wat past het beste bij mij ? i5, i7 of i7 6 cores?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tvr1991
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-01 06:58
Mijn vraag
heey ik zie door de bomen het bos niet meer, ik zit namelijk te twijfelen wat ik nu wil. , wat belangrijk om te weten si wat voor gebruiker ik ben,

- ik game heel veel op 4k.
- ik edit soms 4k filmpjes
- ik doe aan 3d tekenen voor mijn 3d printer
- ik doe veel multitasken (gamen/ 3d tekenen of edditen /youtube tegelijk.
en ga zo maar door.

ook doe ik aan overclocken.

nu vraag ik me af moet ik nu een i5 kopen? en geld besparen , of zal ik 100 euro voor een i7 met hypertreading neerleggen , of zal ik gewoon meteen een x99 platform bouwen met een 6800k processor en jaren lang genoeg hebben voor alles?

mijn budget is er om een x99 paltform te kopen.

verder wat misschien nog leuk is om te weten is dat ik een custom watercooling loop ga maken in mei,

Wat vinden jullie , en wat kan ik het beste doen? ik hoor graag van jullie :)

[ Voor 7% gewijzigd door tvr1991 op 25-01-2017 16:30 ]

Beste antwoord (via tvr1991 op 26-01-2017 23:41)

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik denk dat met jouw eisen een normale i7 genoeg is. Hiermee kan je goed multitasken en ook renderen/streamen tijdens het gamen is mogelijk. Een i5 zal ook werken, maar zal toch af en toe multitask power tekort komen.

Een i7 op X99 platform lijkt mij wat overkill, maar met 4k video editen en veel multitasken kan het de moeite waard zijn, als het budget er toch voor is.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Alle reacties

Verwijderd

AMD Ryzen staat ook voor de deur, lijkt mij ook nogal interessant voor jouw.
Maar wat voor jou het beste is ligt ook erg aan de software welke je gebruikt.

• tvr1991
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:37:
AMD Ryzen staat ook voor de deur, lijkt mij ook nogal interessant voor jouw.
Maar wat voor jou het beste is ligt ook erg aan de software welke je gebruikt.
klopt maar ryzen komt pas in maart denk ik , en ik zit nu al zonder pc.

verder gebruik ik wel is photoshop, blender, autodesk123d , en sony vegas.

verder wil ik graag dat ik een aantal jaartjes vooruit kan met deze setup, en alleen me videokaart hoef te changen om verder op 4k te kunnen spelen.

maar is het het waard om voor een x99 setup te gaan of is een normale i5/i7 genoeg?

Acties:
  • Beste antwoord

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik denk dat met jouw eisen een normale i7 genoeg is. Hiermee kan je goed multitasken en ook renderen/streamen tijdens het gamen is mogelijk. Een i5 zal ook werken, maar zal toch af en toe multitask power tekort komen.

Een i7 op X99 platform lijkt mij wat overkill, maar met 4k video editen en veel multitasken kan het de moeite waard zijn, als het budget er toch voor is.

• tvr1991
adamvansanten schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:17:

Bedankt , heb de i7 7700k genomen en de overige 170 euro maar aan de kant gelegd voor een nieuwe video kaart later :) x99 is leuk maar denk dat ik te weinig gebruik maak van de 2 extra cores.

dus topic mag gesloten worden van mij (als dat hier gebeurd :))

• adamvansanten

adamvansanten

Appletje voor de dorst

tvr1991 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 23:40:
[...]

Bedankt , heb de i7 7700k genomen en de overige 170 euro maar aan de kant gelegd voor een nieuwe video kaart later :) x99 is leuk maar denk dat ik te weinig gebruik maak van de 2 extra cores.

dus topic mag gesloten worden van mij (als dat hier gebeurd :))
Goed om te horen! Denk dat je inderdaad meer hebt aan 4 cores op hogere snelheid dan 6 cores op lagere snelheid. Veel plezier ermee!

Pagina: 1