Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-06 20:57

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Topicstarter
Mijn broer wilt een Nvidia Titan X Pascal kopen op de website van Nvidia (omdat dit de enige plek is waar je ze kan kopen uiteraard), maar we snappen iets niet helemaal op de website van Nvidia en zouden dus graag van iemand anders die al een Titan X gekocht heeft op Nvidia.nl het volgende weten:

Moet je als je bij nvidia.nl een Titan X besteld aan de deur nou ook nog eens invoerrechten en btw betalen?

Het gaat dus over kopen op de Nederlandse Nvidia site.

De Nvidia website is niet heel duidelijk over dit en heeft in zijn FAQ ook nog eens specfiek een ding over btw en invoerrechten als je buiten amerika woont. Maar het lijkt me niet logisch dat nvidia die Titan X kaarten uit de USA laat komen voor de europese markt.
Ik heb de zoekfunctie op tweakers al gebruikt om een vergelijkbaar topic te vinden maar deze zijn er zover ik kunnen zien niet. Dit lijkt me een simpele vraag voor iemand die al een Titan X gekocht heeft dus ik hoop dat iemand me kan helpen dit te beantwoorden. Mijn dank is groot :)

ps. Ik hoop dat ik deze post op het juiste subforum heb geplaatst. Zo niet dan hoor ik dat wel :+

Beste antwoord (via Leevmeister op 25-01-2017 17:00)

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Je doet (via een Nederlandse webshop) een bestelling bij Digital River Ireland.
Je hoeft geen invoerrechten te betalen.

edit: Hier kan je de Algemene voorwaarden bij verkoop door Nvidia vinden.
https://store.nvidia.com/...Digital+River+Ireland+Ltd.

[ Voor 45% gewijzigd door dennisk. op 25-01-2017 16:57 ]

Reviews

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

ikt

Bedoel je deze? Er staat 1 tot 3 dagen verzendtijd met gratis verzending, dus volgens mij is dit gewoon binnen Nederland, of de EU. Bij het uitchecken is ook het land van verzending te kiezen, hier was bij mij alleen voor Nederland te kiezen.

Als je nog twijfels hebt, probeer dan de Live Chat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Topicstarter
ikt schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:06:
Bedoel je deze? Er staat 1 tot 3 dagen verzendtijd met gratis verzending, dus volgens mij is dit gewoon binnen Nederland, of de EU. Bij het uitchecken is ook het land van verzending te kiezen, hier was bij mij alleen voor Nederland te kiezen.
Jep, die bedoel ik. Je kan inderdaad enkel Nederland kiezen op de Nederlandse nvidia site. Echter wil ik dat stuk aan invoerrechten niet aan toeval overlaten. Je betaalt al 1359 euro voor die kaart in europa (1200usd in de USA) en om dan ook nog eens 21% BTW/Invoerrechten te gaan betalen over die 1359 euri maakt het wel heel erg duur.
ikt schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:06:
Als je nog twijfels hebt, probeer dan de Live Chat :)
Dat valt ook nog te proberen, maar leek me makkelijker gewoon hier te vragen aangezien toch ten minste één iemand hier zo'n Titan X gekocht moet hebben :9

EDIT:

Ik heb inmiddels de klantenservice van de Nederlandse Nvidia store gebeld en ze hebben mij verteld dat de orders door Digital River Ireland uitgeleverd worden en er dus geen invoerrechten van toepassing zijn. Dat is dus ook weer opgelost. Achteraf gezien klinkt dit ook voor de hand liggend maar de teksten op de website presenteerden dit een beetje verwarrend. Bestelling gedaan :)

[ Voor 14% gewijzigd door Leevmeister op 25-01-2017 16:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:47
Volgens mij betantwoorde je toch sowieso al je eigen vraag? 1200 USD is op dit moment ~1120 euro. Daar 21% bij optellen zit je op 1355 euro. Als je dan 1359 moet betalen kan ik wel raden waar dat bedrag op gebaseerd is :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Topicstarter
Paprika schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:40:
Volgens mij betantwoorde je toch sowieso al je eigen vraag? 1200 USD is op dit moment ~1120 euro. Daar 21% bij optellen zit je op 1355 euro. Als je dan 1359 moet betalen kan ik wel raden waar dat bedrag op gebaseerd is :+.
Ja en nee. Het klinkt wel logisch maar even bevestiging vragen kan geen kwaad, toch :) ? Waarom zetten ze anders dit in de FAQ van de Nederlandse webstore (dit was de bron van verwarring):

Ik woon niet in de Verenigde Staten. Moet ik invoerrechten betalen?

Als u buiten de Verenigde Staten woont, kunnen douaneheffingen en toltarieven van toepassing zijn overeenkomstig de in uw land geldende invoerrechten . Deze heffingen worden niet door dit bedrijf geïnd, noch hebben wij enige controle over deze tarieven.

[ Voor 7% gewijzigd door Leevmeister op 25-01-2017 16:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online

[ Voor 45% gewijzigd door dennisk. op 25-01-2017 16:57 ]

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leevmeister

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Topicstarter
dennisk. schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:56:

Helemaal duidelijk :) Thanks iedereen voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennisk.
  • Niet online
Leevmeister schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:59:
[...]

Helemaal duidelijk :) Thanks iedereen voor de hulp!
Graag gedaan!

Kan me de verwarring wel voorstellen bij n.a.v. de FAQ ;)

Reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 444127

Leevmeister schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:58:
Mijn broer wilt een Nvidia Titan X Pascal kopen op de website van Nvidia (omdat dit de enige plek is waar je ze kan kopen uiteraard), maar we snappen iets niet helemaal op de website van Nvidia en zouden dus graag van iemand anders die al een Titan X gekocht heeft op Nvidia.nl het volgende weten:

Moet je als je bij nvidia.nl een Titan X besteld aan de deur nou ook nog eens invoerrechten en btw betalen?

Het gaat dus over kopen op de Nederlandse Nvidia site.

De Nvidia website is niet heel duidelijk over dit en heeft in zijn FAQ ook nog eens specfiek een ding over btw en invoerrechten als je buiten amerika woont. Maar het lijkt me niet logisch dat nvidia die Titan X kaarten uit de USA laat komen voor de europese markt.
Ik heb de zoekfunctie op tweakers al gebruikt om een vergelijkbaar topic te vinden maar deze zijn er zover ik kunnen zien niet. Dit lijkt me een simpele vraag voor iemand die al een Titan X gekocht heeft dus ik hoop dat iemand me kan helpen dit te beantwoorden. Mijn dank is groot :)

ps. Ik hoop dat ik deze post op het juiste subforum heb geplaatst. Zo niet dan hoor ik dat wel :+
Misschien is het interessant om nog even op de 1080 Ti te wachten (en Vega maar die komt pas in mei), over een paar maanden komt die uit. Voor spellen zal het weinig verschil maken maar het kost minder, de kaarten zullen beter gekoeld zijn (sommige modellen in ieder geval) en ze zullen minder lawaai maken.
Pagina: 1