Hallo,
Thuis heb ik stadsverwarming met thans als thermostaat een Elro kt100 (handleiding)
Deze thermostaat is 3 draads aangelsoten:
NO - geel - normally open
COM - rood - hoofdkontakt
NC - bruin - normally closed
De bedrading loopt naar een 24v transformator

De transformator stuurt vervolgens een open/dicht klep aan voor de stadsverwarming

Nu heb ik een nieuwe thermostaat gekocht, een Honeywell Chronotherm Touch (handleiding)
De moet 2 draads aangesloten worden.
Zover ik heb kunnen achterhalen zou ik 'NO - geel - normally open' en 'COM - rood - hoofdkontakt' moeten aansluiten op 'R' en 'W' en kan 'NC - bruin - normally closed' komen te vervallen. Dit ziet er dan als volgt uit:

Het probleem is echter dat de stadsverwarming wel aan schakelt, maar niet meer uit.
Wat gaat er verkeerd, zijn er technici die mij op weg kunnen helpen?
BVD
Thuis heb ik stadsverwarming met thans als thermostaat een Elro kt100 (handleiding)
Deze thermostaat is 3 draads aangelsoten:
NO - geel - normally open
COM - rood - hoofdkontakt
NC - bruin - normally closed
De bedrading loopt naar een 24v transformator

De transformator stuurt vervolgens een open/dicht klep aan voor de stadsverwarming

Nu heb ik een nieuwe thermostaat gekocht, een Honeywell Chronotherm Touch (handleiding)
De moet 2 draads aangesloten worden.
Zover ik heb kunnen achterhalen zou ik 'NO - geel - normally open' en 'COM - rood - hoofdkontakt' moeten aansluiten op 'R' en 'W' en kan 'NC - bruin - normally closed' komen te vervallen. Dit ziet er dan als volgt uit:

Het probleem is echter dat de stadsverwarming wel aan schakelt, maar niet meer uit.
Wat gaat er verkeerd, zijn er technici die mij op weg kunnen helpen?
BVD