[VB.NET] Barcode Reader SDK

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nas78
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-01-2024
Hallo,
Ik heb al een aantal 'libraries' of SDK's van het internet getest om middels VB.NET door grote aantallen jpg-bestanden heen te 'loopen' en de barcodes te 'lezen' en te vertalen naar tekst.
Dat lukt aardig maar de kwaliteit van de library en de kwaliteit van de scan zijn natuurlijk heel belangrijk voor het resultaat.

Ik heb getest met ZXing, open source library. Werkt mooi, maar kan helaas niet alle barcodes lezen.

Ik heb getest met Zbar, ook open source en die leest beter dan ZXing, maar dat krijg ik alleen werkend via een command prompt.

Ik heb getest met demo-versies van 'shareware', zoals:
- ClearImage Barcode Reader SDK van Inlite
- DTK Barcode Reader SDK
- Bytescout BarCode Reader SDK

Die shareware werkt toch wel beter dan de open-source varianten, zo lijkt het, en kosten een paar honderd euro. Je hebt ook nog veel duurdere varianten natuurlijk.

Mijn vraag is wat de ervaring van anderen is. Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Staat hier niets tussen :?
Search for barcode returned 136 packages

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 25-01-2017 17:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
Of anders hier: https://www.google.nl/web...#safe=off&hl=nl&q=barcode

Sorry hoor, maar ts vraagt toch om ervaringen van medetweakers, en heeft duidelijk zelf al het nodige voorwerk gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 19:38
Hier maken we gebruik van Vintasoft barcode decoder (spam-link: hierzo). Decoder werkt dus met .NET en kan veel verschillende formaten aan. Ook meerdere op 1 afbeelding en onder verschillende hoeken. Ik zie dat er een evaluation versie beschikbaar is dus misschien kun je die proberen?

Achtergrond info van onze toepassing; in/uitslag controleren van pallets/trays/trollies met daarop kratjes met 1D/2D barcodes op verschillende plekken. Dit werkt icm grote camera opstelling (tot 16 camera's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas78
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-01-2024
Bedankt jan-marten. Heb Vintasoft ook getest en dat werkt inderdaad snel en goed. Kost slechts €200 voor single-developer license.
Het gekke is dat de open-source library van ZXing nu ook ineens 100% scoort (33 barcodes gescand - 33 juist gelezen) en Zbar leest nu nog maar 5%. Zelfde type documenten, alleen andere stapel.....ik zie geen verschil....snap er niets van. We zijn nog aan het testen met verschillende printers/scanners en de resolutie en de licht-donker-instelling etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Nas78 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 15:16:
Bedankt jan-marten. Heb Vintasoft ook getest en dat werkt inderdaad snel en goed. Kost slechts €200 voor single-developer license.
Het gekke is dat de open-source library van ZXing nu ook ineens 100% scoort (33 barcodes gescand - 33 juist gelezen) en Zbar leest nu nog maar 5%. Zelfde type documenten, alleen andere stapel.....ik zie geen verschil....snap er niets van. We zijn nog aan het testen met verschillende printers/scanners en de resolutie en de licht-donker-instelling etcetera.
Converteer het plaatje sowieso naar zwart/wit voordat je barcode herkenning doet. Ook als je hem verder wil gebruiken in kleur; maak dan een zwart/wit kopie voor de herkenning.
Pagina: 1