Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciske
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Hallo,

Ik zat laatst te kijken en vind dat er heel veel stof in m'n frontfan zit, wil het eruit halen door het frontpanel te verwijderen, maar weet niet hoe. Er zitten knijpers op & nog van die rare moertjes er naast, heb op YouTube gekeken maar niks over te vinden. Weten jullie hier iets van?

EDIT: Mijn case is de Sharkoon VG4-W (blauwe versie)

En ja, stoffig dus :D

Pic: http://prnt.sc/e0laj9

[ Voor 8% gewijzigd door Ciske op 26-01-2017 14:55 . Reden: Case type ]

Beste antwoord (via Ciske op 18-05-2017 21:40)

• jerohoorn
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-08 13:31
Deze zit waarschijnlijk vast met een soort klemmetjes. Aan de onderkant zit waarschijnlijk een opening waaraan je het frontpaneel vast kan pakken. Wanneer je het frontpaneel dan naar je toe trekt heb je kans dat die los schiet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• jerohoorn
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-08 13:31
Deze zit waarschijnlijk vast met een soort klemmetjes. Aan de onderkant zit waarschijnlijk een opening waaraan je het frontpaneel vast kan pakken. Wanneer je het frontpaneel dan naar je toe trekt heb je kans dat die los schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciske
  • Niet online
Ja zit een opening, maar als ik trek gaan die klemmetjes wel bij elkaar knijpen, maar hij komt niet los. En ik ben bang om hem af te breken, maar misschien kan dat iets te maken met dat rare moertje boven dat klemmetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-08 08:43
die klemmetjes moet je indrukken, gaat inderdaad zwaar. Dan moet je ze nog per hoek uit wippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciske
  • Niet online
Maar hoe zit dat met die "moertjes" boven die klemmetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciske
  • Niet online
't lijkt net of ze afgebroken zijn, maar zo zijn ze allemaal, allemaal boven een klemmetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Van wat ik zo zie zijn het pushpins. De meeste kasten hebben dat op die manier. Hand aan de onderkant er in en dan trekken moet ie mee los komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Met een hamer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciske
  • Niet online
@Pilatus Ja zie ik, maar wat zijn die dingen daarboven? 't lijken afgebroken schroefjes, maar elke pushpin heeft ze erboven.

[ Voor 3% gewijzigd door Ciske op 26-01-2017 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Eerste hit op YouTube: Remove PC front panel. Vanaf 2:30. Zo werkt het bij 9 van de 10 kasten.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fv8BHhWoTgQ]

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 26-01-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciske
  • Niet online
Oké. Zal het straks proberen. bedankt.

[ Voor 40% gewijzigd door Ciske op 16-12-2019 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciske
  • Niet online
-snip-

[ Voor 92% gewijzigd door Ciske op 16-12-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zie alleen pushpins voor het frontpanel zitten. Als je nog nooit zo'n paneel verwijderd hebt lijkt het misschien eng om er veel kracht op te zetten. Is even iets waarvan je moet weten dat het geen probleem is. Gewoon de hand er aan de onderkant instoppen en dan snel en hard trekken. Dan komt het hele paneel in 1x los. Dit is voor 9 van de 10 kasten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciske
  • Niet online
Wat zijn dit? http://prnt.sc/e0m5mb

[ Voor 39% gewijzigd door Ciske op 16-12-2019 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 08:53
Die zitten waarschijnlijk niet eens vast aan je frontpaneel. Zie het filmpje, je kan de voorkant er gewoon vanaf trekken, dan kun je daarnaa zien waar die schroefjes voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciske
  • Niet online
Hoeveel ik er ook aan trek, ik krijg hem niet los. Hoort het zo lastig te zijn om hem te krijgen? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Ciske op 16-12-2019 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Cybro schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:09:
Hoeveel ik er ook aan trek, ik krijg hem niet los. Is het zo lastig om hem eraf te krijgen?
Er is best een hoop kracht voor nodig. In 1x snel met veel kracht werkt het beste. Je moet nogal lomp doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:54

Plainside

I browse when I'm at work

Had zo'n eerste ervaring ook met mijn oudere case/PC toen ik die wou opruimen/ontstoffen.
Pak eventueel een wat langere schroeven draaier die je tussen de frame en front panel kan stoppen en gebruik die om wat kracht uit te oefenen.
Moet je wel een stuk voorzichtiger zijn aangezien je de case dan makkelijker breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 23:17
Even met een platbektang/punttang die nokjes bij elkaar knijpen en dan voorzichting stukje bij beetje naar buiten drukken. Dan blijft de boel sowieso heel en krijg je ook niet zo snel krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
kalekat schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 20:28:
Even met een platbektang/punttang die nokjes bij elkaar knijpen en dan voorzichting stukje bij beetje naar buiten drukken. Dan blijft de boel sowieso heel en krijg je ook niet zo snel krassen.
Dat kan je inderdaad doen. Het is alleen soms zo dat je niet overal bij kan komen. Verder is dit nou niet echt de manier ook al is het een optie. Als je aan enorm systemen gewerkt hebt ga je dit nooit op deze manier doen. Vaak genoeg klanten gehad die er een uur mee aan het kloten zijn geweest. Was altijd wel leuk om de blik van ze te zien als ik de voorkant er binnen 2 seconden zonder schade aftrok :P
Pagina: 1