Tweedehands laptop kopen, geen verstand van

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris369
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik ben opzoek naar een tweedehandslaptop. Nu kwam ik de Sony Vaio SVE1712S1EB tegen, en het bod van 230 is geaccepteerd. Nu vraag ik mij af, is dit een geschikte laptop voor onder andere schoolwerk en films/netflix? Bij mijn huidige laptop is alleen al internet opstarten een probleem en een pagina doorscrollen gaan erg moeizaam.

Ik heb geen groot budget, heeft iemand eventueel nog andere aanbevolen laptops richting deze prijs?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:22
Lijkt een goede laptop voor die prijs, weet je ook hoe de laptop eruit ziet tweede hands? En heb je er zelf al voor gezeten? CPU zit in de M-serie, zuinig maar niet gelijk super snel. Maar genoeg voor standaard gebruik. De harde schijf daarin tegen is misschien wat langzaam voor lekker vlot werken, Misschien dat je in de toekomst de harde schijf zou kunnen (laten) vervangen door een ssd, dit zou een groot positief effect hebben op de snelheid.

[ Voor 24% gewijzigd door Isitlightagain op 25-01-2017 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris369
Hij heeft wat gebruikssporen maar verder in goede staat. Ik ga er morgen heen om hem te bekijken/kopen. Oke klinkt goed, maar is hij zonder ssd erg traag of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Of je kijkt naar een nieuwe Chromebook? Blijft altijd wel een klein risico als het gaat om tweedehands laptops. Zeker als je kijkt naar accu's kan dit nog wel is op een teleurstelling uitkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris369
Ik had ooit gehoord dat op een chromebook geen Microsoft Office kan klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iris369 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:11:
Ik ben opzoek naar een tweedehandslaptop… het bod van 230 is geaccepteerd. Nu vraag ik mij af, is dit een geschikte laptop voor onder andere schoolwerk en films/netflix?
Dus je gaat eerst bieden en daarna pas bij jezelf te rade of het apparaat wel geschikt is voor bepaalde taken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iris369
sypie schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:42:
[...]

Dus je gaat eerst bieden en daarna pas bij jezelf te rade of het apparaat wel geschikt is voor bepaalde taken?
Ik heb op veel laptops geboden en had niet verwacht dat het bod geaccepteerd werd. Dus toen hij geaccepteerd werd ging ik hem beter bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:22
Je kan het beste gewoon zelf bekijken of die snel genoeg is voor je, de specificaties zijn in orde. Kijk wel naar schade aan de hoeken, daaraan kan je mogelijk aan zien of de laptop gevallen is. Harde schijven kunnen daar niet erg goed tegen. Als hij inderdaad traag is zou je de harde schijf kunnen vervangen door een ssd, dat is ~85 Euro voor ~250GB.
Pagina: 1