Closed loop waterkoeling door GPU laten regelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-07 20:35
Goedemiddag,

Ik heb momenteel een Antec h2o 620 met een Kraken G10 draaien op mijn gtx770.
Nou is deze geregeld via een fan controller.
Mijn idee is om deze te laten regelen door de GPU.

Ik heb momenteel:
be quiet! Pure Wings 2 92x92x25 op de Kraken zitten
Akasa Apache AK-FN058 120x120x25 op de radiator zitten
Phobya 4Pin PWM naar 3Pin Transformer Single
ModMyToys 3Pin naar 5x 3Pin Splitter
2x standaard casefan 120x120
En wat kabel en stekkers

Wat ik in gedacht had is om de voeding van de moederbord of molex te pakken, dus + & -.
Rpm van de Apache.
En dan het PWM signaal van de GPU.
Deze komen samen in de Phobya 4Pin PWM naar 3Pin Transformer en deze gaat dan als 3 pin door naar de 5 weg splitter.
Vanuit daar weer door naar radiatorfan, G10 fan, 2x casefan en de pomp.
Zou dit werken? Kan ik gewoon van verschillende delen de aansluiting voor PWM maken?
Of trekt dit allemaal teveel aan de transformer? Zo ja is het veel slechter om de pomp 100% te laten draaien ten alle tijden op een eigen voeding, deze is namelijk niet te horen.
Sorry als het een hele domme vraag is, maar voordat ik alles ga verbouwen toch even voor de zekerheid navragen.
Dank julie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 11:36
Is het niet makkelijker om het aangesloten te laten zoals het is en softwarematig (bijv. met SpeedFan) de temp sensor van je GPU te koppelen aan de fan header waar de fans op aangesloten zijn.

maar je kan inderdaad power van bijv. molex pakken en de pwm en sense wires op een fan header aansluiten van mobo of gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
Bedankt voor de tip!
Ben er mee aan de gang gegaan, alleen krijg ik het niet voor elkaar om fans te regelen met Speedfan, heb al andere opties in de bios geprobeerd om eventueel de controlle vrij te geven aan speedfan maar het blijft gewoon op 100% draaien.
Heb wel meer problemen met deze mobo, zodra ik aan een nieuwe CPU toe ben zal ik blij zijn hiervan af te zijn.
Verder wel mooi dat het systeem zou moeten werken.
Gelukkig kan dit systeem gewoon mee naar toekomstige gpu's en is dit hele systeem dus niet enkel voor 1 kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gordon89 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 01:40:
Bedankt voor de tip!
Ben er mee aan de gang gegaan, alleen krijg ik het niet voor elkaar om fans te regelen met Speedfan, heb al andere opties in de bios geprobeerd om eventueel de controlle vrij te geven aan speedfan maar het blijft gewoon op 100% draaien.
Heb wel meer problemen met deze mobo, zodra ik aan een nieuwe CPU toe ben zal ik blij zijn hiervan af te zijn.
Verder wel mooi dat het systeem zou moeten werken.
Gelukkig kan dit systeem gewoon mee naar toekomstige gpu's en is dit hele systeem dus niet enkel voor 1 kaart. :)
Heb je in speedfan onder configure-->advanced ook al je PWM mode van je mobo veranderd? Hier is evt een filmpje ter verduidelijking. Dit is even wat trial and error voordat je weet welke de goede is.

Als je eenmaal de specifieke fanheader manueel kunt bedienen, kun je die vervolgens linken aan je GPU temp en daarna een fancurve instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
Hoi Hammer,

Ik heb deze functies ook allemaal geprobeerd, ik heb:
Manual
Thermal cruise
Fan speed cruise
Smart fan VI
En dan heel veel Reserved.. Wat daar de bedoeling van is wet ik ook niet maar ze doen niks in ieder geval.
Geen een van de opties geeft me de mogelijkheid om de casefan manueel te bedienen.
Zie ik nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gordon89
Bedankt voor de hulp, ben uiteindelijk voor de hardwarematige oplossing gegaan aangezien ik het niet via Speedfan voor elkaar kreeg.
Echter staan na het aansluiten alle ventilatoren volluit, en zijn deze niet te regelen zoals ik dit eerder kon doen met de luchtkoeling via Afterburner.
Ik heb de RPM weg gelaten, zou dit het probleem zijn?
Heb een snelle schets gemaakt hoe het nu aangesloten is.
Hopelijk kunnen jullie zien waar ik fout zit.
Pomp zit trouwens op een losse aansluiting die 100% staat, de aansluiting naar de transformator zit op een andere casefan aansluiten welke ook 100% staat.
Bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/qhvuzarrx/Untitled_1.jpg
Pagina: 1