Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Iets fout in mijn ports?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijdje terug had ik geprobeerd wat ports open te zetten door firewall (voor GTA online), heb dus gewoon de wikihow step by step gevolgd. Echter sinds ik dat heb gedaan merk ik dat bepaalde dingen langzaam/niet laden, voornamelijk images. Ik zie dan vaak "Wachten op beschikbare socket" ,of "wachten op..."
Ik heb al de uitzonderingen weer verwijderd, maar er is niks veranderd.
Is er een manier om firewall settings te resetten? Of zou router resetten helpen?

Speedtest, laat gewoon normale waardes zien overigens.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 00:05 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-01-2017 18:26)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 01:23:
- welke router? > Experia Box V8
- welke poorten heb je geopend? > TCP Ports: 80, 443 UDP Ports: 6672, 61455, 61457, 61456, en 61458 (Ook weer allemaal verwijderd, althans denk ik)
- exact welke Wikihow pagina's? > http://www.wikihow.com/Open-Ports (En dan methode 2)
- welke firewall settings bedoel je? Geen idee eigenlijk :)
- router resetten heb je toch zo gedaan... wat gebeurt er in dat geval? Nee nog niet gedaan, maar ik denk niet dat het aan de router ligt, aangezien de andere PCs in huis normaal doen. Sommige websites laden wel, sommige niet, zelfs sommige grotere sites.
En aantal tabladen maakt geen verschil.

Dus ook relevant:
- welke ISP? KPN
OK, duidelijk.
- welke modem? En hoe vindt de modem dat de verbinding is? Geen idee wat je bedoelt
Die Experiabox is ook je modem. En in de meeste modems kun je in de GUI informatie vinden over de WAN-verbinding, in dit geval de DSL verbinding. Ik ken deze Experiabox niet goed genoeg om exact aan te geven wat te zien is en waar te vinden.

Dat gezegd, gezien hoe je schrijft dat andere PC's er geen last van hebben, ligt je probleem vrijwel zeker niet in de DSL-verbinding.
- wat voor PC/ander apparaat gebruik je om mee te surfen (waar je het probleem ziet)? Desktop
- hoe is dat PC op de router aangesloten? En wat hangt er allemaal tussen? Lan kabel
- welke andere apparaten zijn actief op je netwerk? Telefoons/2 andere PCs .

Hope this helps.

Ps. Die melding "Wachten op beschikbare socket" heb ik nog nooit eerder gekregen, dus misschien is dit iets richting het probleem?
Yep. Dat icm feit dat het alleen op één PC voorkomt is een heel sterke aanwijzing.

Zonder al te diep in de techniek te duiken, een socket zit vrij 'hoog' in de stack en heeft dus weinig met de fysieke verbinding tussen apparaten te maken en alles met hoe een apparaat zelf z'n gegevens klaar zet om op het netwerk te zetten. Probleem zit dus op je PC. De PC denkt dat je teveel beveiligde verbindingen tegelijk open probeert te houden.

Twee mogelijke oorzaken:
1) TCP-stack van PC is kluts kwijt (komt zeker voor)
2) Je hebt daadwerkelijk door een onhandige config voor services die je draait teveel beveiligde verbindingen open staan.

Je meldt niets over wat de PC in kwestie draait, maar als het een enigszins recente Windows besturingssysteem heeft kun je om de eerste optie hier aan te pakken het volgende in een command prompt met admin rechten invoeren:
code:
1
netsh int ip reset

- en dan je PC opnieuw opstarten.

Als dat niet helpt, of als je een ander OS draait, moet je dieper in de configuratie van zaken op je PC duiken. Je hebt poorten 80 en 443 proberen te forwarden. Dat klinken niet als game ports maar voor een webserver, waarbij 443 normaliter voor https gebruikt wordt. Aangezien je sockets tekort komt lijkt me dat plek om te beginnen. Waarom wil je 443 forwarden? Welke toepassing zit achter die poort op jouw PC? En hoe heb je dat ingesteld?

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Langzaam laden van webpagina's heeft meestal meer met DNS issues te maken dan met problemen met ruwe bandbreedte (wat je met een speedtest meet).

Maar met zo weinig info kunnen we niet bepaald veel zinnigs zeggen - we hebben geen glazen bol :o

- welke router?
- welke poorten heb je geopend?
- exact welke Wikihow pagina's? (geef een link)
- welke firewall settings bedoel je?
- router resetten heb je toch zo gedaan... wat gebeurt er in dat geval?

En dan is er nog de kans dat het niets met je port forwarding te maken heeft maar puur toevallig rond zelfde moment problemen zijn met ofwel je internetverbinding danwel met de PC waar je op surft.

Dus ook relevant:
- welke ISP?
- welke modem? En hoe vindt de modem dat de verbinding is?
- wat voor PC/ander apparaat gebruik je om mee te surfen (waar je het probleem ziet)?
- hoe is dat PC op de router aangesloten? En wat hangt er allemaal tussen?
- welke andere apparaten zijn actief op je netwerk?

