Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Eerste te bouwen pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag allemaal,

Ik wil voor het eerst een eigen pc in elkaar zetten. Ik heb voorheen wel eens wat componenten veranderd en vind dat het nu tijd is voor algehele vernieuwing.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe systeem downloaden, x265 content bekijken, meerdere externe hdd's tegelijk aansluiten, films kijken, soms een spelletje (gta5), windows 10 komt erop, ik wil video's omzetten naar x265 codec, verder werk gerelateerd en veel surfen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum prijs is rond de 1000 euro. Ik wil alles zelf in elkaar zetten en zoek alleen de juiste onderdelen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een dvd writer mee van samsung, een voeding van Corsair VS550 en mijn huidige monitor en boxen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht veel usb 3.0 aansluitingen nodig te hebben, omdat ik veel externe hdd's heb, daarnaast stofvrije kast, geluiddempende kast, aansluiting hdmi, zodat ik mijn tv erop kan aansluiten, snel internetten door middel van snelle netwerkkaart. Videokaart hoeft niet tot op the line the zijn, maar wel genoeg voor bv gta 5. 1 ssd is voldoende. Hiernaast wil ik nog een 3 tb interne hdd. Ik gebruik een vpn en download regelmatig en wil dit hoge snelheden kunnen doen. Ik wil de komende jaren klaar zijn met mijn pc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stofvrij, geluidsdempend, genoeg ruimte in de kast voor eventuele uitbreiding. Toekomstproof.
PC moet niet te warm worden in de zomer op mijn zolderkamer. PC moet makkeliik meerdere dagen non stop aanstaan.

Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken

Wat verwacht je van ons?
Ik heb hieronder een keuze gemaakt van een aantal onderdelen die nodig zijn om een desktop te bouwen. Mijn vraag is nu of dit volgens jullie de juiste keuze is voor mijn plannen en eisen?
Ben ik misschien nog een onderdeel vergeten welke wel belangrijk is?
Ik selecteer van nature vrij dure producten, omdat ik van mening ben dat ik iets goed wil. Maar misschien is een iets goedkoper en minder product ook nog steeds evengoed voor mij.

Ik vind het belangrijk om te horen waarom ik iets wel of niet moet doen, dit helpt mijn kennis te vergroten.
Kunnen jullie mij goed advies geven?
Mis ik nog iets of ben ik compleet qua eisen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 218,95€ 218,95
1MSI B250 PC Mate€ 101,-€ 101,-
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 282,95€ 282,95
1WD Red WD30EFRX, 3TB€ 114,95€ 114,95
1Fractal Design Define S€ 76,95€ 76,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 106,95€ 106,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,95€ 163,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.065,70

Edit: Ik heb een nieuwere processor en geheugenkaartjes toegevoegd. Oude I5 6500 en 2x8gb 2133 mhz geheugen verwijderd.

Verwijderd

Wat is het type van de voeding en hoe oud?

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:49
Waarom niet direct het nieuwste pakken en niet een 7500? En gooi dan meteen je geheugen naar 2400Mhz als je bezig bent :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is cooler master 550watt.

Het nieuwste zit ik ook aan te denken, maar dan kom je al snel op 1200 euro ipv 1000. Vandaar dat ik ergens de grens heb getrokken. Maar misschien is dat een foute keuze. Vandaar dat ik mijn systeem ook hier post.

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed kan je voor een euro meer gewoon in dit systeem gooien aangezien je al een b250 moederbord hebt, je zou ook 10€ extra kunnen uitgeven voor 2400mhz ram als pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16
De pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil is trouwens momenteel beter in DX12 en even goed in DX11, heeft optie tot freesync wanneer je een nieuwe monitor koopt en heeft betere langetijdssupport, je betaald misschien wel 5€ meer per jaar aan elektriciteit (verbruikt 160w ipv 120w van een 1060) maar je bent nu 15€ goedkoper uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Finntasy op 25-01-2017 19:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die nieuwere versies over het hoofd gezien. Bedankt voor de tip.
Ik heb mijn lijst aangepast met de intel core i5 7500 en de 2400 mhz ram modules.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 19:28 ]

Verwijderd

Dat is geen type. het typenr begint bij Cooler Master met RS.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:33:
[...]

Dat is geen type. het typenr begint bij Cooler Master met RS.
Excuus, ik heb niet goed gelezen en heb daarnaast ook nog een oude voeding benoemd.
Ik heb nu een Corsair VS550, en deze wil ik graag meenemen. Ik zal dit ook even editen in mijn 1e bericht.

Ik heb deze voeding nu ongeveer 2 jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Finntasy schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:16:

De pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil is trouwens momenteel beter in DX12 en even goed in DX11, heeft optie tot freesync wanneer je een nieuwe monitor koopt en heeft betere langetijdssupport, je betaald misschien wel 5€ meer per jaar aan elektriciteit (verbruikt 160w ipv 120w van een 1060) maar je bent nu 15€ goedkoper uit.
Ik zit inderdaad even te kijken naar deze optie, en het spreekt mij erg aan. Ik denk er nog even over na. Bedankt voor deze tip.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:38:
[...]

Excuus, ik heb niet goed gelezen en heb daarnaast ook nog een oude voeding benoemd.
Ik heb nu een Corsair VS550, en deze wil ik graag meenemen. Ik zal dit ook even editen in mijn 1e bericht.

Ik heb deze voeding nu ongeveer 2 jaar.
Meenemen kan natuurlijk maar weet wel dat het een matige voeding is die geen ondersteuning biedt aan de hoogste powerstates van Intel Voeding advies en informatie topic - Deel 33. Die zal je moeten uitschakelen in het bios om stabiliteitsproblemen te voorkomen.
Pagina: 1