Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met Cisco Meraki Systems Manager

Pagina: 1
Acties:

• Azhrarn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik ben op zoek naar mensen met ervaring met Cisco Meraki Systems Manager.
Onze WiFi is gebaseerd op een 100-tal Cisco AP, 5-tal Cisco 2504 WLC Controllers en een Cisco ISE Cluster.
Nu zitten we al een hele tijd met de vraag voor een MDM/EMM systeem hiervoor. De gekende spelers zijn natuurlijk Mobile Iron en Airwatch, maar ze zijn best wel duur qua licensing voor de beperkte functionaliteit die we nodig hebben.
Met wat toeval ben ik op Ciso Meraki Systems Manager uitgekomen. Dit blijkt eigenlijk voor ons qua functionaliteit als MDM meer als voldoende te zijn en makkelijk beheersbaar. Tevens zijn er documenten die spreken over integratie met Cisco ISE. Dus leek het me een simpele keuze.
Doch een gesprek met onze Cisco vertegenwoordiger vertelde mij dat Cisco Meraki Systems Manager niet compatibel is met onze pure Cisco WiFi opstelling. Dat we hier Meraki Accesspoint enz... voor nodig hebben.
Met andere woorden, ons doel : Meraki Systems Manager enkel gebruiken als MDM/EMM is niet mogelijk.
Kunnen jullie dit bevestigen of ontkennen?

Thx in advance,
Mario

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Even gecheckt met een Meraki SE. Voorheen had je verplicht een Meraki AP nodig als je MDM / Systems Manager wilde doen. (Je kreeg gratis licenties bij een AP.) Tegenwoordig is die verplichting er niet. Er is wel nauwe integratie tussen Meraki AP's en System Manager. Je kan bijvoorbeeld een Systems Manager Sentry een SSID aan maken. Mensen die zich hierop aanmelden moeten verplicht Systems Manager installeren en je kan ook automatisch tags meegeven om beheer veel makkelijker te maken.

Die integratie heb je net met een Aironet netwerk en Systems Manager. Je kan wel integreren met Systems Manager en ISE. Zie: https://communities.cisco.com/docs/DOC-68324

https://documentation.mer...stems_Manager_Quick_Start

Je kan gratis 100 licenties aanvragen voor Systems Manager:
https://meraki.cisco.com/form/systems-manager-signup

Hier zit geen advanced (telefonische) support op. Wil je wel support of heb je meer dan 100 licenties nodig, dan moet je licenties aanschaffen en dan betaal je ook voor de eerste 100 licenties. Ga er dus even mee spelen en kijk of Systems Manager voldoet. Als je problemen tegen komt, open dan een support case en vermeld hierbij dat je Systems Manager evalueert samen met Cisco ISE.

https://documentation.mer...Systems_Manager_Licensing

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Azhrarn
Heb ondertussen al contact ophenomen met een heel behulpzame SE van Cisco Meraki Nederland. Volgende week krijg ik een WebEx waarin we onze omgeving tonen en wat we willen. De man is er van overtuigd dat het geen probleem zal opleveren en sprak ook over die trial licenties. Hij is ook ten zeerste verbaasd van onze cisco contactpersoon... Het is nu wel een nieuwe, misschien nog wat inwerken. Jij was ook super behulpzaam en bij deze is het denk ik ook wel duidelijk

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jeroen toevallig? Die heb ik gisteren gesproken. Zoveel SE's zijn er niet. :) Die trial licenties zijn geen trial licenties, hebben volledige functionaliteit voor onbepaalde tijd. Ik draai ze op al m'n mobiele apparaten. Voor demo's en ik weet waar ze zijn, mochten ze gejat worden.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Azhrarn
Pim en victor

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:54
Meraki MDM/EMM is prima zonder access points van Cisco Meraki te gebruiken. Ik heb hier een omgeving draaien met 360 managed mobile devices. En geen enkel netwerk apparaat van Meraki. Mocht je dat wel gebruiken dan heb je wel mooie integratie mogelijkheden, maar het is niet noodzakelijk.

De trail licentie heeft inderdaad de volledige functionaliteit voor een beperkte periode. Ik vraag deze nog wel eens aan als we aan de late kant zijn met het bijbestellen van extra device licenties. Cisco is hier overigens erg behulpzaam in. Ofwel we kunnen nieuwe devices blijven uitrollen ondanks dat onze betaalde licenties op zijn. Uiteraard staat daar een bestelling van nieuwe licenties tegenover.

For rent

Pagina: 1