Toon posts:

flashen bios win2k en een PS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan men flashen in win2k, kan men een bootable disk maken daaronder? Eentje waarmee men kan flashen, er moeten toch mensen zijn die al geflashed hebben in win2k?

Meer details zie volgende topic:
[topic=174249]

Zijn er ook mensen met ervaring met dat mobo?

Zie ook:
[topic=14982]
[topic=174249]

PS: Waarom krijgen vragen die al 100 keer gesteld zijn over geheugen, welke mobo beter, welke proc beter,... wel onmiddelijk reply's terwijl er al 100 keer etzelfde staat in de search, terwijl vragen die niet in de search uitgelegd staan geen antwoord krijgen?

zoek maar es op "flashen win2k" enz... geen enkele deftige topic.

En mensen zouden beter de search gebruiken, dingen zoals past een ATA 100 HD in een ATA 33 of wat is het beste A-merk memory of nameless zouden niet meer moeten gevraagd worden. Ma ja, zulke vragen zijn gemakkelijker te beantwoorden hé.

Ppss: op de site van gigabyte (www.giga-byte.com) staat ook maar weinig info over flashen van die mobo's.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

www.bootdisk.com en kies DOS bootdisks en dan DOS622.EXE (of ouder).

Of gewoon een MSDOS/Win9X bootdiskje gebruiken als je er eentje hebt. Dan kun je de BIOS bestanden erheen kopieren.

Let wel dat AUTOEXEC.BAT / CONFIG.SYS leeg moeten zijn (in ieder geval geen geheugenbeheerprogramma's laden zoals HIMEM.SYS). Dan kun je kaal booten en tenslotte flashen.

Verwijderd

Ik vraag me altijd af waarom iedereen zo dolgraag van floppy wil flashen?

Hoe vaak heb ik niet een kapotte floppy in mijn handen? Lijkt me behoorlijk klote tijdens het flashen.

Ik boot altijd gewoon vanaf floppy naar dos en flash vanaf de hd.

Is daar een groter risico aan verbonden of zo?

Verwijderd

Topicstarter
oké diddel, dacht ik ook aan, zeg dan maar eens hoe je met win2k van HD opstart in kale dosmodus hé

nog any?

Verwijderd

Topicstarter
BTW die bootdisk.com is interessante site thanks!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 02 juli 2001 22:29 schreef diddel het volgende:
Ik boot altijd gewoon vanaf floppy naar dos en flash vanaf de hd.
Doe ik eigenluk ook altijd :) Maar dat gaat wel erg lastig als je BIOS wordt verneukt tijdens een flashpoging. Dan krijg je na resetten een leuk zwart schermpje of de Award Bootblock BIOS te zien. Daarom heb ik ook altijd een noodbootflop bij de hand waarmee de originele BIOS direct via autoexec.bat wordt geflasht.
Op maandag 02 juli 2001 23:21 schreef pikachuf het volgende:
oké diddel, dacht ik ook aan, zeg dan maar eens hoe je met win2k van HD opstart in kale dosmodus hé
Met die bootflop dus...

Verwijderd

Topicstarter
Maar in feite als ik met de bootflop dos laat opstarten en vervolgens de flash uitvoer vanop de HD kan er niets misgaan?

het enige wat ik raar vind is dat het flashprogie flash386.exe noemt normaal is da toch steeds awdflash.exe of niet?

Dus zo zou ik het dan doen:
1. bootflop maken waarmee ik in dos kan
2. booten, en zien a:\
3. deze veranderen naar c:\
4. vervolgens cd map en map is een map op c waar flash386.exe en 6BX.F1f inzitten.
5. vervolgens typ ik achter de prompt (ondertss al op c:\map>) flash386
6. instructies van het progie volgen, rebooten en klaar is kees?

Iemand nog suggesties voor als het fout gaat?

Nog iets da ik moet weten om te vermijden dat het fout gaat?

Iemand die dat mobo al geflashed heeft?

thanks

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 10:27 schreef pikachuf het volgende:
Maar in feite als ik met de bootflop dos laat opstarten en vervolgens de flash uitvoer vanop de HD kan er niets misgaan?

het enige wat ik raar vind is dat het flashprogie flash386.exe noemt normaal is da toch steeds awdflash.exe of niet?

Dus zo zou ik het dan doen:
1. bootflop maken waarmee ik in dos kan
2. booten, en zien a:\
3. deze veranderen naar c:\
4. vervolgens cd map en map is een map op c waar flash386.exe en 6BX.F1f inzitten.
5. vervolgens typ ik achter de prompt (ondertss al op c:\map>) flash386
6. instructies van het progie volgen, rebooten en klaar is kees?

Iemand nog suggesties voor als het fout gaat?

Nog iets da ik moet weten om te vermijden dat het fout gaat?

Iemand die dat mobo al geflashed heeft?

thanks
Niet uitzetten tijdens flashen >:)
Enne ik zou ook ff niet overclocken, lijkt me veiliger..

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Als het fout gaat ben je genaaid en moet je hotswappen of nieuw bios van de fabrikant vragen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik dat ik niets moet uitzetten en zo,
hotswappen is beke gevaarlijk, bovendien ken ik niemand met hetzelfde mobo.

En in feite mag ik himem.sys van de diskette wissen, en zorgen dat autoexec.bat en config.sys leeg zijn natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Joepie, het is mij gelukt, der was eigenlijk niets aan, theeft nog geen 10 seconden geduurd :)

thanks voor alle reacties die ik kreeg,
eigenlijk worden de mensen voor niets zoveel vrees aan gejaagd, want zolang er geen stroomonderbreking is kan er niets gebeuren I think.

Joepie, nu die 400 Mhz maar es vervangen door een 800 Mhz

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Dat zou ik niet zo snel zeggen... toen ik een cyrix had liep het flashen vast. Gelukkig de volgende morgen (niet dat ik die nacht veel geslapen had) gefixed door een bootflop te maken die automatisch flashde (de floppydrive deed het nog, maar dus geen beeld)...

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1