Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-11 19:35
Goedemorgen!

Ik weet niet of dit helemaal het goede forum is om de vraag te stellen, so correct me if I'm wrong :)

Het bedrijf waar ik voor werk heeft een webbased-urenregistratie-app ontwikkeld en wil deze aanbieden aan alle opdrachtgevers (circa 250) in combinatie met een apparaat welke deze kan draaien, waarschijnlijk dus een tablet.

Ik ben op zoek naar de meest eenvoudige en goedkope optie welke deze opdracht aan kan.

Uiteraard heb ik al wat gegoogled echter krijg ik dan geen goed antwoord op deze vraag en wordt er voornamelijk verwezen naar tablets voor medewerkers i.p.v. voor opdrachtgevers & worden de uitgebreide opties uitgelicht waar het mij alleen gaat om 1 webbased-app.

Opties welke ik zo kon vinden zijn:
IT-Works tablet TM708
http://www.bcc.nl/compute...fLeLw2pUfIBWYfBoC4xbw_wcB

LENOVO TAB 3 7 ESSENTIAL 8 GB
https://www.tabletcenter....b-3-7-essential-8-gb.html

Is er iemand met ervaring met een dergelijke situatie en iets kan adviseren? Bij voorbaat dank voor alle input.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar MAA

Wat moet de tablet nog meer kunnen behalve die webbased app draaien of is dat de enige eis? Verder wordt de tablet aangeboden met de bedoeling dat ze de tablet ook daadwerkelijk productief gaan gebruiken met de app of is het meer bedoeld als promotie?

• MrAelon
rens-br schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:21:
[mbr]Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar MAA[/]

Wat moet de tablet nog meer kunnen behalve die webbased app draaien of is dat de enige eis? Verder wordt de tablet aangeboden met de bedoeling dat ze de tablet ook daadwerkelijk productief gaan gebruiken met de app of is het meer bedoeld als promotie?
De tablet wordt echt alleen gebruikt voor het draaien van de urenregistratie app en zal daardoor dagelijks gebruikt worden door zowel de opdrachtgever als de werknemers van de opdrachtgever (betreft een in- en uitklok systeem).

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Ik denk niet dat we hier genoeg weten om je vraag te beantwoorden. Biojvoorbeeld, hoeveel mensen per dag in- en uitklokken is belangrijk, en of die mensen allemaal tegelijk moeten in en uitklokken (want dan speelt snelheid mee).
Dan de omgeving waar deze terechtkomen, een magazijn die in het weekend niet verwarmd is en zomers geen airco kent vraagt andere zaken van een tablet dan een comfortabel kantoor waar het hele jaar de temperatuur ongeveer gelijk is.
Verder speelt nog of de mensen werk met de handen doen wat invloed kan hebben op het aanraakvermogen op de schermen en het vies worden daar van.

Met wat ik nu weet, zou ik de webbased app uit een browser benaderen op een PC of thin client achtig apparaat bij de opdrachtgever, daarvan is het aantal eenvoudig uit te breiden, en weet iedereen mee te werken, plus werkt onder veel omstandigheden en is niet aanraakgevoelig, en onderdelen als muis en toetsenbord zijn goedkoop vervangbaar..

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Heb er geen verstand van maar kan zoiets ook niet op een telefoon.
De meerderheid van de mensen heeft tegenwoordig wel een smartphone dus kan zon app zo tussen de rest van de apps geinstalled lijkt me.

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• MrAelon
swhnld schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:47:
Ik denk niet dat we hier genoeg weten om je vraag te beantwoorden. Biojvoorbeeld, hoeveel mensen per dag in- en uitklokken is belangrijk, en of die mensen allemaal tegelijk moeten in en uitklokken (want dan speelt snelheid mee).
Dan de omgeving waar deze terechtkomen, een magazijn die in het weekend niet verwarmd is en zomers geen airco kent vraagt andere zaken van een tablet dan een comfortabel kantoor waar het hele jaar de temperatuur ongeveer gelijk is.
Verder speelt nog of de mensen werk met de handen doen wat invloed kan hebben op het aanraakvermogen op de schermen en het vies worden daar van.

