Ik oriënteer mij op vervanging van mijn Dell XPS 17 L702x, die bijna zes jaar oud is, maar wat kleine mankementen gaat vertonen (aansluiting oplader is niet goed, waardoor de stekker er steeds uitvalt; ethernetaansluiting werkt niet meer, vooralsnog opgelost via USB-interface; vlekken in scherm). Als er iets wezenlijks kapot gaat, laat ik 'm niet meer repareren. Dell maakt geen 17 inch XPS meer, dus ik heb gekeken naar andere merken.
Zelf heb ik deze gevonden:
pricewatch: HP Pavilion 17-ab040nd
of iets goedkoper vanwege iets minder resolutie:
pricewatch: HP Pavilion 17-ab073nd
De specificaties hiervan komen overeen met wat ik wil (met dus de keuze voor hogere resolutie of niet).
Ik doe niet aan gamen, maar wil wel goed foto's kunnen bewerken, en muziek opnemen en bewerken. Verder natuurlijk surfen en mailen.
17 inch is wel een vaste wens. De laptop wordt wel eens vervoerd, maar niet vaak en dan altijd per auto.
Ik denk dus aan een HP Pavilion.
Mijn vragen zijn:
- Zijn die HP Pavilions stevig gebouwd?Ter toelichting: vroeger is er van een Toshiba wel eens het schermscharnier gebroken. Van de Dell trouwens ook, maar dat is onder garantie gerepareerd. Maar zulke dingen wil ik dus liever niet meer.
- Kan ik er eventueel zelf een andere HD inzetten (is mij bij de Dell, waar ik een SSD heb ingezet, wel gelukt; bedoeling is die SSD eventueel over te zetten).
- Zijn er aantrekkelijke alternatieven?
- Ik speel ook nog met de gedachte aan een Clevo barebone, naar wens afgemaakt. Ervaringen, ook op gebied van prijs/kwaliteit verhouding t.o.v. een kant en klare HP of ander merk?
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Zelf heb ik deze gevonden:
pricewatch: HP Pavilion 17-ab040nd
of iets goedkoper vanwege iets minder resolutie:
pricewatch: HP Pavilion 17-ab073nd
De specificaties hiervan komen overeen met wat ik wil (met dus de keuze voor hogere resolutie of niet).
Ik doe niet aan gamen, maar wil wel goed foto's kunnen bewerken, en muziek opnemen en bewerken. Verder natuurlijk surfen en mailen.
17 inch is wel een vaste wens. De laptop wordt wel eens vervoerd, maar niet vaak en dan altijd per auto.
Ik denk dus aan een HP Pavilion.
Mijn vragen zijn:
- Zijn die HP Pavilions stevig gebouwd?Ter toelichting: vroeger is er van een Toshiba wel eens het schermscharnier gebroken. Van de Dell trouwens ook, maar dat is onder garantie gerepareerd. Maar zulke dingen wil ik dus liever niet meer.
- Kan ik er eventueel zelf een andere HD inzetten (is mij bij de Dell, waar ik een SSD heb ingezet, wel gelukt; bedoeling is die SSD eventueel over te zetten).
- Zijn er aantrekkelijke alternatieven?
- Ik speel ook nog met de gedachte aan een Clevo barebone, naar wens afgemaakt. Ervaringen, ook op gebied van prijs/kwaliteit verhouding t.o.v. een kant en klare HP of ander merk?
Bij voorbaat dank voor de reacties.