Situatie schets:
Mijn werkgever kent een maximale tegemoetkoming in de reiskosten van 25 kilometer enkele reis. Ik zit op 60 kilometer enkele reis. De tegemoetkoming is lang niet dekkend zoals jullie zien.
Ik had dit destijds aangekaart bij HR dat ik hier niet tevreden mee. Om mij te compenseren hebben ze mij een salarisverhoging gegeven van 2.500 euro bruto per jaar.
Nu ben ik 1 salarisschaal omhoog gegaan vanwege een senior benoeming wat bij 5.000 euro bruto per jaar meer oplevert. In hoeverre is het eerlijk om nog de tegemoetkoming van 2.500 euro vanwege de reiskosten erbij te vragen?
Verder heeft mijn werkgever ook een lease policy met de volgende voorwaarden:
Is hier regelgeving over? Of geeft elk bedrijf hier zijn eigen invulling aan?
Belastingtechnisch gezien is dat een duidelijke ja. De volgende quote komt van de web site van de belastingdienst:
Alle input word zeer gewaardeerd.
Mijn werkgever kent een maximale tegemoetkoming in de reiskosten van 25 kilometer enkele reis. Ik zit op 60 kilometer enkele reis. De tegemoetkoming is lang niet dekkend zoals jullie zien.
Ik had dit destijds aangekaart bij HR dat ik hier niet tevreden mee. Om mij te compenseren hebben ze mij een salarisverhoging gegeven van 2.500 euro bruto per jaar.
Nu ben ik 1 salarisschaal omhoog gegaan vanwege een senior benoeming wat bij 5.000 euro bruto per jaar meer oplevert. In hoeverre is het eerlijk om nog de tegemoetkoming van 2.500 euro vanwege de reiskosten erbij te vragen?
Verder heeft mijn werkgever ook een lease policy met de volgende voorwaarden:
De hamvraag nu is wat is de definitie van zakelijke kilometers en valt woon-werk verkeer hier ook onder?Een werknemer komt in aanmerking voor een auto:
- indien hij een buitendienstfunctie heeft of
- indien hij structureel > 15 000 km zakelijk per jaar rijdt en niet tot de eerder vermelde
categorie behoort: na goedkeuring van de managing director en HR-manager.
Is hier regelgeving over? Of geeft elk bedrijf hier zijn eigen invulling aan?
Belastingtechnisch gezien is dat een duidelijke ja. De volgende quote komt van de web site van de belastingdienst:
Ik zou dit graag duidelijk willen hebben voordat ik een gesprek aanvraag met HR.Alle kilometers die u niet voor uw werk rijdt, zijn privékilometers. Kilometers voor woon-werkverkeer zijn zakelijke kilometers.
Alle input word zeer gewaardeerd.