Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Exchange 2016] Agenda rechten via EMS meerdere gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tel2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 06:43
Hallo,

Ik wil via de Exchange Management Console agenda rechten uitdelen aan meerdere gebruikers op een afdeling. Iedereen moet elkaars agenda kunnen lezen. Ik heb een groep aangemaakt en daar alle gebruikers op de afdeling aan toegevoegd. Vervolgens heb ik onderstaande commando's uitgevoerd:
$gp = $(Get-Group "Afdelings Groep Naam”).Identity.DistinguishedName
$mb = Get-Mailbox -Filter ”Memberofgroup -eq ’$gp”
$mb | Foreach-Object {Add-MailboxFolderPermission $_”:\Calendar” -User gebruiker1@domein.nl -AccessRights Reviewer}
Dit werkt voor 1 gebruiker, ik moet nu echter voor alle gebruikers de laatste regel uitvoeren. Hoe kan ik dit automatiseren?
Ik vind op internet geen antwoord op deze vraag of alleen hele lange scripts waar ik niet uit kom.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan een AD groep mail-enabled maken en via jouw commando een usergroep gebruiken. Je bent dus in de buurt, alleen dien je dus niet een gebruiker te pakken maar een distributielijst.
The User parameter specifies the mailbox, mail user, or mail-enabled security group (security principal) that's granted permission to the mailbox folder. You can use any value that uniquely identifies the user or group.

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 26-01-2017 09:21 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• tel2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 06:43
Zou het zo simpel zijn :)
Bedankt, ik ga het proberen!