Beste medeforummers,
Gisteren tijdens het koken vloog opeens de (kook)groep van de kookplaat eruit. Op dit moment stond er 1 van de 2 linker pitten aan (5 pits, linker 2 op 1 fase, rechter 3 op 1 fase).
Na het openen ervan tref ik de volgende print aan:

De 2e IGBT lijkt in elk geval de geest te hebben gegeven:

Tussen alle pinnen van de 1e en 2e IGBT meet ik een short.
Het betrefd hier de G80N60, voor zover ik kan vinden gaat het om deze:
http://pdf.datasheetcatal...fairchild/SGH80N60UFD.pdf
Deze is helaas niet te vinden bij Farnell en daarnaast weet ik niet of er nog meer stuk gegaan zal zijn. Heeft iemand hier misschien verstand van inductiekookplaten? Daarnaast zou ik graag weten of er een alternatieve transistor is die wel bij farnell te bestellen is. Ik heb zelf nog nooit een IGBT gebruikt en weet dus eigenlijk niet waar ik op moet leggen. (Zelfde package, zelfde max stroom, max spanning en snelheid?).
Zou het vervangen van de IGBT genoeg zijn? Of zijn er meer onderdelen die ik door kan/moet meten?
BVD,
Tim Leferink
Gisteren tijdens het koken vloog opeens de (kook)groep van de kookplaat eruit. Op dit moment stond er 1 van de 2 linker pitten aan (5 pits, linker 2 op 1 fase, rechter 3 op 1 fase).
Na het openen ervan tref ik de volgende print aan:

De 2e IGBT lijkt in elk geval de geest te hebben gegeven:

Tussen alle pinnen van de 1e en 2e IGBT meet ik een short.
Het betrefd hier de G80N60, voor zover ik kan vinden gaat het om deze:
http://pdf.datasheetcatal...fairchild/SGH80N60UFD.pdf
Deze is helaas niet te vinden bij Farnell en daarnaast weet ik niet of er nog meer stuk gegaan zal zijn. Heeft iemand hier misschien verstand van inductiekookplaten? Daarnaast zou ik graag weten of er een alternatieve transistor is die wel bij farnell te bestellen is. Ik heb zelf nog nooit een IGBT gebruikt en weet dus eigenlijk niet waar ik op moet leggen. (Zelfde package, zelfde max stroom, max spanning en snelheid?).
Zou het vervangen van de IGBT genoeg zijn? Of zijn er meer onderdelen die ik door kan/moet meten?
BVD,
Tim Leferink
[ Voor 3% gewijzigd door timleferink op 25-01-2017 16:22 ]