Met wat ik nu weet, zou ik de webbased app uit een browser benaderen op een PC of thin client achtig apparaat bij de opdrachtgever, daarvan is het aantal eenvoudig uit te breiden, en weet iedereen mee te werken, plus werkt onder veel omstandigheden en is niet aanraakgevoelig, en onderdelen als muis en toetsenbord zijn goedkoop vervangbaar..
Bedankt voor de goede input!

Het betreffen veelal restaurants voor bedienend en keukenpersoneel voorafgaand en afsluitend aan de dienst. Gebruik dus voornamelijk door schone handen in een verwarmde omgeving. Wij willen onze klanten tegemoet komen met een eenvoudige, mobiele optie derhalve geen pc.

• MrAelon
Read schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:58:
Heb er geen verstand van maar kan zoiets ook niet op een telefoon.
De meerderheid van de mensen heeft tegenwoordig wel een smartphone dus kan zon app zo tussen de rest van de apps geinstalled lijkt me.
Probleem is dat de app altijd bij de hand moet zijn op de werklocatie en als we dit bijvoorbeeld installeren op de telefoon van de ondernemer dat niet het geval is. Ben het wel met je eens dat het qua gebruik wel op een telefoon zou kunnen.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Twee reacties onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 30-01-2017 17:37 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Is de app getest voor iedere browser?
Er zijn webbased apps en websites die niet erg lekker werken onder elke browser heb ik ervaren (op mijn android tablet met Chrome). Dus: welk OS?

Gaat het om een app voor in- en uitklokken of moeten er echt uren worden ingevuld? In het laatste geval zoek je liefst iets met toetsenbord (als het voor klanten is wil je niet met losse bluetooth keyboards lopen violen). Hoeveel tijd wordt er met de app gewerkt door verschillende mensen? Indien langer dan een paar minuten, dan wellicht een tablet met groot scherm kiezen?

Zo kun je nog wel even doorgaan met mogelijke eisen op een rij zetten. Zodra die allemaal duidelijk zijn, kan er eventueel advies gegeven worden, met de huidige informatie krijg je teveel mogelijke resultaten.
Ook een budget is handig te weten.

• MrAelon
Gadgeteer schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:44:
Is de app getest voor iedere browser?
Er zijn webbased apps en websites die niet erg lekker werken onder elke browser heb ik ervaren (op mijn android tablet met Chrome). Dus: welk OS?

Gaat het om een app voor in- en uitklokken of moeten er echt uren worden ingevuld? In het laatste geval zoek je liefst iets met toetsenbord (als het voor klanten is wil je niet met losse bluetooth keyboards lopen violen). Hoeveel tijd wordt er met de app gewerkt door verschillende mensen? Indien langer dan een paar minuten, dan wellicht een tablet met groot scherm kiezen?

Zo kun je nog wel even doorgaan met mogelijke eisen op een rij zetten. Zodra die allemaal duidelijk zijn, kan er eventueel advies gegeven worden, met de huidige informatie krijg je teveel mogelijke resultaten.
Ook een budget is handig te weten.
De app is getest in de verschillende browsers en komt eigenlijk overal goed uit de verf. Chrome heeft wel onze voorkeur.

Het gaat echt om in- en uitklokken, letterlijk 1 klik op de knop. De opdrachtgever heeft een back-end waarbij uren handmatig aan te passen zijn echter zal die voornamelijk via pc gebruikt worden is de verwachting.

Budget technisch, misschien cliche, zo goedkoop mogelijk waar we wel bij de betere merken willen blijven. Dus geen onbekende import uit China.

Dank voor de aanvullende vragen. :)

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-11 18:33
Dit lijkt me een erg bedrijfs kritisch proces. Indien een probleem zich voordoet met de hardware dan heb je een gigantisch probleem en zal je wellicht alle hardware moeten vervangen.
Mijn tip zou zijn om een shortlist op te stellen van 3 - 5 apparaten en die te laten praktijktesten.
Je haalt dan ook snel andere issues naar boven, denk aan: stroomaansluiting voor lader, scherm bescherming, tablet hoes/houder.
Op basis van alle feedback van de werknemers die de onlinetool gebruiken maak je dan een keuze en koop je de honderden apparaten.

NB is een simpele app niet veel praktischer? Straks staat er een wachtrij om in te klokken omdat een medewerker nog even de laatste posts op facebook aan het bekijken is?
Pagina: 1