Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
ik heb 2 jaar geleden ook overwogen om de Yamaha SW1000XG te kopen.
Voor demosamples van de kaart kan je gewoon luisteren naar de Mu100 modules van yamaha. Identieke hardware nl.
http://www.procom.no heeft goede demo'tjes.
maareh waarom nog met MIDI werken als ik vragen mag?
De latency van de kaart is ook niet juh-van-he. Koop liever een Terratec EWX24/96 met goede samples ofzo.
Wat jij denk ik bedoelt, waarom met een synthesizer werken die samples in de ROM heeft zitten. Nou, heel simpel, die samples en de presets ervan zijn gewoon vaak keigoed. Scheelt je flink veel werk.maareh waarom nog met MIDI werken als ik vragen mag?
Maar om even iets meer on-topic te komen. De SW1000XG is een prima kaart, hoewel ik de ingebouwde (MU100-achtige) synthesizer nogal saai geworden vind. Niet dat dat echt negatief is, het is gewoon een perfecte bread 'n butter synth, al je standaard geluiden die je nodig hebt. Perfect om mee te beginnen, lijkt me. Tenminste, als je geen 'echte' synthesizer wilt
Wat wil je precies gaan doen met deze kaart?
Toch maar eens kijken naar de EWS24/94 dan
ik heb 'm ... hehehe had dus
sw1000xg is een toffe kaart hoor, maar de sounds van de jv-1010 zijn veeeel beter. Don't believe me? Ga even naar Feedback en luister 'm zelf. Edittors van de SW1000XG zijn wel beter, dan die van de JV-1010.
De hardware op de sw1000xg is trouwens aan het 'agen'. Maarja de kaart is dan ook al dik 5 jaar oud.
Vanwege latency problemen ben ik nu zelf ook opzoek naar een nieuwe geluidskaart ... toch vind ik de Terratec EWX24/96 niet zo.
Ik ga zelf voor een Hoontech SoundTrack Audio DSP + ADC&DAC 2000. Soort van Terratec EWS88MT (zelfde chipset ook), maar hoontech heeft er een 19" rack bijzitten, en dat is veel geiler dan die 5,25" expansion van de EWS88MT. Natuurlijk zou je kunnen wachten op de EWS96M ... hmmm ik denk dat ik maar eens een topic over creer
Anyway Ik ga de hoontech denk ik bestellen in Duitsland -- is die dik 300 gulden goedkoper dan bij een reseller in Nederland -- als we er meer bestellen, krijgen we misschien wel korting
update: linkie vergeten
http://www.hoontech.nl/hoontech/sets.html
Daarnaast kan ik dan goede opnamen van mijn externe instrumenten opnemen om voor een goed geheel te zorgen. Ik ga m morgen maar eens uitproberen
Anoniem: 19056
als je een snelle bak hebt kijk dan ook eens naar de 400 en 600 soft-xg synths (ja das software klinkt top.)
Anoniem: 1601
hm...hoe dan?Op dinsdag 03 juli 2001 21:57 schreef ErectionJackson het volgende:
In de EWX24/96 kun je ook SoundFonts laden, en als je weet wat Sonic Implants zijn en hoe ze klinken wil je nooit meer anders. Ik ben veel bezig met rock muziek en daar zijn de Sonic Implants echt perfect voor.
er zit namelijk geen softwarematige synth in ofzo...MIDI werkt enkel extern...
Tenzij je GigaSampler erbij installeert, maar die werkt voor zover ik weet alleen met z'n eigen sampleformaat.
Maar, mijn vraag, wat wil je precies gaan doen?
Voor opnames lijkt me de Terratec prima, hoewel ik dan liever voor een iets 'echter' merk zou gaan (de Emagic AudioWerk 2 (550 gulden) bijvoorbeeld).
Maar als je zegt dat je de SW1000XG in eerste instantie leuk vindt, lijkt het me dat je een echte synthesizer (op een kaart) wil. Tsja, eigenlijk is je enige keuze dan de SW1000XG, want das zo'n beetje de enige in zijn soort. De SW1000XG is zeker geen 5 jaar oud trouwens zoals Erniemars beweerd, net geen 3 jaar, geloof ik.
Overweeg een externe synth erbij, maar dan valt je prijskaartje wel veel hoger uit. De JV1010 is leuk ervoor, maar aangezien dat ding maar één effectprocessor heeft in combinatie met 2 outputs kun je er vrij weinig mee als je een beetje prof. bezig wilt gaan. Dat is ook de reden dattie zo goedkoop is, trouwens
Loop eens langs bij je lokale muziekshop (www.feedback.nl?) en probeer daar wat synths. De Yamaha CS2x en Korg N5 zijn de eerste die nu bij me opkomen die een beetje cheap en goed zijn
Maar nog een keer, zeg even wat je precies wilt gaan doen ;-)
De reden waarom de JV1010 zo goedkoop is dat die alle knoppen en het grote display van z'n grootste broers mist. Je hebt dus persee aansturing via een computer nodig wil je alles tot op z'n max. bereiken.
Hmmm vreemd dat je eerst aanhaald dat de jv1010 ontoereikend is (want dat zeg je eigenlijk), en vervolgens noem je wel de cs2x. CS2x
De Terratec EWX24/96 is een semi professionele instapkaart, de latency ligt lager dan die bij Audiowerk (zie www.sonicstate.com voor reviews) en omdat Terratec zich gevestigd heeft in de PC wereld ben je verzekerd van goede drivers. Niet alleen voor win98, maar OOK voor win2k.
