[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 15:50 ]
Thom
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 15:50 ]
Thom
[ Voor 84% gewijzigd door Thom op 25-01-2017 12:08 ]
Thom
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Topmodel inderdaad, heb zelf de playvariant, werkt supermakkelijk met mijn Smart TVBartske schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:25:
Synology zou ik zeker voor gaan, heb zelf een pricewatch: Synology DiskStation DS216+II en die zou ik dan ook aanraden (als je dit binnen je budget weet te passen). Ervaring met NASsen: je stelt een eisenlijstje op en zodra je die nas hebt kom je erachter dat er nog veel meer leuke dingen op kunnen en zo ga je uiteindelijk meer draaien dan je van tevoren bedacht had.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Zeker, ik zou wel voor een variant met minimaal 1gb geheugen gaan (dus de play of de +II), en niet voor de goedkopere varianten (de j serie). De +II heeft ook nog ondersteuning voor Docker.Slavy schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:29:
[...]
Topmodel inderdaad, heb zelf de playvariant, werkt supermakkelijk met mijn Smart TV
Nee inderdaad zeker niet de J serie kopen. De J staat voor Jammer dat je deze hebt gekocht ;-)Bartske schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:26:
[...]
Zeker, ik zou wel voor een variant met minimaal 1gb geheugen gaan (dus de play of de +II), en niet voor de goedkopere varianten (de j serie). De +II heeft ook nog ondersteuning voor Docker.
De J is echt een prima versie voor een gemiddeld huis. Die is ook prima als server te gebruiken. Voor zwaardere rekentaken loopt hij echter tegen beperkingen aan, maar voor het overgrote deel van de mensen is die voldoende.elan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:37:
[...]
Nee inderdaad zeker niet de J serie kopen. De J staat voor Jammer dat je deze hebt gekocht ;-)
[ Voor 9% gewijzigd door elan op 25-01-2017 13:49 ]
Voor alleen dataopslag en 1 of 2 packages draaien is dat idd prima. Maarja dan wil je je synology ook als downloadserver inzetten, spotweb draaien, mysql server voor kodi draaien, een beveiligingscam toevoegen, video station draaien, backups maken, cloud server installeren etc etc. Dan ben je blij dat je niet de j hebt gekochtLennyz schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:45:
[...]
De J is echt een prima versie voor een gemiddeld huis. Die is ook prima als server te gebruiken. Voor zwaardere rekentaken loopt hij echter tegen beperkingen aan, maar voor het overgrote deel van de mensen is die voldoende.
elan schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:48:
De J-serie is voor alleen het nas gebruik best oke.
Als je hem voor meer dingen tegelijk gebruikt, en ook nog eens een redelijke doorvoersnelheid naar je NAS wilt hebben, moet je deze laten liggen.
Als het budget het toelaat nooit de J gebruiken, dit omdat de Synology meerdere upgrades van het OS meegaat. Nu is het misschien redelijk, maar 2 versies verder merk je de beperkingen.
Mijn advies is dan ook neem niet de J maar eerdere een Play of een II+ variant.
PS als je voor de synology kiest ook goed opletten of de schijven compatible zijn met de Synology.
Ja dat ben ik helemaal met jullie eens. Daar is de J ook niet voor bedoelt. Maar voor de vereisten van de TS voldoet een J wel.Bartske schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:22:
[...]
Voor alleen dataopslag en 1 of 2 packages draaien is dat idd prima. Maarja dan wil je je synology ook als downloadserver inzetten, spotweb draaien, mysql server voor kodi draaien, een beveiligingscam toevoegen, video station draaien, backups maken, cloud server installeren etc etc. Dan ben je blij dat je niet de j hebt gekocht
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
[ Voor 21% gewijzigd door Thom op 30-01-2017 11:55 ]
Thom
Thom
Wat zou je graag willen weten? Ik heb t draaien op een zelfbouw NAS en bij schoonouders op een 416play. Doet wat t moet doen en t werkt best prima, afhankelijk van wat je wensen zijn uiteraard. Tegenwoordig gebruik ik het niet meer, ik laat de mediaspelers tegenwoordig zelf het werk doen en lever de bestanden aan via NFS en FTP (= sneller, zeker als je met meerderen tegelijk afspeelt). Afhankelijk van je TV kan deze dat ook voor je doen, dan voert je NAS gewoon een domme data-stream en heb je amper belasting van je CPU.Th0m14 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:55:
Ik denk dat het de DS216+II word, voor de Plex support, en zodat ik daar langer mee vooruit kan.
Tips zijn nog steeds welkom, ook wat betreft setup e.d.
Iemand die mij meer kan vertellen over Plex trouwens? beetje gegoogled maar wat ervaring van jullie zou nice zijn.
Ik heb zelf de 4 TB varianten. Doen t al geruime tijd zeer goed. Voor zover mijn mening representatief is, zijn het betrouwbare schijven.En de disks; pricewatch: WD Red WD30EFRX, 3TB
Is dat een goede keuze?
Gewoon in de pricewatch kijken, staan genoeg (web)shops met goede en slechte reviews. Ik kom graag bij Coolblue (vooral omdat ik er om de hoek woon en er nog nooit gezeikt is over garantie bij defecten), maar er zijn zat andere winkels met goede service.Th0m14 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:44:
Nog een vraag, welke winkel raden jullie aan om de aankoop bij te doen?
Liefst disks en NAS bij zelfde winkel.
[ Voor 16% gewijzigd door gastje01 op 01-02-2017 15:30 ]
Coolblue of 4launch de laatste heb ik (helaas slechte schijven uitgekozen 3tb seagateTh0m14 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 09:44:
Nog een vraag, welke winkel raden jullie aan om de aankoop bij te doen?
Liefst disks en NAS bij zelfde winkel.
Thom
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq