HDMI ARC vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Wie kan mij helpen met een vraag over HDMI ARC? Ik heb dit artikel gelezen maar iets is me niet helemaal duidelijk. https://www.homecinemamag...channel-en-hoe-werkt-het/

Kan ik mijn (in theorie) beeldbron aansluiten op de HDMI In van een soundbar, en vervolgens de HDMI ARC Out naar de TV verbinden... PLUS... twee overige apparaten rechtstreeks op mijn TV aansluititen... heb ik dan nog altijd beeld én geluid van alle apparaten plus de apps van mijn Smart TV?

Xbox One S --> Soundbar (HDMI)
Soundbar --> 4K TV (HDMI ARC)
Xbox 360 --> 4K TV (HDMI)
Humax --> 4K TV (HDMI)
4K TV smart apps --> Soundbar (HDMI ARC, diezelfde ene HDMI ARC aansluiting dus!)

Heb ik dan nog steeds beeld én geluid van alle bronnen?

Mijn TV: http://www.lg.com/nl/televisies/lg-55UH615V-ultra-hd-tv
Soundbar optie #1: http://www.samsung.com/nl/audio-video/soundbar-k950/
Soundbar optie #2: http://www.nl.onkyo.com/en/products/ls7200-135084.html
Soudnbar optie #3: https://www.bose.nl/nl_nl...VAGwodup8AZw&gclsrc=aw.ds

* * *

Mijn dank is groot!

EDIT: spelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
XBWillem schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:18:
Wie kan mij helpen met een vraag over HDMI ARC?
Afgesplitst naar een eigen topic aangezien de vraag off-topic is in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
S1NN3D schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:57:
[...]

[mbr]Afgesplitst naar een eigen topic aangezien de vraag off-topic is in zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht.[/mbr]
Mijn excuses - thnx voor verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:22
XBWillem schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:18:
Kan ik mijn (in theorie) beeldbron aansluiten op de HDMI In van een soundbar, en vervolgens de HDMI ARC Out naar de TV verbinden... PLUS... twee overige apparaten rechtstreeks op mijn TV aansluititen... heb ik dan nog altijd beeld én geluid van alle apparaten plus de apps van mijn Smart TV?
Volgens mij val je/ik een beetje in herhaling. Op deze vraag heb ik, meen ik, een dag of 3 geleden ook al antwoord gegeven namelijk. Net als je vraag in het 'soundbar topic' vandaag, of iemand een soundbar weet met draadloze achterspeakers. Die voorbeelden heb je ook al gekregen.

Maar om nogmaals antwoord te geven op je vraag: ja. ARC = audio return channel. Het kan dus geluid uitwisselen tussen de soundbar/receiver en de tv. Bijv. een bluray speler die je rechtstreeks aansluit op een soundbar en het geluid vanuit apps die op de tv staan of apparaten die je op de tv aansluit wordt weergegeven. MITS het audio format wordt 'ondersteund', het moet natuurlijk wel gedecodeerd kunnen worden en een tv heeft vaak geen 5.1 passthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
remzor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:51:
[...]

Volgens mij val je/ik een beetje in herhaling. Op deze vraag heb ik, meen ik, een dag of 3 geleden ook al antwoord gegeven namelijk. Net als je vraag in het 'soundbar topic' vandaag, of iemand een soundbar weet met draadloze achterspeakers. Die voorbeelden heb je ook al gekregen.

Maar om nogmaals antwoord te geven op je vraag: ja. ARC = audio return channel. Het kan dus geluid uitwisselen tussen de soundbar/receiver en de tv. Bijv. een bluray speler die je rechtstreeks aansluit op een soundbar en het geluid vanuit apps die op de tv staan of apparaten die je op de tv aansluit wordt weergegeven. MITS het audio format wordt 'ondersteund', het moet natuurlijk wel gedecodeerd kunnen worden en een tv heeft vaak geen 5.1 passthrough.
Hey Remzor, ja zo komen we elkaar weer tegen. Mijn vraag gaat nu specifiek over de mogelijkheden van ARC, en staat even los van waar ik naar op zoek ben. Het ARC verhaal was me nog niet helemaal duidelijk.

Maar het ging me dus hierom: kan de ARC het allemaal tegelijk. En het antwoord schijnt ja te zijn. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:22
XBWillem schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:28:
[...]
Maar het ging me dus hierom: kan de ARC het allemaal tegelijk. En het antwoord schijnt ja te zijn. Thnx.
Nou ja, allemaal tegelijk.. in principe kun je maar 1 bron 'tegelijk' afspelen en beluisteren natuurlijk :9
Maar het zou met alles moeten werken idd.

Edit: misschien is dit artikel dan ook nog wel nuttig voor je :)

[ Voor 19% gewijzigd door remzor op 25-01-2017 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XBWillem
remzor schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 17:55:
[...]

Nou ja, allemaal tegelijk.. in principe kun je maar 1 bron 'tegelijk' afspelen en beluisteren natuurlijk :9
Maar het zou met alles moeten werken idd.

Edit: misschien is dit artikel dan ook nog wel nuttig voor je :)
Thnx!

En ach: het is voor mij veel nieuws, dan val ik jullie om eerlijk te zijn liever een keer lastig dan dat ik een miskoop doe. Sorry. :+
Pagina: 1