Oslik blyat! Oslik!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 00:04:
(...). Ik zie dan vaak "Wachten op beschikbare socket" ,of "wachten op..."
(...)
Heb je dit op alle sites? Heb je veel tabbladen open?
dion_b schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 00:33:
(...)
Dus ook relevant:
- welke ISP?
- welke modem? En hoe vindt de modem dat de verbinding is?
- wat voor PC/ander apparaat gebruik je om mee te surfen (waar je het probleem ziet)?
- hoe is dat PC op de router aangesloten? En wat hangt er allemaal tussen?
- welke andere apparaten zijn actief op je netwerk?
Daarnaast: - Hoe is het modem op het IS/RA, AOP of NT aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
- welke poorten heb je geopend? > TCP Ports: 80, 443 UDP Ports: 6672, 61455, 61457, 61456, en 61458 (Ook weer allemaal verwijderd, althans denk ik)
- exact welke Wikihow pagina's? > http://www.wikihow.com/Open-Ports (En dan methode 2)
- router resetten heb je toch zo gedaan... wat gebeurt er in dat geval? Nee nog niet gedaan, maar ik denk niet dat het aan de router ligt, aangezien de andere PCs in huis normaal doen. Sommige websites laden wel, sommige niet, zelfs sommige grotere sites.

Dus ook relevant:
- welke ISP? KPN
- welke modem? En hoe vindt de modem dat de verbinding is? Geen idee wat je bedoelt
- wat voor PC/ander apparaat gebruik je om mee te surfen (waar je het probleem ziet)? Desktop
- hoe is dat PC op de router aangesloten? En wat hangt er allemaal tussen? Lan kabel

Hope this helps.

Ps. Die melding "Wachten op beschikbare socket" heb ik nog nooit eerder gekregen, dus misschien is dit iets richting het probleem?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2017 01:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 01:23:

Dus ook relevant:
- welke ISP? KPN
OK, duidelijk.
Die Experiabox is ook je modem. En in de meeste modems kun je in de GUI informatie vinden over de WAN-verbinding, in dit geval de DSL verbinding. Ik ken deze Experiabox niet goed genoeg om exact aan te geven wat te zien is en waar te vinden.

Dat gezegd, gezien hoe je schrijft dat andere PC's er geen last van hebben, ligt je probleem vrijwel zeker niet in de DSL-verbinding.

Hope this helps.

Yep. Dat icm feit dat het alleen op één PC voorkomt is een heel sterke aanwijzing.

Zonder al te diep in de techniek te duiken, een socket zit vrij 'hoog' in de stack en heeft dus weinig met de fysieke verbinding tussen apparaten te maken en alles met hoe een apparaat zelf z'n gegevens klaar zet om op het netwerk te zetten. Probleem zit dus op je PC. De PC denkt dat je teveel beveiligde verbindingen tegelijk open probeert te houden.

Twee mogelijke oorzaken:
1) TCP-stack van PC is kluts kwijt (komt zeker voor)
2) Je hebt daadwerkelijk door een onhandige config voor services die je draait teveel beveiligde verbindingen open staan.

Je meldt niets over wat de PC in kwestie draait, maar als het een enigszins recente Windows besturingssysteem heeft kun je om de eerste optie hier aan te pakken het volgende in een command prompt met admin rechten invoeren:
code:
1
netsh int ip reset

- en dan je PC opnieuw opstarten.

Als dat niet helpt, of als je een ander OS draait, moet je dieper in de configuratie van zaken op je PC duiken. Je hebt poorten 80 en 443 proberen te forwarden. Dat klinken niet als game ports maar voor een webserver, waarbij 443 normaliter voor https gebruikt wordt. Aangezien je sockets tekort komt lijkt me dat plek om te beginnen. Waarom wil je 443 forwarden? Welke toepassing zit achter die poort op jouw PC? En hoe heb je dat ingesteld?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 10, als ik cmd prompt open en die line invoer krijg ik: The requested operation requires elevation (Run as administrator).
Geen idee hoe ik cmd prompt als admin moet gaan draaien.

En had gevolgd welke ports open moesten, dus deed ze allemaal (via firewall).

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:37:
Geen idee hoe ik cmd prompt als admin moet gaan draaien.
Klik op Start -> typ 'cmd' -> rechtermuis op 'cmd.exe' -> 'Als administrator uitvoeren'

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel blind zijn geweest toen ik het de 1e keer probeerde, maar nu zie ik de Admin functie wel :")

Tot nu toe lijkt alles goed te laden, ik zal aan het einde van de dag eens kijken of het allemaal geholpen heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Okee alles lijkt weer zoals oud, thx guys, simpele oplossing maar toch handig om te weten!
Pagina: 1