Sony 49XD8305 last van slecht beeld op locatie oude Sony

Pagina: 1
Acties:

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Hi Tweakers,

Voor de slaapkamer wilde ik al een langere tijd een wat grotere TV in plaats van de 22" Salora die er hangt. Nu bleek het verschil met een 32" niet onwijs. Gister mede door de acties bij de MM mijn vriendin er van kunnen overtuigen dat onze TV uit de woonkamer net zo goed naar de slaapkamer kan. :+

Voor de woonkamer gister een hagelnieuwe Sony 49XD8305 UHD gekocht. Maar tot mijn stomme verbazing hebben we op dit scherm last van blokkerig beeld. Terwijl de voorganger een Sony 42W656 - op exact dezelfde plek - nooit iets heeft vertoont. Na de installatie beide nog naast elkaar geprobeerd, helaas geen verschil.

Ze zijn allebei op één Kabelkeur splitter na direct op de wanddoos aangesloten, zonder moet ik vanavond nog even proberen. Verder gebruiken ze allebei de zelfde frequenties en ID's. De provider is Ziggo.

Ik hoop dat jullie raad of advies hebben. Ben bang om van het kastje naar de muur gestuurd te worden door de drie leveranciers.

Alvast dank!

EDIT:
- Om nog toe te voegen, afstand TV en wanddoos is maximaal drie meter.
- Wat ik nog ook nog even ga proberen is om de nieuwe TV direct met een F-connector aan te sluiten.

[ Voor 8% gewijzigd door fr3z op 26-01-2017 08:24 ]

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-01 11:53
Wat is je signaalniveau/kwaliteit? ( dit kun je vinden bij help->signaaldiagnose)
Bij mij was het de modem die stoorde want ik had het alleen bij internetverkeer.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Merci, ik ga opzoek naar een dergelijke sperfilter.
audiojunk schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 10:28:
Wat is je signaalniveau/kwaliteit? ( dit kun je vinden bij help->signaaldiagnose)
Bij mij was het de modem die stoorde want ik had het alleen bij internetverkeer.
Dat kon ik gister dus zo gauw nergens vinden. Bedankt voor de tip, zodadelijk even kijken. :)

EDIT:
Ik ben het nu aan het testen met de modem uit het aansluitpunt. Na dertig minuten nog geen blokken gezien. Maar wat nu? Zou het met een ander modem wel werken. |:(

EDIT2:
Problemen zijn inmiddels verholpen door er een HPF85 filter tussen te zetten, het beeld is nu prima. :D Toch blijft er een probleem met het modem. Zonder modem een signaalniveau van rond de 70 mét modem keldert het signaal naar 22.

[ Voor 37% gewijzigd door fr3z op 03-02-2017 13:39 ]