Samsung U28E590DS vs LG 27UD58-B

Pagina: 1
Acties:

• NL-ICaRuS
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-01 13:33
pricewatch: Samsung U28E590DS Zilver, Zwart
pricewatch: LG 27UD58-B Zwart

Als je op dit moment kon kiezen uit deze twee schermen, welke heeft je voorkeur en waarom?

Het is ter vervanging van mijn Dell Ultrasharp U2412M.
Ik vind zowel gamen als fotobewerking belangrijk 50/50.

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-02 16:44
De Samsung zou voor mij afvallen puur om het feit dat deze een tn paneel heeft. Mijn voorkeur zou uit gaan naar een IPS paneel vanwege de mooiere kleuren. Deze hebben wel vaak een reactiesnelheid van 5ms en 60hz, maar goed te gebruiken als gaming monitor.

Zelf ben ik ook op zoek naar een nieuwe monitor en heb deze ook allebei voorbij zien komen. Mijn keuze is echter gevallen op de asus mx27uq (goud). pricewatch: Asus MX27UQ Goud, Zilver, Zwart

• NL-ICaRuS
Dank voor je reactie. Jouw optie is zeker degelijk, maar ik twijfel op dit moment gewoon enorm want in mijn opinie voldoet geen enkel scherm in de huidige markt aan mijn wensen/eisen. Voor mij is het wachten op pricewatch: Asus ROG Swift PG27UQ Zwart maar ik denk dat het nog wel even zal duren voordat deze monitor verkrijgbaar is. Het prijskaartje zal er ook niet om liegen..
Voor nu ben ik op zoek naar een fijn tussen modelletje met een 'zachte' prijs. Het liefst met Gsync, IPS en 166hz, maar dat valt al niet meer in die categorie...
Keuzes, keuzes..

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
NL-ICaRuS schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:41:
Dank voor je reactie. Jouw optie is zeker degelijk, maar ik twijfel op dit moment gewoon enorm want in mijn opinie voldoet geen enkel scherm in de huidige markt aan mijn wensen/eisen.
In je topicstart hebt je een 28" 4K TN monitor en 27" 4K IPS monitor geselecteerd. Hierdoor is het volstrekt onduidelijk wat je wensen/eisen zijn. Je geeft aan gamen + fotobewerken belangrijk te vinden, dan kan je toch nooit een TN paneel kiezen? Dat wordt een dramatische achteruitgang als je van een pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart komt!
Voor nu ben ik op zoek naar een fijn tussen modelletje met een 'zachte' prijs. Het liefst met Gsync, IPS en 166hz, maar dat valt al niet meer in die categorie...
De pricewatch: Asus ROG Swift PG27UQ Zwart komt pas in Q3 uit voor een geschatte prijs van 1200 dollar. In Nederland mag je daar bijna 1500 euro voor neerleggen. Dat is ook wel even andere koek dan de twee <400 euro 4K instap schermen die je zelf hebt gekozen :+ Of wil je een dergelijke monitor echt als tussenstap gebruiken om straks >1000 euro uit te geven aan een enthusiast monitor? Dan kan je net zo goed je U2412M nog even houden en wachten tot jouw perfecte monitor uit komt, maar je moet dan echt bizar diep in de buidel tasten... Tegelijkertijd moet je voor 4K @ 144 Hertz echt een belachelijk dikke PC hebben, dan moet je denken aan 2 high-end videokaarten in SLI/CF (bijv. een 1080 (TI) of VEGA kaart); dat kan je ook wel eens 1600-2000 euro gaan kosten.

Het lijkt me dus handig als je even goed bedenkt wat je huidige wensen zijn én wat je budget is, dan kan men je beter van advies voorzien.

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 25-01-2017 20:22 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• NL-ICaRuS
Dank stin00, je drukt me met de neus op de feiten. Wellicht kan ik mijn wensen beter omschrijven dan dat ik reeds heb kunnen doen. So here goes;
Ik beschik binnenkort over een nieuwe samengestelde pc met daarin o.a. een z270 mobo, i7-7700k processor, 16gb geheugen en een GTX 1070. Met deze nieuwe config vind ik dat mijn huidige scherm niet meer voldoet gezien de beperking in o.a. resolutie, snelheid en afmeting. Ik ben niet van plan om in de nabije toekomst mijn pc te upgraden met bijv. 2x 1080 ti sli en het liefst koop ik nu een scherm waar ik weer een aantal jaar mee vooruit kan, maar ik ondervind dus nogal moeite om een bijpassend scherm te vinden..
Vervolgens leek 'een tijdelijk scherm' met 4k resolutie mij een gepaste oplossing, maar ook daar twijfel ik nu weer aan.
Ik ben bereid om 1000 euro of meer te betalen voor een monitor als dat de ervaring/beleving ten goede komt op gebied van foto', film en game etc, maar zelfs bij de reviews van schermen van deze prijsklasse lees ik nog vrij veel negatieve punten zoals 'bleeding', dode pixels enz.
Hoe is een scherm van 25..x1440 pixels tov een 4k 3840x21..? In hoeverre kan je games in 4k (op ultra/goede fps) spelen met mijn nieuwe rig? Ik heb op dat gebied gewoon veel vragen, want ik heb er totaal geen ervaring mee. Alvast bedankt weer voor het meedenken!
Pagina: 1