"Lokaal" inloggen op een pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-07 14:51
Ik kon niet de goede termen bedenken voor wat ik wil om een antwoord te vinden via google. Let me explain...

Ik heb een pc (naam = server), deze gebruik ik voor 2 zaken:
- server, onder andere voor domotica
- htpc, de pc is aangesloten op mijn tv

Ik heb ook een werk pc, normaal ben ik via remote desktop ingelogd op mijn server pc.

Ik heb een hdmi-cec module aangesloten op mijn server pc en via mijn domotica software kan ik met een afstandsbediening de TV aan zetten. Als ik de server als htpc wil gebruiken dan moet ik nu:
- de TV aanzetten
- "lokaal" inloggen op de pc
- iets gaan kijken

Ik zou dit graag willen automatiseren. Het aanzetten van de TV kan ik nu al automatisch doen. Wat ik zoek is: is het mogelijk om automatisch "lokaal" in te loggen.

Ik draai Windows 10 Pro en ik 1 gebruiker op de pc.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-07 11:26
In het verleden kon je met het commando "control userpasswords2" een account automatisch laten aanmelden. Ik weet alleen niet zeker of dit met Windows 10 nog steeds van toepassing is. Misschien het proberen waard.

Edit: Net getest, zou nog steeds moeten werken.

[ Voor 10% gewijzigd door UTwizard op 25-01-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-07 07:32
Uitvoeren -> "netplwiz"

dan krijg je een instellingen menu waarbij je kan aangeven, dat er met een default account moet worden ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan logt hij automatisch in, echter heb je nog steeds een probleem als je inlogt via remote desktop, dan zal je daarna lokaal weer opnieuw moeten inloggen. Wat goed zou werken is gebruik maken van bijvoorbeeld VNC, dan heb je hier geen problemen meer mee. Alternatief is gebruik maken van een andere user account, maar dat gaat met Windows 10 pro niet werken wegens de limiet op het aantal actieve gebruikers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-07 14:51
Ik had nog gedacht aan een andere manier inloggen dan via remote desktop. Met andere software zou het inderdaad opgelost zijn, dan blijf ik gewoon ingelogd met hetzelfde account op de pc. Ik ga het eens uitproberen