Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik zit eraan te denken een arbeids­ongeschikt­heids­verzekering te nemen als ZZP'er.

Via https://www.centraalbehee...hiktheidsverzekering.aspx kwam ik op een supermooie offerte:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lbmAGja.png

Ik werd erop gewezen dat dit vanwege de korting is van de 1e 3 jaar en dat de verzekering daarna aanzienlijk duurder wordt, tot wel 3k, 4k tot 5k per jaar.

Kan ik deze verzekering dan niet gewoon 3 jaar aanhouden en opzeggen of werken arbeids­ongeschikt­heidsverzekeringen niet zo?

Vrijwel alle aanbieders van arbeids­ongeschikt­sverzekeringen hebben superleuke kortingen voor de eerste jaren. Of zit je er bij deze verzekeringen altijd verplicht lang aan vast?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inkopper: offerte vragen met expliciete duiding van de korting. Ook: geen indexering, weet je het zeker?
Kan ik deze verzekering dan niet gewoon 3 jaar aanhouden en opzeggen of werken arbeids­ongeschikt­heidsverzekeringen niet zo?
Doe dat iedere drie jaar en 1/12 deel vd tijd ben je onverzekerd. Lees: word arbeidsongeschikt en de verzekeraar vindt een reden om te zeggen dat de oorzaak in die drie maanden lag. Ook: wat zeggen de voorwaarden? Mag je bijv binnen N jaar we opnieuw een verzekering aan gaan bij dezelfde club?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03
Een vraag, prima. Discussie, prima. Maar werkelijk alle basisvragen rucksichtlos op het forum gooien kent ook zijn grenzen:
25-01-2017 19:28 `Hoe werkt een arbeids­ongeschikt­heids­verzekering?` (PFSL)
23-01-2017 12:10 `Hoe goed is borg beschermd in Nederland?` (PFSL)
21-01-2017 16:17 `Gemeubileerde huurwoningen in Nederland` (WVB)
20-01-2017 17:09 `Goedkope doorverwijsnummers in Nederland` (TPL)
17-01-2017 13:16 `[App Store] Anders betalen dan met creditcard?` (3i)
11-01-2017 19:10 `Huisarts vinden in Frankrijk` (AZ)

Wees eens een beetje zelfredzaam in plaats van voor alles en nog wat bevestiging of antwoord nodig te hebben. Dit is geen helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eris
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05 14:56

Eris

-

Als je het formulier invult...

Let op: dit is een premie indicatie. De werkelijke premie kan hiervan afwijken. Deze bepalen wij aan de hand van de definitieve keuzes die u maakt als u een offerte aanvraagt. U kunt geen rechten ontlenen aan deze berekening. Dit is de bruto premie voor het 1e jaar. Deze premie is inclusief 35% aanvangskorting en indexering van de uitkering op basis van prijsindex.

Bijlbaar 35% omhoog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
Nou ja, misschien is dit ook niet het juiste forum. Met veel googlen kwam ik er zelf ook niet uit.

Ik denk dat de beste oplossing telefonisch contact dan is.

Ik heb ook al offerteaanvragen gehad van een andere verzekeraar, maar eenvoudig te begrijpen is het allemaal niet.

Ik neem morgenochtend contact op met Centraal Beheer Zakelijk en zal ze vragen om het uit te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
chronoz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:32:
Nou ja, misschien is dit ook niet het juiste forum. Met veel googlen kwam ik er zelf ook niet uit.

Ik denk dat de beste oplossing telefonisch contact dan is.

Ik heb ook al offerteaanvragen gehad van een andere verzekeraar, maar eenvoudig te begrijpen is het allemaal niet.

Ik neem morgenochtend contact op met Centraal Beheer Zakelijk en zal ze vragen om het uit te leggen.
Je kan ook even op Higherlevel wat lezen over AOV.
https://www.higherlevel.n...;threadid=21681;start=375

Ik zit zelf nu ook te kijken om toch maar een AOV te nemen en ik neig naar Movir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Movir is prima. Een van de voordelen van de aov van Movir is dat die alleen via tussenpersonen af te sluiten is. Die kunnen je dan ook alles uitleggen, scenario's met je doornemen en opties bespreken. Zodat je niet met een weliswaar goedkope maar niet passende verzekering zit. In je berekening hierboven staat bijvoorbeeld al niets over een uitkeringsdrempel voor arbeidsongeschiktheid en dat is een belangrijke variabele. Percentages arbeidsongeschiktheid worden volledig anders bepaald dan bij de WIA.

Ik vond dat bij het afsluiten van een aov de keuzes die je maakt meer impact hebben dan die bij een hypotheek. Het verschil tussen een goede en een slechte hypotheek is over het algemeen niet een paar duizend euro per maand. Bij een niet goed afgestemde aov is dat daarentegen heel goed mogelijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chronoz
Maar dan begrijp ik het zo:

Maar het is dus een heel belangrijke keuze en gezien de nieuwe wetgeving. Provisie op AOW-verzekering, betaal je de adviseur in de vorm van eenmalige advieskosten, maar deze zouden terugkomen bij elke wijziging als je sommige dingen later nog wilt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Ik hoop alleen dat je wat uitgekeerd krijgt als het ooit zover mocht komen. Dit gezien de vele klachten die laatste tijd lees in kranten op inet over niet of heel moeilijk uitkerende verzkeringen.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 18:48
De korting wordt meestal alleen aan startende ondernemers gegeven en gebaseerd op je datum van inschrijving bij de KvK. Je kan dus niet elke 3 jaar gaan hoppen om weer korting te krijgen bij een andere verzekeraar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Je zou je bedrijf kunnen uitschrijven en later opnieuw inschrijven, geldt ook als je zonder kosten voortijdig van je aov af zou willen. Dan krijg je wel een ander KvK- en BTW-nummer (B02).

Maar als dat überhaupt overwegingen zijn heb je de prioriteiten verkeerd. Kun je je beter richten op je werk, je omzet zo laten groeien dat je het vervallen van premiekorting niet meer merkt. Je uurtarief met een euro verhogen heeft meer impact.

[ Voor 10% gewijzigd door Canaria op 01-02-2017 01:45 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-06 19:36
Houd er rekening mee dat veel AOVs van je vragen/eisen dat je ander werk neemt voor zover je dat nog kunt. Dat je ineens van een kantoorbaan moet gaan schoffelen zodat zij je slechts een deel hoeven te betalen. Ook moet je voor een minimaal percentage arbeidsongeschikt zijn.

Je hebt echter ook AOVs waar je uitkering krijgt zodra je je eigen beroep niet meer kunt uitvoeren. Dat was voor mij een hele bewuste keuze. Kijk er dus naar als je dat ook belangrijk vindt.

Verder wordt de verzekering goedkoper naarmate je pas later laat uitkeren. Als je dus reserves hebt om zelf het eerste half jaar te overbruggen, dan ben je stukken goedkoper uit dan wanneer je al na 1 maand een uitkering wilt ontvangen. Je zou er dus bijvoorbeeld ook voor kunnen kiezen om aan te sluiten bij een broodfonds zodat je pas na 2 jaar op je AOV terug hoeft te vallen.

Tot slot, je AOV mag (voor zover niet duidelijk) aan de kostenkant van je bedrijf opgevoerd worden. Afhankelijk van je belastingschaal kost het je netto dus een stuk minder.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Pagina: 1