Scherm Surface pro 4 - gele tint?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb net een Surface pro 4 gekocht. Op zich ben ik tevreden maar ik loop tegen een probleem aan dat ik ook met m'n vorige laptop had; ik vind het wit erg gelig.

Op de (destidjs toch bestel high-end) Ultrabook van samsung die ik voor m'n werk gebruik zie ik als ik een bepaalde PDF open met veel wit een spierwit document. Op m'n SP4 is het toch wat gelig.

Hoort dit zo en is dit een eigenschap van het scherm? want ik lees toch overal toch erg goede verhalen over de goede kwaliteit van het scherm....

Dit artikel stemt me aan de andere kant weinig hoopvol

[ Voor 18% gewijzigd door RodeStabilo op 25-01-2017 22:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Eigenschap van het scherm en kan je veranderen door meer blauw toe te voegen om de tint witter te krijgen of een hogere kalvin waarde te kiezen.

Verder, waarschijnlijk ben je na al die tijd gewend geraakt aan te blauwe schermen / kleurjnstelling fabrikant dat je dit te geel vind, maar heeft het scherm betere kleurechtheid dan die 'spierwitte' (waarschijnlijk te blauwe) schermen.

Wanneer je een tijdje met een geler scherm hebt gewerkt, zal je je spierwitte schermen waarschijnlijk als te blauw en onnatuurlijk beschouwen..Het is ook maar wat je fijn vind.

Edit: bovenstaande wil niet zeggen dat het geen probleem kan zijn (paneel), als ik de link mag geloven kán er echt een te geel paneel inzitten ten opzichte van andere pro 4's.

[ Voor 36% gewijzigd door ToFast op 25-01-2017 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ToFast schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:11:
Eigenschap van het scherm en kan je veranderen door meer blauw toe te voegen om de tint witter te krijgen of een hogere kalvin waarde te kiezen.

Verder, waarschijnlijk ben je na al die tijd gewend geraakt aan te blauwe schermen / kleurjnstelling fabrikant dat je dit te geel vind, maar heeft het scherm betere kleurechtheid dan die 'spierwitte' (waarschijnlijk te blauwe) schermen.

Wanneer je een tijdje met een geler scherm hebt gewerkt, zal je je spierwitte schermen waarschijnlijk als te blauw en onnatuurlijk beschouwen..Het is ook maar wat je fijn vind.
Ik denk ook dat je gelijk hebt. Wat ik wil voorkomen is dat het scherm toch niet in orde bljkt te zijn. wat je zei over 'te blauwe schermen' dat kom ik vaker tegen inderdaad.

Ik heb wat met de colour calibration in Windows 10 gespeeld en toen leek het al iets beter. Totdat ik het document weer bekeek op die Samsung laptop en het toch weer te geel bleek.

Misschien maak ik mezelf er te druk om.