Alleen niet erg geschikt voor (meervoudige) externe synth recording. Daar is de EWS88MT (Multi tracking) voor bedoeld. Met 8 ins/outs.
Ennuh nogmaals ... de Hoontech. Er schijnt deze maand een review van deze set te zijn in het Sound-on-Sound Magazine. Zie ook http://sospubs.co.uk
De ideale combo voor elke instapmuzikant en mostbangforthebucket?
- Terratec EWX24/96 of Hoontech DSP24 (beide gebasseerd op ICE chipset, Hoontech klinkt alleen iets beter ... check de reviews maar, ik verzin het ook niet hoor
- Roland JV-1010; solide basis en standaard in elke professionele studio aanwezig
- Masterkeyboardje; voor het inspelen van de melodien, dan wel verzinnen van leuke phrases.
Je had het trouwens over gigasampler? Omdat ICE chipset alleen maar audio is en geen MIDI synth onboard heeft mag de pret niet drukken. Met een latency van 2-7ms kan je elke softsynth in realtime aansturen. Dat is dus ook VST plugins, Reason, Rebirth, Yamaha SYX-100 sofware synths, Roland Virtual Sound Canvas, etc. En sample CD's ... Emu, Roland, Akai, Gigasampler. Maar ... dan wordt het allemaal zo duur he.
Maar wel betere resultaten dan onboard MIDI. Nadeel ... het vergt allemaal iets meer verzamel en luisterwerk, en bovenalles ... geld.
Zoek je meer een instap synth (maar zo te horen heb je al genoeg hardware)? Dan is de CS2x een leuke optie. Erg geschikt voor techno en house, minder voor goede piano sounds, popmuziek, klassiek, etc.
weet je anders lees je mijn equipmenthistory even door ofzo, met argumentatie waarom ik nu juist niet of juist wel voor een JV1010, SW1000XG, XP-30, EWS64XL, Creamware Pulsar, EWS88MT, SB Live, Hoontech, etc. koos
jezus wat een verhaal! We kunnen wel blijven discussieren wat beter is ... het beste is je te laten adviseren door het gekwalificeerd personeel van Feedback .. inderdaad http://www.feedback.nl
Om daarna de geadviseerde apparatuur in het 2dehands circuit te bemachtigen
- http://www.bway.net/~rongon/home_rec/soundcard.html
- http://www.sonicstate.com/digital/cfman.cfm?catid=5&level=1
- http://www.harmony-central.com/Synth/Data/
- http://www.pcavtech.com/
wat betreft latency van audiowerk2 zat ik ernaast ... geen flauw idee wat daar de latency van is. SW1000XG heeft echter een latency van zo'n 30ms (bron: yamaha zelf), en dat is vanuit mijn oogpunt niet acceptabel. Dus wat ik opmaak uit de specs, is de sw1000xg voor softwaresynthesizers aansturen (in realtime althans) niet erg geschikt. Heb nog wel even door de specs gebladerd van de kaart. En het is inderdaad een mooi kaartje
harddiskrecorder, MU100, uitbreidbaar met PLG-AN (An1x-a-like) en je hebt een killer combo. Dat de kaart 'maar' 18bit AD/DA conversie heeft en de terratec 24bit is bijna niet waarneembaar.
Bij de weg ... wat misschien ook meespeeld, omdat de SW1000XG z'n eigen DSP heeft, heb je bij gebruik van de onboard ROM sounds geen latency en geen CPU belasting. Dat laatste is van belang als je een niet al te nieuwe computer hebt.
anyway, ik ga ook maar dromen van stoere muziekhardware, slaapze
Ik ben bezig met het maken van muziek met voornamelijk echte rock-klanken. Echte electrische gitaren, echte drums, echte orgel, echt bas, etc. Maar die instrumenten bespeel ik dus niet zelf en maak ik via MIDI en soundfonts. Ik gebruik de soundfonts van Sonic Implants en die zijn gewoon onovertroffen.
Leuk btw als je een muziekzaakje inloopt en je vraagt naar een module met goede rockklanken, ze komen met een ding van paar duizend piek aanzetten en je laat ze een demo horen van Sonic Implants wat je voor nog geen honderd piek kunt kopen! Meer keren voorgekomen: die lui staan met hun mond vol tanden!
Maar ik heb de laatste Interface gekocht (niet echt fantastisch, FM was beter, maar die is er niet meer
Soundfont ondersteuning is dus eigenlijk een must, dus de SW1000XG valt al af. Goed MIDI keyboardje heb ik hier liggen, dus dat is een goede zaak
Hoontech, Terratec, Delta ... orienteer je dus eerst even voordat je met Terratec in zee gaat
De JV1080 heeft er drie. Zie: http://www.rolandus.com/PRODUCTS/MI/MI_SM.HTMWant de JV1080 heeft er ook maar 1
Ik vind de CS2x zonder enige twijfel een betere synth dan de JV1010, maar smaken verschillen, denk ik.
ErectionJackson: De FM is een leuk blad om te lezen, maar vergeet niet dat het zwaar gesponsord is. Je kan absoluut niet van de reviews afgaan daarin. Alles wat Roland of Yamaha is is per definitie goed, en de rest mag keihard knokken om een positief cijfer te krijgen. Probeer de Sound on Sound eens, kost wel wat (20 piek), maar is echt goed (en niet gericht op beginners).
Je wilt dus persé met Soundfonts gaan werken, dan lijkt het me niet verstandig de SW1000XG te kopen. Persoonlijk heb ik enkel voor Soundfont playback een standaard SBLive-je (OEM) geinstalleerd, en die wordt digitaal doorgelust. Moet wel bekennen dat ik ze nauwelijks gebruik, ik heb hier voor de geluidsopwekking een Korg Triton, Korg Z1, Yamaha AN1x, Yamaha CS1x en Yamaha RM1x staan
De Monitor One's zijn prima speakers, maar zorg ervoor dat je er een hele goeie (niet hi-fi) versterker voor hangt, anders is 't zonde. Koop dan liever een setje actieve monitors (zou ik altijd doen). De duurdere Genelec's zijn erg lekker. Of anders de bekende Yamaha's met de witte speaker
Trouwens, de EWX24/96 lijkt me toch een prima keuze. Soundfonts afspelen zul je met dat ding trouwens via Gigasampler moeten doen, ofzo.

CS2x vergelijken met een JV1010?!? ben je gek ofzo?

CS2x is een virtuele analog synth wannabe met een MU50 geluidsmodule (4mb rom XG). Een echte instapsynth en leuk om mee door te groeien.
JV1010 heeft alle sounds van de studio legendes JV2080, JV1080 en alle geluiden van de sessionboard. Is de basis van elke professionele studio.
Wat je eigenlijk zegt hier is dat de CS2x beter is als een JV-2080 ... riiiight.
Misschien omdat je alleen maar dance en techno maakt? dan kost iets meer moeite met JV-2080.
Geen van beide is een echte synthesizer, de JV2080 is een geluidenbak, de CS2x probeert van alles iets te zijn el slaagt dan wel aardig in.
je weet bijvoorbeeld dat de XV5080 de 'nieuwe versie' is van de JV2080?
en ja ik ben nijdig
voor een stoere sampler, moet je absoluut hier even kijken:
http://www.virtualsampler.de/english/index.html
importeert SF2 (soundfonts), AKAI S1000/S3000, Steinberg LM4, WAV, AIFF, TTI (Terratec soundfonts), etc.
hoef ik verder weinig woorden aan vuil te makenProfessional
This version contains all functions of the 'Standard' version plus additionally ASIO 2.0 support, AKAI CD import, the native VST instrument and the DirectX instrument (DXi). The 'Professional' version is available at a price of 149 DM (about 75 US$).
De CS2x is compatibel met de MU50, hij heeft die XG-waveforms en de effecten ervan ook aan boord, maar hij bevat er geen, oid.
De JV2080 is iets totaal anders dan de JV1010. Als je gelooft dat de JV1010 hetzelfde is, maar dan in een kleiner kastje heb je precies geloofd wat Roland je wou doen geloven. De grootste interne verschillen: JV2080 heeft meer outputs (ONGELOOFLIJK belangrijk, maar dat merk je nog wel zodra je professioneler bezig gaat) en meer effectprocessoren. Er kunnen meer ROM-uitbreidingen in. De synthesis engine van de JV2080 kan ook meer. De enige gelijkenis tussen de twee modules is dat de standaard waveforms hetzelfde zijn. Dit is hetzelfde zeggen als dat de ene sampler hetzelfde is als de andere sampler omdat hij toevallig dezelfde sample-CD erin heeft zitten.
Ik heb hier liever een JV2080 staan dan een CS2x. En liever een CS2x dan een JV1010.
Zonder je trouwens te flamen, ik wil graag een einde doen aan de mythe dat de JV2080 de basis is van elke professionele studio. Dat zijn samplers. De grote Emu's en de grote AKAI's. Met heeeeeeeeeele dure Sample CD'tjes.
Om weer even ontopic te komen: Ik weet niet of AWave het kan, maar ik heb hier een ander programma die veel meer kan (is meer gericht op samplers). Ik zal de titel even opzoeken en zo posten.
de jv1010 (netals de XP30) heeft 16 bits ad/da conversie, te weinig outputs voor het echte werk ... maar dan koop je er een gewoon een extra JV1010 bij, 1 uitbreiding voor expansionboard en qua synthesizes weet ik het eigenlijk niet. Weet wel dat je met Sounddiver een hoop kan (teveel dan je er mee wilt doen
tuurlijk zijn samplers de basis van elke professionele studio, maar je treft er toch altijd een jv2080 aan enn een cs1x/cs2x.
maar het boeit allemaal niet zo
Jepz, mooie bak. De sampleplayback mogelijkheid zal ik wel niet gaan gebruiken, denk ik. Maar het lijkt me een leuk kastje om in het rack erbij te hangen. Samen met de Triton wordt dat dan de workhorse van m'n studio. Mijn enige kritiek erop is dat de effectrouting zo belabberd is, maargoed, je kan niet alles hebben. Ben ook verwend met de routing van de Triton, denk ik. COSM lijkt me gaaf om te hebben. Die R-Bus daarentegen is vrij idioot (mensen bij Roland: gebruik M-Lan!).je weet bijvoorbeeld dat de XV5080 de 'nieuwe versie' is van de JV2080?
Sorry voor het mierenneuken hoor
Of je download ze van 't net en 'evalueert' zemaar het boeit allemaal niet zo gewoon Terratec/Hoontech kopen met goede budget sample cd's (het echte spul is te duur) en dan leuk muziekmaken.
Anoniem: 1734
Sorry, ik kon het niet laten. Weer een totaal andere klasse geluidskaarten, lijkt me
schijnt beter te zijn dan wat Terratec en Hoontech te beiden hebben
redelijke prijsklasse, zo'n 1000 gulden
en zero latency (door middel van dsp's) enzo ... ik ga weer even in reviews snuffelen
Anoniem: 1601
Dat zou ik maar niet te hard zeggen...Terratec is nou niet bepaald een van de beste op het gebied van support. Ze doen iig behoorlijk onder op 't gebied van drivers voor de 'beteren'.De Terratec EWX24/96 is een semi professionele instapkaart, de latency ligt lager dan die bij Audiowerk (zie www.sonicstate.com voor reviews) en omdat Terratec zich gevestigd heeft in de PC wereld ben je verzekerd van goede drivers. Niet alleen voor win98, maar OOK voor win2k.
Alleen niet erg geschikt voor (meervoudige) externe synth recording.
Neem b.v. de Win2K drivers: ze zijn nog gebaseerd op het NT4 model en Terratec geeft ook zelf aan dat 'it's sure worth downgrading to windows 98' omdat de Win9x-drivers kwalitatief betere prestaties leveren dan de WinNT/2k-drivers...
Hoe ver ze met de WDM-gebaseerde BETA zijn weet ik niet...
Misschien heb je hier nog wat aan:
ftp://ftp.terratec.net/Audio/EWX/2496/FAQ/EWX2496_FAQ_GB.htm
en wat die latency van audiowerk betreft zat ik ernaast ... maar ik wordt een beetje moe van GOT. Is er geen professioneel audio/midi forum ergens? Ervaringen uitwisselen gaat hier niet namelijk.
Ik ben nieuwsgierig naar ervaringen over Hoontech, Terratec, Midiman, RME, etc. Weet iemand wat leuke forums?
Softsynths als Rebirth en PRO-52 zijn ook te gebruiken binnen Buzz, maar een beetje Buzzer heeft ze niet nodig.
iOS developer
Als ik dan toch in Duitsland zit bij Thomann zou ik 'm meteen voor je kunnen meebrengen.
Is maar een idee hoor
Hoontech support is namelijk waayyyyyyy better dan Terratec.
linkie met info over de Hoontech DSP24:

veeeeeel interessanter qua prijs/prestatie dus.
DSP24 Value kost zo'n 315 gulden
DSP24 kost zo'n 425 gulden
EWX24/96 kost er zo'n 390 gulden
ik ben trouwens nu ook wat verder aan het kijken dan mijn neus lang is
En Terratec is een logische keuze vanuit de PC wereld gezien, maar niet vanuit de muziekwereld. Als je een excellente kaart wilt moet je meer kijken richting RME (maar die heeft totaal analoge outputs op kaarten zitten), of iets wat ook een leuke prijsklasse heeft (en als beste uit de test kwam in Sound-on-Sound magazine) is de Echo MIA.
Zelfde chipsets als Terratec, maar betere kwaliteit PCB en elektronica, want nu net cruciale verschillen opleverd.
Maar zelfs na dit kleine onderzoek (ook nog gekeken naar Midiman, MOTU, etc. geluidskaarten) blijf ik erbij dat Hoontech DSP2000 voor mij ideale instapkaart is met doorgroei mogelijkheden.
Misschien dat jij hetzelfde denkt over Terratec?
laat in ieder geval van je weer horen als je iets gekocht hebt, dan kunnen we fijn ervaringen uitwisselen van de ene newbie naar de andere
check this out: http://www.pcrecording.com/soundtable.htm
of begin gewoon bij de siteroot: http://www.pcrecording.com
Op vrijdag 06 juli 2001 04:30 schreef GREENSKiN het volgende:
...ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dattie voor de Terratec ging...
Nog wat kunnen vinden aan masterkeyboardjes? Of ga je m niet bij Huigens halen? Jammer dat dat zaakje in Enschede dicht is waar Edwin van Hoevelaak werkte. Was altijd wel een leuk zaakje.
Een doorslaggevende reden dat ik voor de Terratec ga is dat er een software bundel bij zit waar ik erg veel aan heb. Ik wil niet alleen audio opnemen, maar ook met MIDI werken en de bijgeleverde Gigasampler kan ik hartstikke goed gebruiken
En ik heb alleen nog maar zeer lovende berichten over de Terratec gehoord. Zijn grotere broertje (EWS88MT) kreeg overal een zeer hoge score en de geluidskwaliteit is top. De EWX24/96 is gewoon een kleinere versie ervan, maar de interne techniek is hetzelfde. Volgens iedere geluidsprofessional die ik heb gesproken in de buurt kan ik geen betere aankoop doen dan deze.
Maar goed. Er zijn meer goede keuzes en uiteindelijk komt het gewoon neer bij een keuze tussen de Echo, Hoontech, Terratec op persoonlijke voorkeur en gevoel.
erniemars Wanneer ga je de Hoontech aanschaffen? Lijkt me leuk om te weten!
ik moet nog even uitvissen hoe ik bij Thomann kom, mijn Duits is niet al te super nl. en de site in ... Duits
zijn er nog goede muziekwinkels in Enschede dan? Er zat inderdaad een leuke 'tegenover' de Funprice. Waar is die heen verhuist?
Leuke masterkeyboardjes ... hmmm daar was ook een test van in FM tijdje terug. Ik geloof dat Evolution MK149 als beste allrounder uit de test kwam.
Zelf zweer ik bij mijn (al oude) Roland PC200mkII. Tegenwoordig wordt die ook verkocht als Roland PC-180 of PC-300. Geen brakke toetsen/aanslag, Roland kwaliteit, etc. etc. ik ben trouwens geen Roland fan ofzo hoor Greenskin
Oh Greenskin ... nu ik je toch spreek ... ik vind het jammer dat je niet meer muziekjes op mp3.com hebt staan. Die met die Korgpiano erin is wel gaaf nl.
Ik heb ff naar terratec gekeken, en dan zou ik alleen uit dezen kunnen kiezen:
EWX24/96 (= 399 piek in pricewatch != duur)
EWS88D (= weet ik veel? goedkoper dan de MT denk ik)
EWS88MT (= 929 piek in pricewatch == valt mee)
Ik heb die 8 analoge in en outputs van de EWS88MT niet nodig, en ik geloof dat dat zo'n beetje het belangrijkste verschil is naast harddisk recording met de EWS88D. Dus mijn voorkeur gaat bij terratec uit naar de EWS88D.
Toch zou ik um niet direct kopen omdat ie geen WDM drivers heeft... (=bagger) en ik produceer in win2k... en dat bevalt goed. Het enige aan een SBLive is dan nog dat ie WDM drivers heeft...
Naar andere merken heb ik nog niet gekeken, maar ben niet zo bekend met die merken. Wat het belangrijkste is is dat de latency laaag is. Verdere onboard samples en synth zooi interreseerd me niet. Daarvoor heb ik andere troep. En als de synth jou nie echt aanspreekt en je gebruikt um niet, heb je er toch voor betaald... Nee geef mij maar een relekste degelijke geluidskaart.
De mogelijkheid om SF2 in te laden in m'n SBLive heb ik ook nog nooit echt gebruikt. En het werkt ook nog es beroerd (klote sync

Nah ja ik zal nog es op een ander forum kijke of ze daar wat meer info hebben..
www.kvr-vst.com
Enne als jullie die hoontech en terratec 24/96 hebbe laat dan ff wete hoe de latency enso is....
EWS88D is 699...
In Enschede zit alleen nog The American Guitar Store, maar zoals de naam al zegt: het is een gitaarwinkel
In Hengelo kun je ook altijd nog naar A1 Audio natuurlijk. Daar hebben ze lekker spul staan man
-------------Incoming message:-------------
(!!) De Terratec is besteld
----------End of incoming message----------
Weten jullie misschien waar je goede samples kunt vinden op internet? Dus niet van die AWE-geluidjes (ok, er zullen goede bijzitten, maar ik vind het niks
Ik vond de samples van groovePark wel lekker klinken in de demo van de Terratec EWS64XL. Iemand soortgelijke samples of ervaringen hiermee?
Hier staan nog wat demo's van groovePark
voor een synthlead zou ik gewoon een goede VSTi nemen. Ik weten niet wat voor soort synthlead je wil, dus kan nix adviseren ...
En wat bedoel je met electronische drum samples? Neppe geluiden? Dus niet echte? Nou die zijn genoeg te vinden op het net, gewoon ff een search doen met google ofso... Anders is Waldorf Attack wel een lekker drumsynth, of FXpansion DR 008... (die nog in beta is...)
www.hammersound.net is ook wel gaaf trouwens
Ze hadden bij Huigens erg veel masterkeyboards! Dat viel me echt mee. Ik ga voor de duidelijkheid niet voor zo'n klein PC-masterkeyboardje ofzo. Maar eentje voor live werk, 4 midi-outputs enzo.
Probleem voor mij, ik ben er achter gekomen dat hamer-aanslag toch echt niet wat voor mij is, en het liefst heb ik eigenlijk een masterkeyboard met 't toetsenbord van de Triton (of EX5, Trinity, Z1, is identiek). Ze bestaan dus alleen niet... de Roland A30 (niet meer in productie) komt 't dichtste in de buurt, maar ik vind 't toetsenbord ervan niet lekker spelen en ik heb het idee dat ie na 10 optredens er mee ophoudt
Erniemars:
Waarom niet gewoon met creditcard bij Thomann bestellen? Doe ik ook altijd, gaat perfect. Shipping is heel goed te betalen (30 piek ofzo).
En dank je voor je compliment ;-) Ik ben bezig met allerlei nieuw spul, dat een albumpje moet gaan worden. Maar er moet ook nog zang bij, en 't liefst ook wat gitaarwerk. Beetje Ayreon-achtig.
Sample CD's... als je zoekt op 't net, kan je op vele plaatsen gratis commerciele sample CD's downloaden. Zelf vind ik het geen probleem, zolang het maar niet voor commerciële doeleinden is. Ga je 't verkopen, meteen de sample CD's kopen die je gebruikt hebt. Die mensen werken er kei en keihard voor. In nieuwsgroepen zijn ze te downloaden... maar ik ga niet vertellen waar je ze kan vinden... *kuch*alt.binaries.sounds.samples.music*kuch*.
Sorry, er zat wat vast
Anoniem: 29979
Gewoon lid worden van Interface en de megavette X-sample cd gratis krijgen. 2000 samples uit 68 vintage drumcomputers voor maar 59,95 ( o ja en je krijgt er een jaar lang de interface voor !)Op vrijdag 06 juli 2001 18:29 schreef ErectionJackson het volgende:
Ligt aan wat voor sample cd's het zijn. Ik ben nl. niet geïnteresseerd in loops. Wel in losse klanken. Welke cd's heb je allemaal dan en kun je ze me ergens laten beluisteren? Ik heb zelf veel van Sonic Implants, maar je moet maar aangeven waar je in geïnteresseerd bent
De 'D' heeft een 8-kanaals ADAT in-/uitgang. Hij heeft niet 8 AD/DA converters nodig, dus vandaar dat ie een stukje goedkoper is. Maar als je die in- en uitgangen niet nodig hebt kun je beter de EWX24/96 kopen, want verder is er geen groot verschil. Alleen de software-bundel is bij de EWX24/96 wat beterOp vrijdag 06 juli 2001 15:47 schreef Dumb Ass Durruk het volgende:
(..)
Ik heb die 8 analoge in en outputs van de EWS88MT niet nodig, en ik geloof dat dat zo'n beetje het belangrijkste verschil is naast harddisk recording met de EWS88D. Dus mijn voorkeur gaat bij terratec uit naar de EWS88D.
(..)
http://www.ilio.com/spectrasonics/
http://www.wizoo.com/
En natuurlijk, zodra m'n albumpje uit is zal ik het hier groots aankondigen ;-) Oja, en er komt nog wat trance-spul aan.. maar das minder boeiend, lijkt me.
alesis laat me niet lachen evenals die yamaha zooi... ik vind het echt jammer dat muzikanten tegenwoordig van die nearfields nemen.. afmixen wordt blijkbaar nog veeel te zwaar onderschat.. die genelec is een juiste keus.Op woensdag 04 juli 2001 13:57 schreef GREENSKiN het volgende:
De Monitor One's zijn prima speakers, maar zorg ervoor dat je er een hele goeie (niet hi-fi) versterker voor hangt, anders is 't zonde. Koop dan liever een setje actieve monitors (zou ik altijd doen). De duurdere Genelec's zijn erg lekker. Of anders de bekende Yamaha's met de witte speaker

Gelukkig hebben mijn speakers een redelijk vlakke respons (15-jaar oude Philips-speakers), anders had ik allang andere moeten hebben.
Trouwens, die Yamaha met de witte speakers staan in de meeste grote studio's als tweede setje monitoren, en dat is niet zonder reden.
Zodra ik weer geld teveel heb koop ik wel een mooi setje Genelecs (toch wel de top).
ja die staan er om een naar mijn mening irritante reden.. als je daar op afmixt klinkt het aleen leuk op de huis-tuin en keuken setjes... maarja dat heeft het merendeel van de mensen ook. daarom staat er yahama.zooi.Op dinsdag 10 juli 2001 15:59 schreef GREENSKiN het volgende:
ErectionJackson heeft gelijk, vind ik. Persoonlijk werk ik nog steeds met hifi-speakers, omdat ik geen geld heb voor echte monitors (ja, mede vanwege een Triton)
Gelukkig hebben mijn speakers een redelijk vlakke respons (15-jaar oude Philips-speakers), anders had ik allang andere moeten hebben.
Trouwens, die Yamaha met de witte speakers staan in de meeste grote studio's als tweede setje monitoren, en dat is niet zonder reden.
Zodra ik weer geld teveel heb koop ik wel een mooi setje Genelecs (toch wel de top).
klinkt dus fuck als je een beetje hifi setje hebt..
Dus die bepaalde mix klinkt alleen op el-cheapo setjes, maar zodra je er een peperdure hifi-installatie neerzet klinkt 't brak? Tuurlijk.
Ik vind 't erg knap dat je zo'n mix kan maken. De uitdaging is juist om een mix te hebben die op alle goedkope setjes (autoradio, boombox) prima klinkt, want dat is het moeilijkst. Frequentiegebieden van istrumenten goed scheiden, bijvoorbeeld. Die mix zal echt alleen maar beter klinken op een top-set.
Ik zal even de reden vertellen voor je waarom die speakers er staan. Die Yamaha's (blijkbaar ken je ze niet eens, maargoed) zijn nu al een jaar of tien uit, en zijn gewoon _de_ standaard nearfield monitors. Gewoon als referentie. Iedereen kent die dingen.
Je werkt op de Genelec's (bijvoorbeeld), en nadat je klaar bent switch je naar de Yamaha's en loop je alles na. Pak dan weer je Genelec's en double check het. 9 van de 10 keer heb je een perfecte mix die ook goed op je boombox of discman klinkt.
Als je niet meer in dit topic wil reageren zou ik t heel fijn vinden, want je haalt de kwaliteit flink naar beneden.
On-topic: Hopelijk komt morgen de Terratec binnen!
Ik ben benieuwd hoe de Terratec is! Laat het ons weten! Zelf wil ik ook voor zo'n dergelijk kaartje gaan. Of die Terratec, of die Hoontech DSV Value (net 100 gulden goedkoper, en ik ben vrij arm op 't moment)
het zijn de ns-10's..die vind ik slecht..Op woensdag 11 juli 2001 00:05 schreef ErectionJackson het volgende:
Laat m maar kletsen. Hij heeft er blijkbaar geen verstand van. Hij denkt: de Genelecs zijn het duurst, dus als je zoiets neemt is het goed en de rest is but.
Als je niet meer in dit topic wil reageren zou ik t heel fijn vinden, want je haalt de kwaliteit flink naar beneden.
On-topic: Hopelijk komt morgen de Terratec binnen!
en dat is heus niet omdat de genelec's duurder zijn die reden maak jij weer voor mij op.. niet gelijk met het vingertje omhoog.
ik vind terratec kaarten bijvoorbeeld ook heel mooi voor hun geld .. een mooi product voor de semi-prof. studio.
een protools 24 met mackie setup is wel weer veel mooier en ook duurder t is maar net waar je budget ligt..
maar al zouden die ns10's in je budget liggen (wat ze in dit geval dus doen waarschijnlijk) zijn er (vind ik persoonlijk en met mij vele anderen.. ik zou zeggen vraag het a,v&h forum maar rond). veel betere alternatieven voor hetzelfde geld.
en dat is omdat ik niet kijk naar hoe duur ze zijn maar naar eigen luisterervaring en naar meningen van profs. kijk. studio's bezoeken is voor mij dagelijkse kost geweest.
So i know my way around.
die ns-10's worden gewoon na al die tijd nog gepusht door de industrie terwijl er veel betere dingen zijn.
Anoniem: 25672
Ik deel deze mening. Ik heb een tijd met de NS-10's gewerkt in een studio en de weergave van deze "monitor" boxen is niet echt prettig te noemen. Denk je een goede eindmix gemaakt te hebben en dan moet er in de praktijk nog veel bijgedraaid worden om het een beetje fatsoenlijk te laten klinken.Op woensdag 11 juli 2001 00:57 schreef kRiTz_C het volgende:
het zijn de ns-10's..die vind ik slecht..
Je kan ze beter als referentiemonitors gebruiken, om te kijken hoe je verse track klinkt op een mindere set. Dit is ook de reden dat je ze op bijna elke studiofoto/setup list tegenkomt.
De ervaringen die ik met de Genelec 1030's heb zijn goed, maar ja wat wil je. Je spreekt over een compleet ander budget.
Zelf ben ik ook zoekende naar een goede soundcard voor een nieuwe setup van een thuis-studio. Van de Hoontech-combi had ik nog niets gelezen/gehoord. Van hetgeen ik gelezen heb, lijkt me het een goed alternatief voor bv. de Sek'D Siena of de Terratec AudioSystem EWS88 MT.
Edit: typo fixed
tja is inderdaad lastige keus ik heb geen ervaring met de hoontech maar hij zit er wel heelOp woensdag 11 juli 2001 10:19 schreef ErectionJackson het volgende:
Ja, het mooie van die Hoontech (tenminste, wat ik wat de website heb begrepen) is dat je een kaartje voor ca. 350 piek koopt (de DSP24) en dat je later nog een 19" module erbij kunt kopen met 8 ins of outs. Zelf ben ik niet voor deze kaart gegaan, maar dat komt omdat ik de software bundel van de Terratec ook nodig heb
ga alleen niet goedkoper zitten dan de ewx..
daaronder is het allemaal multimedia spul.
maar waarom neem je niet de hoontech (heb je later meer aan in verband met expandibility) en neem je software als gigasampler er los bij?
het was volgens mij ook 1 of andere lite versie van gigasampler die bijd e ewx zat geloof ik.
btw jongens ik wil verder geen flame maar reageer volgende keer even normaal wil je?
En sorry dan dat ik zo lullig reageerde, maar dat kwam omdat ik pissed was dat iemand totaal off-topic het door mij gestarte topic ging vernaaien
kijk ook eens naar de audiowerk kaarten die hebben ook flink wat ins/outs.
Anoniem: 12019
Een goede softsampler die ook soundfonts kan afspelen is de EXSP24 van Emagic,die kun je als vsti in Cubase gebruiken en klinkt erg goed,vooral het filter is erg vet,maar de mooiste softsampler is HALION van Steinberg zelf,deze is makkelijk te bedienen en heeft veel mogelijkheden en komt in de buurt van een goede hardware sampler.
heb hier mega gelazer met netwerk, computers, etc. etc.
ben nog helemaal niet toegekomen om naar Duitsland te gaan om de Hoontech te kopen.
Heb wel even uitgevist dat voor bestellen per creditcard de ptt sinds februari dit jaar iets nieuws heeft verzonnen ... zonder pardon komt er 53 gulden rembours bij
hmm waarom je nou wel of niet moet kiezen voor een hoontech ipv terratec is vanwege de uitbreidbaarheid. Check even http://www.hoontech.nl/hoontech/19inch.html
Ze hebben zowel 'instap' als professionele 19" racks welke op de DSP24 geluidskaart kunnen worden aangesloten.
Maar de software bundel van Terratec is inderdaad gaver en uitgebreider.
Midiman spul is volgens mij de prijs/prestatie niet waard. Afgaande of specs en tests in SOS, FM en diverse andere muziektijdschriften is de Hoontech DSP2000 de beste/prijs prestatie set. Zoals ook bijvoorbeeld ook de SOS van deze maand geconcludeerd staat.
En zoek je gewoon echt goed spul, tja dan kijk je naar RME Hammerfall ofzo. Maar ik zoek iets met analoge ingangen voor output van (nog te kopen) gitaartje en synthesizers van maatjes. Ik heb bijvoorbeeld niks aan een kaart met alleen ADAT aansluitingen, want een rackje voor uitbreiding naar analoge units kost dan weer 2000 meer.
En ach ik zweer bij Virtual Sampler. Kost je geen handen vol met geld en doet alles wat je wil doen.
Steinberg klinkt al snel duur in mijn ogen.
http://www.hoontech.com/english/index.html
kijk even bij "amplifiers" of "standalone units". Nederlandse importeur verkoopt ze alleen niet
oh en wat ze kosten? 69-300USD. Is te veel van het goede lijkt me
tja effe checken bij de lokale Feedback bied ook weer uitkomst
zijn er nog andere Feedback-a-likes in Nederland? Big-One zwolle is wel grappig en Studio de Dijk in Alkmaar, maar Feedback is de enige in Nederland met meerdere vestigingen?
omdat het koreaans is hoeft het niet persee bagger te zijn ... ik zeg het maar
ik kan goedkoop aan mu100r komen, en nu vroeg ik me eigenlijk af hoe deze geluidsbak klinkt in vergelijking met een jv2080 qua preset sounds. De effecten engine van de mu100r wint het op alle fronten, maar ik zit (weer) vooral met piano sounds enzo. Heb in het verleden wel eens een db50xg gehad en de grandpiano sounds klonken nogal nep en elektronisch. Kan iemand hier op commenten?
waarom nu toch een module en niet sample based? omdat ik liever toch werk met collectie van standaard sounds. Klungelen met samples kost veel tijd en moeite vind ik, dus heb toch behoefte aan module/synth.
De DB50XG heeft een kleinere ROM, en minder synthesemogelijkheden dan de MU100r. Toevallig weet ik dat de EX5 dezelfde piano aan boord heeft als de MU100r, en die vind ik redelijk goed. Iets kouder/kaler dan de Roland, maar dat vind ik positief. Kan je altijd nog wat aandikken met effecten.
De unit in 't algemeen: ik vind 'm beter dan de JV2080, maar ik vind 'm wel vrij saai. De geluiden zijn perfect bruikbaar, maar 't doet me allemaal vrij weinig. En uit je eerdere posts te lezen, kan je denk ik beter voor de JV2080 gaan.
Trouwens, ik heb het idee dat je er absoluut geen zin in hebt om veel met geluiden te klungelen. Dat heb ik dus ook (behalve zelf eigen patches maken, doe ik wel veel), en daarom vind ik de Triton dus geweldig. Alles wat je nodig hebt zit in-the-box (op een wat betere piano na, kuch) en dat bespaard je dus erg veel werk. Kan me wel voorstellen dat ie misschien wat boven je budget uitkomt.
ga liever niet hoger dan 2500 gulden, des te meer omdat ik wel veel met samples doe, maar gewoon goede basissounds nodig heb
het blijft moeilijk om keuze te maken
aarrrgghhhh! ik ga nog eens naar een muziekzaak toe, moet toch eens de knoop gaan doorhakken

Maar SB en win2k en die asio patch wordt niet wat, dus ben opzoek naar tweedehands EWX 24/96 of Hoontech MkII ofzo ... ja ik weet het ErectionJackson ... solly
Nu heb ik zelf wel de kennis in huis om van allerlei info bij elkaar te sprokkelen, maar gebruikservaringen zijn schaars. Dussss wie heeft er ervaring met dit soort kaarten?
van de week hoop ik er trouwens nog een Roland XV88 aan toe te voegen voor de piano feel en toch de vervanging van mijn JV1010
Wat heb ik daarvoor moeten opofferen? een hoop geld!
Maarja dat is wat hobbies kosten he. En nee heb niet de loterij gewonnen ... sparen heet zoiets ... heeeeeel lang sparen.
Ik werd beetje moe van al die softsynths waarbij het uren pielen kost om te doen wat je met hardwaresynth binnen paar seconden kunt. Afgezien van het feit dat softsynths nogal eens crashen of dat je instellingen niet kan opslaan of dat je gebruikt maakt van illegale software en je dus beroep kan op de support van de fabrikant, etc.
Dussss heb mijzelf wat hardware aangeschaft.
Zo moet het gaan worden trouwens: http://www.kasteleijn.nl/ernst/interests/mygear.htm
Anoniem: 1457
Anoniem: 37139
Terratec EWX 24/96 heeft geen samplesOp dinsdag 03 juli 2001 13:20 schreef erniemars het volgende:
demo'tjes.
maareh waarom nog met MIDI werken als ik vragen mag?
De latency van de kaart is ook niet juh-van-he. Koop liever een Terratec EWX24/96 met goede samples ofzo.
Dat is een kaart zonder wave table.
Ja, maar Gigasampler wordt bijgeleverdOp donderdag 13 december 2001 15:42 schreef Six4Eight het volgende:
[..]
Terratec EWX 24/96 heeft geen samples
Dat is een kaart zonder wave table.
Anoniem: 37139
Ow DIE samplesOp donderdag 13 december 2001 18:09 schreef ErectionJackson het volgende:
[..]
Ja, maar Gigasampler wordt bijgeleverd
Ik dacht dat hij over interne wavetable samples sprak
Maar dat is waar, Gigasampler LE zit er bij. EWX 24/96 is echt een topkaartje, ik heb hem een tijdje gehad. Het enige wat vrij jammer eraan is (al die terratec kaarten) is dat er geen multi-client ASIO drivers beschikbaar zijn.
Ik heb hem trouwens verkocht omdat ik wat meer in en uitgangen op mijn audio kaart wou. Heb toen EWS 88MT gehaald, in weze dezelfde kaart (gebruikt zelfs de zelfde drivers