Single of Duel connector?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Zonkrijger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03-2025
http://www.corsair.com/en...4-generation-3-blue-black

http://www.corsair.com/en...4-generation-3-blue-black

Wat is het verschil tussen de twee?

Heb een nieuwe videokaart gekocht en ik merkte dat die een 8 pin voeding nodig had
Kijk ik naar mijn voeding zie ik dat ik een PCI aansluting/kabels mis
Die heb ik ergens opgeborgen omdat ik die toen niet gebruikte

Heb een AMD Radeon RX 470 4 gb gehaald

De voeding van wie ik een kabel mis is een Corsair RM550x

Advies welke kabel het beste is om te bestellen is erg welkom _/-\o_

Beste antwoord (via Zonkrijger op 26-01-2017 23:13)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:06
MichaelvD2203 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:47:
Als je helemaal onderaan naar de specs gaat. Single is 1 cable met 2 connectoren (dus 2 x 6+2 pin) en dual is 2 cabels met 2 connectoren (dus 4 x 6+2 pin)

Met 1 videokaart heb je aan single genoeg.
Het zijn beide pakketten met 2 kabels zowel single als dual. Maar de single kabels hebben 1 connector (1 x 6+2 pin) en dual zijn kabels met 2 connectors (2 x 6+2 pin).

De meeste RX 470 's hebben een enkele 6 of 8 pin connector, dus volstaat zo'n single kabel. Maar ik zou toch dual connectors nemen, je weet nooit wat voor videokaart je volgende keer neemt. Als die toch 2 connectors heeft staat dat veel mooier met maar één kabel. De voeding is in elk geval sterk genoeg voor veel zwaardere videokaarten, ik veronderstel dat die standaard met twee dubbele kabels geleverd werd. Het is ook geen oud model, zo ver weg kunnen die kabels toch niet liggen?

Alle reacties

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Als je helemaal onderaan naar de specs gaat. Single is 1 cable met 2 connectoren (dus 2 x 6+2 pin) en dual is 2 cabels met 2 connectoren (dus 4 x 6+2 pin)

Acties:
  • Beste antwoord

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:06
MichaelvD2203 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:47:

Het zijn beide pakketten met 2 kabels zowel single als dual. Maar de single kabels hebben 1 connector (1 x 6+2 pin) en dual zijn kabels met 2 connectors (2 x 6+2 pin).

De meeste RX 470 's hebben een enkele 6 of 8 pin connector, dus volstaat zo'n single kabel. Maar ik zou toch dual connectors nemen, je weet nooit wat voor videokaart je volgende keer neemt. Als die toch 2 connectors heeft staat dat veel mooier met maar één kabel. De voeding is in elk geval sterk genoeg voor veel zwaardere videokaarten, ik veronderstel dat die standaard met twee dubbele kabels geleverd werd. Het is ook geen oud model, zo ver weg kunnen die kabels toch niet liggen?

• Zonkrijger
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-03-2025
Bedankt voor het advies denk dat ik toch de 2 connectors ga halen
Hopelijk krijg ik ze snel binnen
kan ik eindelijk mijn nieuwe videokaart testen! :D