Televisie geschikt voor playstation gaming?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrixx
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-05-2024
Beste leden,

Ik ben momenteel zoekende naar een goede televisie om op te gamen (playstation 4). Ik heb weinig verstand van tv's, dus vandaar dat ik jullie mening nodig heb. Op internet lees ik regelmatig dat je uit moet kijken dat je geen iput lag krijgt.

Mijn oog valt momenteel op deze televisie: PHILIPS 43PUS6101

Graag zou ik willen weten of deze geschikt is voor mijn doeleind.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:01
Nog even handig om te weten...

- Wat voor games ga je vooral spelen?
- Wat is je budget voor een TV?
- Gaat de TV door jou alleen gebruikt worden en zit je er dan recht voor?
- Ben je van plan veelal met veel omgevingslicht te spelen of juist meer in het donker?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrixx
Bedankt voor de reactie.

- Ik speel verschillende spellen. Momenteel speel ik shooters als battlefield 1, maar met enige regelmaat worden ook the last guardian en rocket league gespeeld.
- Ik was eigenlijk van plan om maximaal 500 euro uit te geven, maar het liefst minder. 43inch is ook de maximale maat voor mijn tv-meubel.
- Ik ben inderdaad de enige gebruiker en ik zit recht voor de tv. Ik zit zo'n 2,5meter van mijn tv af.
- Ik speel meestal in een lichte/schemerlichte omgeving, zelden speel ik in het donker.

Verder weet ik dat 4K televisies voor een eerste generatie playstation 4 niet noodzakelijk is, maar de philips die ik op het oog had kostte simpelweg een klein beetje meer dan een vergelijkbare niet 4K variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies hoort thuis in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Je topic krijgt een verhuizing die kant op. Daar kun je ontelbare soortgelijke topics vinden. Doe er je voordeel mee.
Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Misschien kijken of ie bij de MM te halen is deze week pricewatch: Samsung UE43KU6000W Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrixx
En waarom zou je dan deze verkiezen boven de door mij genoemde philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Phyrixx schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:41:
[...]

En waarom zou je dan deze verkiezen boven de door mij genoemde philips?
De Philips heeft een IPS scherm en de input lag is niet bekend? (bij de 6401 is het zo'n 29ms, ook aardig en zeker voor een Philips)
Van de Samsung is de input lag in game mode zo'n 19ms een hij heeft een VA paneel (aangezien je er toch recht voor zit heeft deze veel meer contrast/ aan de andere kant zal je dit verschil bij veel licht toch nauwlijks opvallen)

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 25-01-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrixx
apis29 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:52:
[...]

De Philips heeft een IPS scherm en de input lag is niet bekend? (bij de 6401 is het zo'n 29ms, ook aardig en zeker voor een Philips)
Van de Samsung is de input lag in game mode zo'n 19ms een hij heeft een VA paneel (aangezien je er toch recht voor zit heeft deze veel meer contrast/ aan de andere kant zal je dit verschil bij veel licht toch nauwlijks opvallen)
Bedankt voor je heldere uitleg. Echter, ik heb even mijn meubel opgemeten en de samsung past 2mm na niet in mijn tv-meubel :S

Denk je dat ik input lag zal ervaren bij de philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Phyrixx schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:03:
[...]

Bedankt voor je heldere uitleg. Echter, ik heb even mijn meubel opgemeten en de samsung past 2mm na niet in mijn tv-meubel :S

Denk je dat ik input lag zal ervaren bij de philips?
Als de 6101 ongeveer dezelfde input lag heeft als de 6401 dan zal het wel meevallen, maar dat weten we dus niet (de 6501 zit op 36ms)

Samsung nu 419 bij https://www.tvstore.nl/pr...7/samsung-ue43ku6000.html (en vast ook bij de MM, etc.)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 25-01-2017 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrixx
Net de HITACHI 43HB6T62 tegen het lijf gelopen. Kan zelf niks vinden over de input lag, iemand die hier iets meer over weet of kan vinden?

Plus: wat vinden jullie van Hitachi televisies in het algemeen?

[ Voor 19% gewijzigd door Phyrixx op 26-01-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:25

Falastine

Think about my signature...

Geloof mij voor battlefield wil je een tv met de laagst mogelijke inputlag. Ik zou geen risico nemen en niet naar het uiterlijk kijken maar gewoon voor je budget de laagste inputlag nemen samsungs staan bekend om lage inputlag en philips om hele hoge de laatste jaren.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Phyrixx schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:01:
Net de HITACHI 43HB6T62 tegen het lijf gelopen. Kan zelf niks vinden over de input lag, iemand die hier iets meer over weet of kan vinden?

Plus: wat vinden jullie van Hitachi televisies in het algemeen?
Als het een Toshiba was zou je wat input lag betreft (meestal) wel goed zitten maar van Hitachi hoor je nauwlijks nog wat (laat staan uitgebreide reviews).Waarschijnlijk een of andere goedkope tv met een Hitachi label erop geplakt (ze maken zelf geen tv's meer) ...
In Europa dus tegenwoordig door Vestel in Turkije gemaakt http://www.expertreviews....o-know-about-buying-argos
Falastine schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:00:
Geloof mij voor battlefield wil je een tv met de laagst mogelijke inputlag. Ik zou geen risico nemen en niet naar het uiterlijk kijken maar gewoon voor je budget de laagste inputlag nemen samsungs staan bekend om lage inputlag en philips om hele hoge de laatste jaren.
De input lag bij Full HD Samsungs is zo laag nog niet (>40ms), wel bij de UHD modellen van de laatste twee jaar ...
edit: de K5500 zit blijkbaar op 20ms / K5600 is hetzelfde http://www.mediamarkt.nl/...ng-ue40k5600-1441216.html maar denk dat het budget eerder onder de 350 zal liggen?

LG zit ook wel meestal rond de 30ms in de 5000 reeks...

[ Voor 45% gewijzigd door apis29 op 26-01-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
Mijn lijstje als volgt (voor de BTW-dagen):
Sony KD-43XD8005
Samsung UE43KU6000
Philips 43PUS6101

Gisteren de knoop doorgehakt, omdat ik de Samsung UE43KU6000 voor € 404,12 tegenkwam.

De Sony is eigenlijk de TV die je wilt hebben, maar voor € 250,00 minder nu in de actie, toch maar voor Samsung gegaan.

Van de Philips is echt het IPS beeld het grote nadeel.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyrixx
Jumpman schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 09:28:
Mijn lijstje als volgt (voor de BTW-dagen):
Sony KD-43XD8005
Samsung UE43KU6000
Philips 43PUS6101

Gisteren de knoop doorgehakt, omdat ik de Samsung UE43KU6000 voor € 404,12 tegenkwam.

De Sony is eigenlijk de TV die je wilt hebben, maar voor € 250,00 minder nu in de actie, toch maar voor Samsung gegaan.

Van de Philips is echt het IPS beeld het grote nadeel.
Goede keus, ik ga ook voor de samsung denk ik, is nu 450 bij de wehkamp. Waar heb je die van jou gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
Phyrixx schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 18:37:
[...]

Goede keus, ik ga ook voor de samsung denk ik, is nu 450 bij de wehkamp. Waar heb je die van jou gekocht?
Bij Coolblue.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1