Traag internet met IPV6 aan experiabox v10

Pagina: 1
Acties:
  • 4.605 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:15
Sinds vandaag ervaar ik traag internet via KPN glasvezel.

Ik had zelf al opgemerkt dat ik geen ipv6 sites kon bereiken, een hard reset van mijn experia v 10 gaf ook geen oplossing.

Ik heb aan de lijn gehangen met de helpdesk van KPN , maar daar wat het probleem niet bekend en het kon totaal niet aan IPV 6 liggen.

Wat schetst mijn verbazing, op het kpn forum zijn er al dezelfde meldingen gedaan.

Volgengs KPN zou het probleem verholpen zijn .

Ondertussen heb ik binnen mijn v10 IPV6 uitgezet en de v10 opnieuw opgestart en ja hoor ik heb weer snel internet.

De speedtest van kpnn zelf is met ipv6 aan niet te bereiken en met ipv6 uit dus wel.

Mocht je dus bij KPN internetten en ervaar je zowel bedraad als via wifi stroperig internet zet de IPV6 eens uit en kijk of het probleem verholpen is.

KPN helpdeskmedewerkers zijn zelf niet bekend met het probleem en er werd wel verteld als het probleem toch kenbaar wordt bij de helpdesk er pas over een paar maanden een oplossing voor het probleem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Dus hier geen één tweaker die problemen ondervind met IPV6 van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
KPN heeft formeel nog geen ipv6. Het is nog in testfase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

KPN's ipv6 is stuque. Zie ook T.Kreeftmeijer in "Het grote IPv6 topic"
Beetje onzin om zo te stellen dat je de magische truc hebt gevonden om je internet weer snel te krijgen

[ Voor 28% gewijzigd door Brahiewahiewa op 27-01-2017 12:23 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 12:22:
KPN's ipv6 is stuque. Zie ook T.Kreeftmeijer in "Het grote IPv6 topic"
Beetje onzin om zo te stellen dat je de magische truc hebt gevonden om je internet weer snel te krijgen
Ik denk dat je mijn "probleem" niet begrijpt.

Ik stel totaal niet dat ik de magische truc of wat dan ook gevonden heb, ik stel alleen dat ik bij KPN glasvezel mijn IPV6 binnen de experiabox v10 moet uitzetten om weer snel internet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
jeroen3 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:42:
Ze zijn er mee bezig, maar ik heb IPV6 gehad en werkte ook gewoon goed, maar sinds 3 dagen geleden dus niet.

Bij het KPN forum zijn er meer meldingen , maar ik kan mij niet voorstellen dat er hier bij tweakers er niet meer zijn die er last van hebben.

En zeker aangezien KPN binnen de experiabox v10 nu standaard IPV6 aanzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:02
jeroen3 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 11:42:
KPN heeft wel formeel ipv6, check your facts pleas:

http://kpn-customer.custh...gestelde-vragen-over-ipv6

Krijgen alle klanten IPv6?
IPv6 wordt gefaseerd uitgerold en uiteindelijk krijgen alle klanten van KPN een IPv6-reeks.

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 27-01-2017 13:45 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Ik wil graag het topic waar TS actief in deelneemt op het KPN Forum even linken zodat de lezers hier ook de voorgande informatie op het KPN Forum kunnen bekijken.
https://forum.kpn.com/int...82/index1.html#post471157 & https://forum.kpn.com/int...35/index3.html#post471295

De Technische Dienst is actief met dit probleem bezig, en in o.a. de 2 link (hierboven) is te lezen dat @Erik_ de informatie van de Technische Dienst doorspeelt

De informatie over dit probleem is intern bij KPN bekend en alle Klantenservice medewerkers zouden toegang moeten hebben tot deze informatie. Maar de helft van de medewerkers is niet bekend met dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

ivo1969 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:40:
[...]

Ik denk dat je mijn "probleem" niet begrijpt.

Ik stel totaal niet dat ik de magische truc of wat dan ook gevonden heb, ik stel alleen dat ik bij KPN glasvezel mijn IPV6 binnen de experiabox v10 moet uitzetten om weer snel internet te hebben.
Ik denk dat ik je probleem heel goed begrijp, maar het is niet topic-waardig. Morgen, overmorgen, whatever heeft KPN z'n ipv6 gefixed en dan kun je ipv6 uitzetten tot je een ons weegt maar je internet wordt niet sneller.

Dus jouw advies is maar zeer beperkt houdbaar.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:49
Zelfde probleem hier, experiabox v10. Net ipv6 uitgeschakeld en het werkt weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:22:
[...]

Ik denk dat ik je probleem heel goed begrijp, maar het is niet topic-waardig. Morgen, overmorgen, whatever heeft KPN z'n ipv6 gefixed en dan kun je ipv6 uitzetten tot je een ons weegt maar je internet wordt niet sneller.

Dus jouw advies is maar zeer beperkt houdbaar.
Lolbroek, zodra binnen de experiabox v10 IPV6 aanstaat dan wordt het internet stroperig.
IPV6 uit dan werkt het perfect, dat je het niet geloofd dat kan ik ook niet helpen.

En waar het probleem zich precies bevind lijkt mij nu wel duidelijk, zeker gezien de info ik KPN heb aangeleverd.

Nu nog alleen dat ze bij KPN het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
IPv6 op KPN glasvezel werkt hier anders prima. Zit alleen niet met een experiabox op het net, dus dan lijkt het mij aan de experiabox te liggen in jullie geval.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

ivo1969 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 01:41:
[...] dat je het niet geloofd dat kan ik ook niet helpen...
Sorry, tegen zoveel domheid kan ik niet op

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Necrobic schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 02:04:
IPv6 op KPN glasvezel werkt hier anders prima. Zit alleen niet met een experiabox op het net, dus dan lijkt het mij aan de experiabox te liggen in jullie geval.
Het betreft volgensmij maar een deel. Er zijn ook genoeg aansluitingen met IPv6 + V10 waarbij niks aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:10
Ik had ook problemen met traag internet, sinds een dag of 2 is de snelheid weer normaal. Ik wist niet dat het aan het ipv6 lag, volgende keer deze oplossing maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 06:44:
[...]

Sorry, tegen zoveel domheid kan ik niet op
Sorry dat ik dan niet zo slim ben en dan maar erg dom ben, dat soort mensen zijn ook voort gekomen uit de evolutie.

Maar als jij de oplossing hebt dat IPV6 hier weer benaderbaar is en dat ik met IPV6 weer snel internet heb hoor ik dat heel graag van je en bij oplossing krijg je een stempel en sticker naar geheel eigen keuze voor bewezen dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Die oplossing is er als KPN zijn IPv6 weer op orde heeft. Tot die tijd kan je IPv6 uitzetten. Maar dat is niet per definitie een oplossing voor traag internet!

Verder lijkt dit gewoon een storing, gaat vanzelf weer over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.