120mm radiator fan pwm en misschien led

Pagina: 1
Acties:

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik zoek een?
een fan voor een radiator. Ik heb nu silentwings 2 van be quied gemonteerd( had ik nog) alleen zijn dit geen SP fans zo ver ik weet. Mijn temperaturen zijn ook iets aan de hoge kant

Wat is je budget?
liever niet meer dan €20,- per fan. (4 nodig)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, liefst een zwarte behuizing van fan, en moet wel pwm gestuurd zijn

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
op 2 verschillende 240mm rad
1 keer op een EK SE240
1 keer op een EK PE 240

ik wil graag goede SP fans hebben die PWM gestuurd zijn. Een bonus is als er versies zijn die led verlichting hebben.

liefst ook een 92mm bijpassende variant

[ Voor 3% gewijzigd door ronald92 op 25-01-2017 08:22 ]

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

ronald92 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 08:16:
Ik zoek een?
een fan voor een radiator. Ik heb nu silentwings 2 van be quied gemonteerd( had ik nog) alleen zijn dit geen SP fans zo ver ik weet. Mijn temperaturen zijn ook iets aan de hoge kant

Wat is je budget?
liever niet meer dan €20,- per fan. (4 nodig)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, liefst een zwarte behuizing van fan, en moet wel pwm gestuurd zijn

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
op 2 verschillende 240mm rad
1 keer op een EK SE240
1 keer op een EK PE 240

ik wil graag goede SP fans hebben die PWM gestuurd zijn. Een bonus is als er versies zijn die led verlichting hebben.

liefst ook een 92mm bijpassende variant
Ik heb zelf mijn radiator fans vervangen door corsair sp120s. Werken goed en komen in allerlij verschillende led kleuren :)
Alleeen moet je dan pwm gestuurde 3 pins op je mobo hebben

[ Voor 3% gewijzigd door UltiemePCNerd op 25-01-2017 09:22 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:30
Aan welke RPM range zat je te denken? is ook niet geheel onbelangrijk.

En leds in fans vind ik eigenlijk altijd een no-go. Het is beter om een paar mooie led strips te halen die hun werk goed doen. Alleen de Thermal take ring en NZXT AER fans zijn goed. De rest heeft eigenlijk een bagger led er is wat het niet mooier maakt.

• ronald92
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:16:
Aan welke RPM range zat je te denken? is ook niet geheel onbelangrijk.

En leds in fans vind ik eigenlijk altijd een no-go. Het is beter om een paar mooie led strips te halen die hun werk goed doen. Alleen de Thermal take ring en NZXT AER fans zijn goed. De rest heeft eigenlijk een bagger led er is wat het niet mooier maakt.
de situatie in mijn kast is zo dat de ledstrips de boel niet helemaal mooi kunnen verlichten (heb al led strips) vandaar dat ik aan led fans zit te denken

de rpm ga ik toch aanpassen via de controller, echter moet ik geen fan hebben die op 10% al 2000 rpm draaid _O-
zat zelf al te denken aan noctua, en dan de zwarte versie dus alles is eigenlijk wel mogelijk

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:30
Je kan nog de Riing overwegen

http://thermalbench.com/2...riing-12-led-120mm-fan/3/

Zijn een van de weinige wel mooie led fans(verwacht alleen niet dat je hele kast oplicht).

Zijn niet PWM. Maar dat is met pricewatch: Phanteks PWM Fan Hub op te lossen.

Noctua zijn ook altijd erg goed. Zeker nu je zwart kan kopen met bijgekleurde rubbertjes. .

• ronald92
  • Niet online
ik denk dat het grootste probleem van mijn ventilatoren die ik nu heb is dat de luchtdruk verdwijnt.

Afbeeldingslocatie: https://extreme.pcgameshardware.de/members/mr-joker-albums-bq-drp2-5317-picture544634-ansicht17.JPG
(foto van iets andere type ventilator van be quiet, maar zelfde principe)
op deze foto is te zien dat de ventilator op de hoeken helemaal niet afsluit, in theorie zal hierdoor alle lucht kunnen ontsnappen.

kan iemand dit bevestigen? want het heeft voor mij geen zin om deze ventilator te vervangen als ik dit ''probleem'' niet oplos
Pagina: 1