Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe pc 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met mijn nieuwe systeem wil ik vooral gaan gamen en met meer fps dan mijn oude systeem . Dit zullen dan voornamelijk online games zijn zoals: War Thunder, Killing Floor 2, Smite (speel ik allemaal op 1080p) Echter wil ik ook wel de iets wat nieuwere games spelen zoals GTA V, ARMA 3 (op 1080p).Dit hoeft niet op de hoogste settings. Ook ben ik niet van plan om foto's en video's te gaan bewerken. Wel wil ik een pc waarvan ik de cpu kan overklokken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro. Het is niet erg als het een paar tientjes hoger ligt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

[i]De componenten die ik van mijn huidige computer mee wil nemen zijn : de pc case, mijn voeding, harde schijf en videokaart

Huidige computer:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1Asus M4A78-EM€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX N750 Ti 2GB GAMING€ 156,04€ 156,04
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Fractal Design Core 3300€ 59,90€ 59,90
1Scythe Iori€ 24,95€ 24,95
1MicroMemory 8GB, (2 x 4GB), DDR2€ 20,45€ 20,45
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 376,29

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een betere processor nodig te hebben samen met nieuw RAM geheugen(sneller) en moederbord + cpu cooler. Je zou dan moeten denken aan een Intel I5 en 8GB DDR4 ram + een moederbord dat kan overklokken met geschikte cooler.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel, omdat ik na wat onderzoek vind dat de processoren van Intel beter presteren dan die van AMD, wel ligt de prijs hoger. Verder zoek ik een moederbord waarbij overklokken makkelijk is voor iemand met nog niet veel ervaring. Ook gaat mijn voorkeur uit naar luchtkoeling. Mijn case kan een koeler aan van maximaal 185 mm hoogte

Componenten met mijn voorkeur en prijskaartje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 260,95€ 260,95
1Gigabyte GA-Z270-HD3P€ 124,50€ 124,50
1Scythe Mugen 5€ 44,99€ 44,99
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C4G4D240FSB€ 62,-€ 62,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 492,44

De reden waarom ik voor de GIGABYTE GA-Z270-HD3P heb gekozen is, omdat dit moederbord wel een aantal jaartjes meegaat met de M.2 , aantal usb 3.1 Gen 2 sloten , usb type-c en dat overklokken op dit moederbord makkelijk gaat met de meegeleverde apps van GIGABYTE.
Samen met de Scythe Mugen 5 zal overklokken geen probleem zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen eisen of andere wensen.

Ga je overklokken?
ik ben van plan om te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht een antwoord op deze vragen: Krijg ik meer fps (in War Thunder, Smite, Killing Floor 2) met dit nieuwe systeem in vergelijken met mijn huidige computer? Is het mogelijk om de iets wat nieuwere games te spelen (GTA V, ARMA3) met mijn huidige gpu op het nieuwe systeem? Zo nee, welke gpu adviseren jullie mij er dan nog in de toekomst bij te kopen (tijdvak van +- 1 jaar) om de beste prijs-prestatie uit dit systeem te krijgen. (Maximale prijs die ik dan voor een gpu zou willen betalen is 250-300 euro)

Alvast bedankt voor de hulp! _/-\o_ :)

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:51
Ik zou als ik jou was het overklokken laten varen (het levert niets op en kost wel 100 euro extra) en een ssd in je systeem stoppen. Verder verwacht ik niet dat deze upgrade heel veel oplevert in fps. Ja, je cpu is zwak, maar je gpu is dat ook, dus dat sluit mooi op elkaar aan. Wil je iets bereiken, dan zul je beiden moeten vervangen en dan kijk je al zowat naar een heel nieuw systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de feedback! Ik ga dan maar even op de BBG pagina kijken of daar een leuk nieuw systeem tussen staat.

• TCIAL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11 19:22
Er komt over +- 1 maand ook een nieuwe AMD CPU lineup, de prestaties daarvan liggen (als de geruchten kloppen) in de buurt van de huidige Intel CPUs. Wellicht het wachten waard?

En er is niets mis met alleen CPU-Mobo-RAM upgrade, videokaart kan je altijd later nog vervangen. Ik heb recentelijk mijn GTX 650Ti vervangen door een GTX 1070, merk eigenlijk helemaal geen verschil bij WT en LoL. Daar is de kaart zwaar overkill voor.

Verwijderd

Topicstarter
TCIAL schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:54:

En er is niets mis met alleen CPU-Mobo-RAM upgrade, videokaart kan je altijd later nog vervangen. Ik heb recentelijk mijn GTX 650Ti vervangen door een GTX 1070, merk eigenlijk helemaal geen verschil bij WT en LoL. Daar is de kaart zwaar overkill voor.
Was inderdaad van plan om later dit jaar mijn videokaart te upgraden. Denk dat ik het dan toch maar bij dezelfde onderdelen houd voor de upgrade.Thanks voor je reactie!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Ik twijfel ook of deze upgrade je significant meer fps oplevert. Ik zou tenminste even kijken wat je cpu en gpu verbruik tijdens het gamen zijn. Als je ziet dat cpu naar 100% gaat en gpu daar met marge vanaf blijft, zal het zin hebben. Anders ben je het sterkste component aan het upgraden.

Op Ryzen wachten vind ik in jouw geval geen slecht idee. Hier zou je als het goed is geen meerprijs hoeven te betalen om te overklokken.
Pagina: 1