Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Graphic designer zoekt 'nieuwe' laptop voor dagelijks design

Pagina: 1
Acties:

• lunaticz0r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 19:06
Huidige laptop: V&A aangeboden: Sony Vaio S met Core i5-3210M | IPS Full HD | 256GB SSD en 12...

Hij werkt top, echter begint hij ietswat langzaam te worden wanneer ik illustrator, photoshop en 4-5chrome schermen open heb met daarin 10tabs. Dit komt door mijn werk als web-developer & designer.

Wat ga je met je laptop doen?
Adobe pakket, Word,excel, chrome(veel tabs), after effects(nu nog niet) als de laptop het aankan.

Wat is je budget?
~ongeveer 700euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
dagelijks gebruik, dus ja ik heb nu een sony vaio S waar ik een sleeve omheen heb zodat ik hem dagelijks mee kan nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merkvoorkeur aangezien ik geen kennis heb van merk/kwaliteit verhouding (naasst dat apple goed is mooi werkt maar te duur is voor mijn budget)

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Eerst een afwijkende vraag, welk onderdeel van je laptop wordt het meest vertraagt? de i5 CPU? maar verder je hebt wel 12 GB RAM en een supersnelle SSD.
Helaas kan je CPU in de meesten gevallen niet vervangen dus:

Ik moet hier helaas gokken hoe groot je scherm en wat het gewicht moest zijn dus. Zijn dat 15,6 inch en 2,1 kg?
Volgende keer meer eisen qua afmetingen en gewicht.

Met 12 GB vooraf geinstalleerde werkgeheugen heb je wel weinig keus (worden blijkbaar ook niet verkocht).
categorie: Laptops

of
Laptops met RAM minder dan 12 GB

[ Voor 89% gewijzigd door MedionAkoya op 25-01-2017 13:16 ]

Trein?

• lunaticz0r
MedionAkoya schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:07:
Eerst een afwijkende vraag, welk onderdeel van je laptop wordt het meest vertraagt? de i5 CPU? maar verder je hebt wel 12 GB RAM en een supersnelle SSD.
Helaas kan je CPU in de meesten gevallen niet vervangen dus:

Ik moet hier helaas gokken hoe groot je scherm moest zijn dus. 15,6 inch en het gewicht 2,1 kg?
Volgende keer meer eisen qua afmetingen en gewicht.

Met 12 GB vooraf geinstalleerde werkgeheugen heb je wel weinig keus.

of
RAM uitbreiden

Allereerst superbedankt voor de reactie, ik heb een redelijk groot scherm dus ik gok ook de 15,5.
De 12gb ram is er in gedaan door de vorige eigenaar, en ik weet niet WAT er traag loopt op mn laptop omdat ik niet weet hoe ik dit kan meten/zien.

Gister was ik bijvoorbeeld bezig met mijn stageverslag in Indesign CC 2017, en had ik op mn 2e scherm(HDMI) mn chrome tabs open, elke keer als ik ook maar begon met scrollen in indesign liep mn laptop een halve seconde ff vast en deed t daarna weer, hij zat voor mijn gevoel echt op het einde/limiet van zn kracht en verwerkingsvermogen.

Nu heb ik een vraag: hoe bedoel je ik moet meer eisen qua afmetingen en gewicht? ik heb totaal geen probleem met het gewicht of de afmetingen dus ik snap niet waarom ik daar meer eisen aan zou moeten stellen.

Edit: jouw link toont alleen maar verwachte laptops van (mijn gok) 1300,-+euro niet echt relevante hulp helaas :(
did tweede link stuurt me ook niet naar ram geheugen volgens mij maar laptops, ik ben nu n beetje in de war :')
Nogmaals bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door lunaticz0r op 25-01-2017 13:08 ]

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11 22:33

c0burn

Feed your head

MedionAkoya bedoelt met "meer eisen" dat je meer eisen moet specificeren. Nu doe je dat niet en is het gokken wat je van een (nieuwe) laptop verwacht. Daarom gaat hij qua eisen uit van de specificaties die je nu hebt. Dan kom je dus uit op laptops zoals in de eerste link.
Helaas kunnen wij vanaf deze kant ook niet zien wat de bottleneck is in jouw laptop. Ga dus zelf eens op onderzoek uit (tip: kijk eens in je taakbeheer naar het gebruikt werkgeheugen of processoractiviteit).

Remember what the dormouse said

• MedionAkoya

MedionAkoya

lunaticz0r schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:56:
[...]

