Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Vraag
Alle reacties
Wel een stukje tekst (ruimte hiervoor is beperkt) bij het aanmeldvenster waarin je een korte URL zou kunnen plaatsen (niet klikbaar, die interactie is niet mogelijk.
Zo kun je verwijzen naar een help pagina of self-service portal
http://www.techrepublic.c...-windows-7s-logon-screen/
Nog even een paar vragen aan mijn zijde, wanneer logt men waar aan?_Dune_ schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:51:
Mijn vraag
Is het mogelijk een link te plaatsen naar een webpagina op het aanmeldscherm van Windows 7 om een wachtwoord te resetten wanneer deze niet meer bekend is. Er vanuit gaande dat het mechanism opzich al wel beschikbaar is.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 7 @ locale werkplekken
Windows 7 @ CITRIX (Storefront 6.7)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tweakers.net en TechNet afgestruind, google aangeswengeld, wat nog niet iets interessants heeft opgeleverd.
Moet men eerst inloggen op een lokaal werkstation of zijn er thin clients die meteen via Citrix moeten aanmelden? Bij Citrix (Storefront) kan je een self service portal inrichten, maar dan plaats je niet per definitie een link. Nee, dan heb je gewoon een portal waar jij je wachtwoord kan veranderen.
Windows 7: Microsoft Identity Manager
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Een deel logt in via een Thin Client een ander deel logt niet op de CITRIX omgeving in, maar gebruikt een laptop of Werkstation (ontwikkelaars). Men zou voordat men inlogt een mogelijkheid moeten hebben een nieuw wachtwoord te kunnen instellen in het geval dat men deze vergeten is.Outerspace schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:30:
[...]
Nog even een paar vragen aan mijn zijde, wanneer logt men waar aan?
Moet men eerst inloggen op een lokaal werkstation of zijn er thin clients die meteen via Citrix moeten aanmelden? Bij Citrix (Storefront) kan je een self service portal inrichten, maar dan plaats je niet per definitie een link. Nee, dan heb je gewoon een portal waar jij je wachtwoord kan veranderen.
Windows 7: Microsoft Identity Manager
Op dit moment is er wel yets dergelijks beschikbaar, in de vorm van een website/portal, maar deze kan dan alleen benaderd worden door deze te openen bij een college. Men kan dan aan de hand van een aantal voor beantwoorde vragen het wachtwoord een reset geven.
Het is dus de bedoeling dat deze portal benaderd kan worden of iets vergelijkbaars vanuit het inlogscherm van de locale en CITRIX werkplek.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Je zit toch aan meerdere tooling vast als je pech hebt. Volgens mij kom je erg ver met de door mij genoemde links. Deze portals zijn vanaf de werkplek te benaderen, dat hoeft niet bij de buurman._Dune_ schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:36:
[...]
Een deel logt in via een Thin Client een ander deel logt niet op de CITRIX omgeving in, maar gebruikt een laptop of Werkstation (ontwikkelaars). Men zou voordat men inlogt een mogelijkheid moeten hebben een nieuw wachtwoord te kunnen instellen in het geval dat men deze vergeten is.
Op dit moment is er wel yets dergelijks beschikbaar, in de vorm van een website/portal, maar deze kan dan alleen benaderd worden door deze te openen bij een college. Men kan dan aan de hand van een aantal voor beantwoorde vragen het wachtwoord een reset geven.
Het is dus de bedoeling dat deze portal benaderd kan worden of iets vergelijkbaars vanuit het inlogscherm van de locale en CITRIX werkplek.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 26-01-2017 11:44 ]
De buurmand moet niet nodig zijn inderdaad, maar het moet wel kunnen zonder eerst ergens op in te loggen, want men is het wachtwoord vergeten. Ik heb jouw links even vluchtig doorgenomen, maar zag dat nog niet direct. Vanavond even kijken of ik dat wat aandachtiger kan bekijken.Outerspace schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 09:39:
[...]
Je zit toch aan meerdere tooling vast als je pech hebt. Volgens mij kom je erg ver met de door mij genoemde links. Deze portals zijn vanaf de werkplek te benaderen, dat hoeft niet bij de buurman.
Als je thin clients of BYOD toegang hebben tot een webportal zou je daar een link kunnen maken naar je "Self-Service Password Reset Portal" welk product dat dan ook mag zijn.
Hoe ga je de authenticatie dan doen? Want je wil wel dat niet iemand een reset voor een ander account aanvraagt neem ik aan._Dune_ schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 19:25:
[...]
De buurmand moet niet nodig zijn inderdaad, maar het moet wel kunnen zonder eerst ergens op in te loggen, want men is het wachtwoord vergeten.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.