Msi GTX 1060 GTX hoe heet mag?

Pagina: 1
Acties:

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Hij tikt de 84 celcius aan tijdens gamen. Valt dus een stuk hoger uit dan ik verwacht had. Moet ik me hierover druk maken?

Verwijderd

Welke van de 12? categorie: Videokaarten

Hoe ziet de rest van je systeem eruit en vooral welke behuizing.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 12:26 ]

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
Sorry ik dacht dat ik het in de topic titel had vermeld. Het gaat om een gaming x 6 gb in een nano s. Geen oc toegepast en 84c is de piekwaarde. Doorgaans is ie 82c.

Verwijderd

HWI meet 63 graden op de testbench https://nl.hardware.info/...ming-x-6gb/testresultaten. Dat zal in een behuizing iets hoger zijn maar een verschil van 20 graden is wel heel veel. Ik heb hier bijvoorbeeld een HD 7870 in een Nano S welke bij HWI https://nl.hardware.info/...ion-oc-2gb/testresultaten 56 graden doet en bij mij maximaal 62.
Hoe is het fanprofiel ingesteld bij de GTX 1060, wat is de maximale fansnelheid? Zijn de casefans ingesteld op een constante lage snelheid of worden ze door het moederbord geregeld adhv de temperatuur in de behuizing?

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
mijn msi GTx1060 wordt max 68 graden, ik heb een intake en outtakefan in een simpele Sharkoon behuizing.

Ik gebruik wel afterburner met een aangepaste fancurVe

[ Voor 4% gewijzigd door chemist13 op 25-01-2017 19:25 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
aangepast in wat voor zin,lagere fan curve,dus draait ie minder hard,dan is het niet zo vreemd.

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:25
Ik heb zelf een MSI met 1060 3Gb, die wordt met BF1 op ultra max 76gr. De fan staat dan gewoon in auto modus

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-01 20:32
82 graden is niet echt een gekke temperatuur , doorgaans wordt een gpu veel warmer als een processor.
Een cpu werkt max op 60/70 graden , een gpu mag zelf tussen de 80/100 graden worden.
Ik heb met een game-weekend met een R9 290X ook wel eens de kachel uit kunnen zetten hoor ;)
Dan heb ik wel een big-tower

Als de gpu in een kleine kast zit is het ook niet heel erg gek, ik zou zoals hierboven genoemd er wel voor zorgen dat je een goede airflow hebt.

De beste airflow creeer je door de intake fan iets zachter te laten draaien dan je out-take fan.
Je krijgt dan een onderdruk(meer flow), op 1 of andere manier wordt de warmte zo beter uit je kast gevoerd .

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-01 21:21
82 graden is wel zo'n beetje de temperatuurgrens voor de GTX10xx kaarten waarop hij begint te throttlen.

• bulletrene
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-06-2022
Om een goed idee te krijgen bij de maximale temperatuur zouden we toch iets meer moeten weten.
Wat voor computer behuizing gebruik je?
Hoeveel fans heb je en in welke opstelling?
Heb je dezelfde resultaten tijdens gaming als tijdens benchmarking?

84 graden is niet uitzonderlijk, maar wel wat aan de hoge kant.
Kijk eens of je de airflow van je behuizing kunt optimaliseren of stel een custom fan profiel in welke iets agressiever koelt. (harder koelen bij lagere temperatuur)

Verwijderd

Ook gpu boost 3.0 kan de culprit zijn die overclockt nvidia kaarten boven de boost clock just saying ;)

Behuizing is zo belangrijk tevaak komt het voor dat mensen een te kleine kast halen voor een game/edit rig die het gewoon niet aankan om urenlang zoveel hitte uit de kast te drukken.

Bij een kast wil je het liefst 2 intake fans aan de voorkant en 1 out fan liefst 120mm fans.

Maar ga ook even met een can of compressed air je computer stofvrij maken kan al een paar graden schelen ( Zou je eigenlijk minimaal elke 2 maanden moeten doen want stof houd ook vocht vast en kan voor nare problemen zorgen. )
Pagina: 1