Hoe Asus RamCache gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
(Ik wist niet zeker of dit nu bij Tweaking, Hardware, of Software hoorde. Geef maar 'n schopje als het topic fout staat.)

Ik heb een nieuw moederbord gekocht (Asus Z270E Gaming). Als meegeleverde software krijg je 'RamCache II'. Als je dat programma opent heb je een heel simpele interface waar je kan instellen hoeveel RAM je wil beschikbaar stellen als cache en dan kan je op 'start' drukken. Ik wil dat graag eens proberen aangezien ik 32GB beschikbaar heb, maar ik begrijp niet goed hoe het werkt.

Is de bedoeling van het programma dat je de cache 'aan en uit' kan zetten wanneer je wil (wanneer doe je dat dan best?), of is het een langdurig proces en moet je na het drukken op 'start' wachten tot het programma beëindigd is op de een of andere manier? Ik begrijp met andere woorden niet hoe het te gebruiken. PC opstarten, 'start' drukken, en klaar? En wanneer ik meer RAM geheugen nodig heb voor taken, de cache uitschakelen? Of 'start drukken' en lang wachten tot het programma het een en ander geconfigureerd heeft? (Ik heb nu al een uurtje gewacht maar er gebeurt schijnbaar niets.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-09 21:51
This meer set it and forget it,
En hij zal de programmas die je het vaakst start, in de ram (cache) laten zitten, en die dus sneller kunnen starten.
Tja of het wat voor je is zal je moeten testen of het verschil maakt
Pak es een game oid

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd