De videokaart heeft er problemen mee -- help?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Zodra mijn losse videokaart erin gaat, en ik de computer opstart, krijg ik geen beeld. zonder de videokaart dus wel. wanneer de pc aan staat en ik op de aan/uit knop druk valt de pc per direct uit. dit laat mij denken dat of: hij komt niet voorbij de bios omdat ??? OF: de voeding is te zwak. kan iemand mij helpen zodat ik de videokaart gewoon kan gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
1. de pc: http://speccy.piriform.com/results/0FcsYHztJZ4135BYxRjvBvf
1,5. ik kon de voeding niet zo 123 vinden in de lijst maar het is een MasterCooler RS-500-ACAB-B1 (500W)
2. de videokaart
https://www.asus.com/Graphics-Cards/EAH5850G2DIS1GD5/

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uit > aan > wachten > uit > wachten > aan... enzovoorts
Uit > 15 minuten wachten > aan

ik heb hulp nodig alstublieft :)
Vriendelijke Groeten Merlijn van 14 jaar

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-01-2017 15:30)

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Hoi Merlijn, in je lijst staat die videokaart niet. Zit hij wel goed aangesloten, en zit de voedingskabel aangesloten. Hij heeft vermoedelijk een 6 pins PCI-E aansluiting en dat zou je voeding makkelijk aan moeten kunnen. Anders is het je videokaart, of je PCI-E aansluiting van je videokaart die gal is

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Johannes77
  • Laatst online: 26-08 09:33
Hoi Merlijn, in je lijst staat die videokaart niet. Zit hij wel goed aangesloten, en zit de voedingskabel aangesloten. Hij heeft vermoedelijk een 6 pins PCI-E aansluiting en dat zou je voeding makkelijk aan moeten kunnen. Anders is het je videokaart, of je PCI-E aansluiting van je videokaart die gal is

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de pc AAN staat en je drukt op de AAN/UIT knop gaat deze idd UIT. Het is namelijk een aan/UIT knop.

Ik denk dat je de videokabel in de videokaart moet steken ipv in het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Een te zwakke voeding heb ik recent meegemaakt. Maar in mijn geval viel de pc uit bij het POSTEN (het bios deel), dus ik verwacht niet direct dat het daar aan ligt.

Het heeft in ieder geval alle schijn (het is niet te halen uit je bericht dat je het geprobeerd hebt) dat je kabel van de monitor nog steeds op het moederbord (I/O panel) is aangesloten.

In principe zou het dan ook gewoon moeten werken. Maar de vraag is dus of je de monitor dan wel op de juiste videokaart hebt aangesloten en idd deze ook hebt voorzien van stroom.

Je voeding zou 2x 6+2 pins stekkers moeten hebben, en die zul je (2x 6pins) moeten aansluiten op je videokaart.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:16:
Ik denk dat je de videokabel in de videokaart moet steken ipv in het moederbord.
Dit vermoeden had ik ook al. Dus ja, als je de videokaart geinstalleerd hebt, heb je de monitor dan hierop aangesloten?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bulletrene
  • Laatst online: 07-06-2022
De voeding (500W) zou voldoende moeten zijn voor jouw systeem.
Tenzij deze defect is zou ik hier het probleem niet in zoeken.

Wat de anderen ook aangeven klinkt meer voor de hand liggend.
Zorg dus dat de videokaart correct in het PCI-E slot gedrukt zit.
Sluit de 2x 6pins stroomkabels van de voeding aan op de videokaart.
Zorg dat je monitor kabel, DVI/VGA/HDMI, aangesloten zit op de videokaart.

Als dit ook niet werkt kun je luisteren of er piepjes te horen zijn.
Een bepaalde piep toon kun je vaak in de handleiding van het moederbord herleiden naar het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:16:
Als de pc AAN staat en je drukt op de AAN/UIT knop gaat deze idd UIT. Het is namelijk een aan/UIT knop.
ja errr... niet gelijk. eerst hoor hij namelijk windows af te sluiten. in dit geval is die dus waarschijnlijk niet eens geladen, want dan zou het afsluiten ~1 minuut duren.
heb ik al gedaan, best logisch om te doen inderdaad ik ben niet zó dom ;)

bulletrene schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 23:45:
De voeding (500W) zou voldoende moeten zijn voor jouw systeem.
Tenzij deze defect is zou ik hier het probleem niet in zoeken.
fijn om te weten dat het dus niet daar aan ligt :)
Wat de anderen ook aangeven klinkt meer voor de hand liggend.
Zorg dus dat de videokaart correct in het PCI-E slot gedrukt zit.
Sluit de 2x 6pins stroomkabels van de voeding aan op de videokaart.
Zorg dat je monitor kabel, DVI/VGA/HDMI, aangesloten zit op de videokaart.
ik zal het vanmiddag eens proberen om 2 monitoren aan te sluiten, namelijk HDMI en DVI. eerst had ik alleen HDMI er in.
Als dit ook niet werkt kun je luisteren of er piepjes te horen zijn.
Een bepaalde piep toon kun je vaak in de handleiding van het moederbord herleiden naar het probleem.
had gisteren ook al geluisterd (weliswaar niet hiervoor, dit wist ik niet eens :o ) maar ik hoorde niks behalve de fans.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2017 09:28 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Einde: kwam er net dus achter dat de videokaart gewoon dood is.
Pagina: 1