Allereerst superbedankt voor de reactie, ik heb een redelijk groot scherm dus ik gok ook de 15,5.
De 12gb ram is er in gedaan door de vorige eigenaar, en ik weet niet WAT er traag loopt op mn laptop omdat ik niet weet hoe ik dit kan meten/zien.

Gister was ik bijvoorbeeld bezig met mijn stageverslag in Indesign CC 2017, en had ik op mn 2e scherm(HDMI) mn chrome tabs open, elke keer als ik ook maar begon met scrollen in indesign liep mn laptop een halve seconde ff vast en deed t daarna weer, hij zat voor mijn gevoel echt op het einde/limiet van zn kracht en verwerkingsvermogen.

Nu heb ik een vraag: hoe bedoel je ik moet meer eisen qua afmetingen en gewicht? ik heb totaal geen probleem met het gewicht of de afmetingen dus ik snap niet waarom ik daar meer eisen aan zou moeten stellen.

Edit: jouw link toont alleen maar verwachte laptops van (mijn gok) 1300,-+euro niet echt relevante hulp helaas :(
did tweede link stuurt me ook niet naar ram geheugen volgens mij maar laptops, ik ben nu n beetje in de war :')
Nogmaals bedankt!
Leer gewoon mee even met de vertragingen.
Ik heb dat ook bij AutoCAD 2015 studentenversie en dat terwijl ik een desktop met i5-3350P, GTX 650 en 8 GB RAM heb.
Of installeer bepaalde drivers opnieuw.
Maar ik ben bang dat het ontbreken van een Radeon of Geforce ook een probleem kan zijn.
Je heb nu Intel CPU en Intel GPU toch?

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 25-01-2017 13:24 ]

Trein?

• lunaticz0r
c0burn schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:12:
MedionAkoya bedoelt met "meer eisen" dat je meer eisen moet specificeren. Nu doe je dat niet en is het gokken wat je van een (nieuwe) laptop verwacht. Daarom gaat hij qua eisen uit van de specificaties die je nu hebt. Dan kom je dus uit op laptops zoals in de eerste link.
Helaas kunnen wij vanaf deze kant ook niet zien wat de bottleneck is in jouw laptop. Ga dus zelf eens op onderzoek uit (tip: kijk eens in je taakbeheer naar het gebruikt werkgeheugen of processoractiviteit).
Alright, ik zal eens kijken wat er in mn taakbeheer staat(screenshotten ook) op momenten dat het erg is!
Also: ik zal wat meer specificaties/wensen invullen, ik heb ditmaal gewoon de handleiding van het forum gevolgd dus dacht dat dit voldoende zou zijn, mijn excuus voor het uitblijven van genoeg info!

En @medion:

"Je heb nu Intel CPU en Intel GPU toch?" dit weet ik niet, ik zal dit uitzoeken op google!
Also: het er mee leren leven wil ik liever niet, voor dit moment is dat natuurlijk wel een optie omdat het nu pas "begint" met vervelend zijn, maar mijn doel is echter wel binnen een maand of 2-3 een nieuwe laptop halen. Vandaar dat ik de vraag nu al stel!

Super bedankt nogmaals voor de reacties mensen!

• MedionAkoya

MedionAkoya

lunaticz0r schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Alright, ik zal eens kijken wat er in mn taakbeheer staat(screenshotten ook) op momenten dat het erg is!
Also: ik zal wat meer specificaties/wensen invullen, ik heb ditmaal gewoon de handleiding van het forum gevolgd dus dacht dat dit voldoende zou zijn, mijn excuus voor het uitblijven van genoeg info!

En @medion:

"Je heb nu Intel CPU en Intel GPU toch?" dit weet ik niet, ik zal dit uitzoeken op google!
Also: het er mee leren leven wil ik liever niet, voor dit moment is dat natuurlijk wel een optie omdat het nu pas "begint" met vervelend zijn, maar mijn doel is echter wel binnen een maand of 2-3 een nieuwe laptop halen. Vandaar dat ik de vraag nu al stel!

Super bedankt nogmaals voor de reacties mensen!
Als de laptop in de advertentie jouw laptop is.
HD4000 graphics= Intel GPU

Trein?

• lunaticz0r
MedionAkoya schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 13:51:
[...]

Als de laptop in de advertentie je laptop is.
HD4000 graphics= Intel GPU
Dat is inderdaad mijn laptop(sony vaio S)

• lunaticz0r
Update: Heb nu een surface 4 pro van mijn werkgever, werkt geweldig :) hier kan dus nu een slotje op, zal wanneer ik meer geld heb wellicht opnieuw een topic plaatsen!
Pagina: 1