Abit KT7-raid

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06
Hallo

Kan je de udma100 controller van de KT7-raid ook "gewoon" gebruiken ? (dus alleen een zipdrive of dvd speler aan hangen ?)

In de handleiding (van internet godownload) staat aangegeven dat je er geen zip/dvd drives aan moet hangen, maar dat maakt voor een normale udma100 kaart toch niet zoveel uit.

En wie weet of er problemen zijn als je alle 3 de geheugen banken vol zet met 128MB 133MHZ sdrsm gevallen, bij de MSI k7T Pro zou dat namelijk het geval zijn.

En hoever zal de support voor de Thunderbyte's gaan bij deze mobo's (de MSI k7T pro en de Abit KT7) ? 1250 MHz (de abit heeft een multiplier van 5 tot 12.5)

Verwijderd

Nee, je moet er MINIMAAL 2 hardeschijven aan hangen, et is geen gewone ATA100 controller maar een RAID controller, dat is iets heel anders.

Verwijderd

Is het wel zinvol om er een hele nieuwe hd (seagate barracuda II) en een tamelijke oude (maxtor dingetje) aan te hangen?

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06
Ik snap er nu niets meer van: ik heb even veel ja's als nee's geteld.
http://go.to/kt7faq zegt weer dat het wel mogelijk is en de ene deja news posting zegt ja en de andere zegt nee.

Ik wil gewoon mijn 2 verschillende hd's en zip en cdrom speler niet gecombineerd op 1 ide kabel hebben.
(maar bijv ide1: hd1 ; ide2: zip en cdrom; ide3 hd2 en ide4: toekomstige cdrom.

Verwijderd

Je kunt hem gewoon als normale controller gebruiken hoor, draait al een week prima bij mij

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
Ja, die extra 2 ide poorten zijn met RAID-optie. je kan er makkelijk wat anders aan hangen en hoeft dus ook helemaal niet raid te gebruiken.

Wat ze bedoelen is dat als je aan bv ide3 een hd koppelt en een cdrom, je hd erg slecht gaat presteren omdat die cdrom een gigantisch bottleneck probleem vormt.
zo kan je dus die ide poorten goed ergens anders voor gebruiken totdat je geld hebt voor 4 (als je het doet, doe het dan goed) nieuwe HD's..
Pagina: 1