Rannasha schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:17:
[...]
Dat lijkt me nogal overkill voor deze situatie. Gewoon voor een paar tientjes een router aanschaffen is meer dan genoeg. Daarmee kun je je netwerk netjes scheiden van de rest, meerdere apparaten gebruiken, enz...
Ik snap überhaupt dat frequent tentoongestelde wantrouwen jegens huisgenoten niet. De use case waar men een filmpje (of Chromecast oid.) wil delen met huisgenoten is veel waarschijnlijker dan een verveelde nerd die je het leven probeert zuur te maken.
Betekent niet dat je hele disk op het netwerk moet gaan sharen, maar als je je huisgenoten niet kunt vertrouwen heb je een veel groter probleem dan het feit dat je een subnet met ze deelt.
Bovendien is dat alles prima af te vangen door op het juiste knopje (public vs. private network) te drukken als je je computer (Windows) voor het eerst inprikt.
Gewoon een access point kopen (KPN WiFi-versterker), of router als je verwacht ooit nog iets aan de routingfunctionaliteit te hebben.
In het algemeen zou ik niet meer investeren in access points zonder 5 GHz, zonde van het geld.
Als je vertelt wat voor internetaansluiting je hebt (snelheid, provider) dan kunnen we daar wat zinnigers over zeggen. Met een karig ADSL-lijntje kun je prima uit de voeten met een 802.11n-accesspoint, maar als je een snellere lijn ook vol wilt kunnen benutten dan wil je absoluut 802.11ac.
Benchmark is de KPN WiFi-versterker voor 50,-. Vaak de beste prijs/kwaliteit-verhouding.
[
Voor 5% gewijzigd door
Thralas op 26-01-2017 18:42
]