Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen, want via Google kan ik dit specifieke probleem niet oplossen.

Situatieschets
Ik heb een desktopcomputer met een officiële versie van Windows 10 Pro, gebruik een MS Natural Ergonomic Keyboard 4000 en maar daarnaast erg veel gebruik van een Remote Desktop configuratie (naar deze machine toe). Mijn Windows is altijd keurig netjes up-to-date en voor zover ik weet betreft dit geen "risicocomputer" als we het over malware, virussen, etc. hebben. De desktopcomputer staat 24/7 aan en gaat nooit in een slaapstand.

Probleem
Soms, voornamelijk als ik thuiskomt en probeer opnieuw in te loggen nadat ik op een andere locatie via RDP ingelogd ben geweest, reageert mijn toetsenbord niet. Zelden gebeurt dit ook nadat ik de computer een tijdje niet heb gebruikt. De muis en het software toetsenbord werken wel.

De enige manier om dit op te lossen lijkt om de computer te herstarten. Dit moet dan via de reset-knop op de computerkast, want normaal afsluiten blijft dan hangen. Dit is ongetwijfeld een ander symptoom van het probleem.

Wat ik al geprobeerd heb
  • Wellicht wat extreem, doch één van de dingen die vreemde problemen meestal voor mij oplost, is dat ik het OS compleet opnieuw geïnstalleerd heb (dan wel via de 'reset' functie binnen Windows 10).
  • Het toetsenbord opnieuw inpluggen zodra het probleem zich voordoet levert helaas geen resultaat. Eventuele lichtjes op het toetsenbord die moeten branden, branden. Er wordt dus wel stroom geleverd.
Relevante hard- en software
Toetsenbord: Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 (dit toetsenbord, ook al heet hij hier "7000")
Software:
  • Windows 10 Pro
  • Microsoft Mouse and Keyboard Centre
  • Windows Remote Desktop Protocol

[ Voor 6% gewijzigd door Seroczynski op 26-01-2017 14:39 ]

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski