Narrowcasting speler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hoop dat ik hier ook voor een zakelijke vraag terecht kan! Zo niet kan ie meteen op slot :-).

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem willen we gebruiken voor het streamen van narrowcasting middels een zelfontwikkelde applicatie. Het is is een app die gewoon via de browser draait en naast afbeeldingen & css animaties ook full hd YouTube in de browser moet kunnen streamen op minimaal 30fps. We draaien de app in Chrome op een zo goed als kale versie van Linux. In eerder geteste systemen ondervinden we dat de hardware eigenlijk tekort schiet, met name bij YouTube hebben we last van stotteren (geen buffering).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Eerder geteste systemen zitten rond de 200-250, maar dat moet waarschijnlijk meer worden. Primaire doel is een stabiel systeem, daarna willen we het natuurlijk zo voordelig mogelijk aan kunnen bieden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Waarschijnlijk de SSD's van eerder geteste systemen, en mogelijk het werkgeheugen (4 GB DDR3L-1600).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderzoek dat ik tot nu toe heb gedaan komt uit op een i3 processor (5e generatie) met een Intel HD 520 processors. Doel van het topic is eigenlijk uitvinden welke hardware we nodig hebben om de app soepel te kunnen draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur is een NUC van Intel, zodat we de eerder geteste componenten kunnen hergebruiken, maar andere suggesties zijn welkom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur in zo klein mogelijke verpakking om achter een scherm te kunnen verwerken.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Graag hoor ik welke specificaties / modellen afdoende zijn om bovenstaand beschreven doel te behalen. We hebben al enorm zitten vergelijken qua processoren / videokaarten maar beschikken over onvoldoende kennis om de specificaties van die componenten op prestatie te kunnen schatten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menno2222
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-12-2024
Misschien interessant het systeem waar je eerder op getest hebt te posten om in ieder geval te weten wat onvoldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We hebben verschillende systemen getest, van een HDMI stick tot Tronsmart. Het laatste en beste systeem was een NUC met onderstaande specificaties:

Barebone: Intel NUC Kit NUC5CPYH Cel-N3050
SSD: 60GB 440/540 Force LS SA3 COR
RAM: D3S 4GB 1600-11 LV KVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:24

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Heb je al meer informatie weten te vergaren Ramon? Ik zag laatst de nieuwe ASRock op Kaby Lake langs komen en misschien is de kant en klare NVIDEA Shield ook een optie?

Age of the Geek, baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Als je wilt streamen dan zijn meer threads leidend dacht ik. IK weet nog dat vroeger tomshardware.com in hun CPU-advice artikel vermeldde dat de 1231V3 (1150socket) een interessante processor was voor gamestreamers omdat je 4 meer draadjes had voor je streaminggedoe t.o.v. een quadcore zonder hyperthreading. Het was zelfs zo dat een 1231V3 te preferen was boven een K-processor zonder hyperthreading, meer draadjes was blijkbaar meer leidend dan pure snelheid bij het streamen van games vanuit 1 computer.

Add in:

Ik herinner me een artikeltje op HWI over aaeon bordje dat ook windows kon draaien. Lekker compact, goedkoop, modulair, etcetc. Misschien is het produkt toepasbaar als streamputer die voor een gamepc de streaming moet verzorgen.

https://nl.hardware.info/...-up-micro-pc-video-review

http://up-shop.org/

http://www.aaeon.com/en/

[ Voor 74% gewijzigd door govie op 30-01-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReSpawN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 19:24

ReSpawN

Age of the Geek, baby!

Ik denk dat dit een deel van de oplossing is. Narrowcasting betreft vaak of een flash of HTML5 oplossing. Bij de HTML5 oplossing betreft je een video element of YouTube, welke beide hardware decoding vereisen. De opgegeven NUC is dus niet voldoende?

Gamestreaming wat Govie toevoegd is denk ik niet helemaal wat het uiteindelijke doel gaat zijn...

Age of the Geek, baby!

Pagina: 1