Verschil tussen tv uit 2011 en 2016

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 13:11

Yuco

Womanizer!

Topicstarter
Voor een geringe meerprijs kan ik mijn tv uit 2011 inruilen voor een tv uit 2016. De huidige tv was destijds een van de hogere series uit de Philips lijn, waaronder een 100hertz scherm. De nieuwe tv die ik op het oog heb heeft slechts een 50 hertz scherm. Maar ja, we zijn ook 5 jaar verder denk ik dan. Kunnen jullie beargumenteren waarom je het wel of niet zou doen?

Het gaat om de volgende tv's
https://tweakers.net/pricewatch/compare/557401;286961/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
lol, local dimming voor 500, op een Uhd. Nee dat is vast geen echte local dimming.

Waarom je het niet moet doen? Slechter beeld vermoed ik. Waarom wel, ach dat weet je zelf ook wel, hij is groter die nieuwe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:27
Ga naar een winkel waar een 50 en 100 Hz tv naast elkaar staan en oordeel zelf. We kunnen niet oordelen of jij tevreden zult zijn met een 50Hz paneel op een groter scherm dan je huidige. (Ik kan wel een gokje wagen en zeggen dat dat niet zo zal zijn)

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-10 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je gaat "vooruit" qua resolutie en Smart-functionaliteiten. Dit bewust tussen aanhalingstekens, want 4K heb je qua TV uitzendingen de komende minimaal 5 jaar nog geen fluit aan. Verder krijg je nu Android TV, wat bij deze TP-vision TV's (want dat zijn het) kort gezegd betekend dat je een flut ARM-SoC krijgt waar het nu al niet meer soepel op loopt. Over een jaar of 2 krijg je ook geen software updates meer.

Toevallig het "privilege" mogen hebben een 6000 series 55" 4K TV voor mijn grootouders in te stellen: één en al ellende... De TV "vergat" iedere week alle zenders, was zo traag als een slak en de beeldkwaliteit was om van te kotsen zo lelijk. Geluid wat uit die dingen komt zullen we niet eens over beginnen haha. Uiteindelijke oplossing was een Beta software direct van "Philips" a.k.a. TP-Vision (erg eigenlijk :P), waarin het vergeten van de zenders opgelost werd en de snelheid aanzienlijk verbeterd was.

Moet zeggen dat het nu wel redelijk is, maar qua beeld stelt het nog steeds niks voor.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:16

Major_ton

Shoot!

Met alle respect, doe het niet. Als je budget het op dit moment niet toelaat om een substantieel bedrag aan een TV uit te geven, houd dan vast aan wat je nu hebt en als je up to date wilt zijn met smart functies, dan kan je altijd een Chromecast aan je huidige TV knopen.

En for the love of god, blijf een eind bij die Philips/TPvision bende vandaag. Je kan beter je geld doneren aan een goed doel.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Schopje naar het juiste forumdeel.
Pagina: 1