Toon posts:

PC valt constant uit en start ook meteen weer opnieuw op.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb mijn pc ongeveer 4 jaar geleden mijn pc gekocht. ik heb er ongeveer 1 jaar geleden toen een nieuwe videokaart ingezet van amd. ikzelf ben niet echt thuis in de computers maar ben me daar nu meer in aan het verdiepen. mijn pc werkten goed. ik game veel maar tegenwoordig slaat hij af. ik heb een tijdje een BSOD gekregen met daarin een melding dat Windows is afgesloten to prevent damage. ik ben toen naar kennissen met dit probleem gegaan, heb toen op advies de koelpasta vervangen en ja hoor. hij deed het weer. recent (ongeveer 3 weken geleden) begon het weer. dit keer alleen kreeg ik geen melding. de pc valt uit, helemaal zwart en start ook meteen weer op. eerst af en toe en soms ook een week of zo niet. maar de laatste paar dagen is het elke dag feest en start hij met plezier een keer of 4 opnieuw op. nou heb ik de koelpasta alweer vervangen maar hij valt nog uit. ook de ventilatoren schoongemaakt maar nog steeds. mijn cpu krijgt ongeveer een temperatuur van 50 graden. is dit te warm?

ik heb ondertussen opnieuw windows 7 erop gezet. dan kon ik dit in ieder geval al uitsluiten maar dit heeft niks geholpen helaas.

ik heb via google gekeken op forum, hier kwam ik ook tegen dat ik bij mijn computer instellingen uit kon vinken dat hij opnieuw opstarten. hierdoor zou ik dan weer een BSOD krijgen die ik dan kan google maar hij valt nog altijd uit zonder error.

in de logboeken kan ik de vinden dat windows is afgesloten mogenlijk doordat het vastliep of doordat de stroom uitviel. kan ik hieruit concluderen dat de voeding niet genoeg/kapot is of zou het toch iets anders zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
GPU: AMD Radeon r7 370, https://tweakers.net/pric...gaming-4gb/specificaties/

CPU: amd phenom ii x6 1090t, https://tweakers.net/pric...-1090t-black-edition.html

Moederboard: gigebyte GA-870A-UD3, http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3423#ov

voeding cooler master rs-400-psap-j3, http://www.coolermaster.c...e-power/elite-power-400w/

CPU TEMP: ~50 graden volgens speedfan

GPU TEMP: houdt ik via MSI afterburner op ongeveer 40-45 graden

iemand enig idee wat het kan zijn? het is verschrikkelijk irritant.
alvast bedankt :)

met vriendelijke groet,
Leroy

P.S. ik weet niet of ik het zo kan redeneren maar het lijkt erop dat hij tijdens het spelen van league of legends nooit afslaat. als het dan gebeurt is het ongeveer 1 minuut na ik uit een game ben. ook valt hij uit onder het opstarten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 12:11 . Reden: component update ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 30-01-2017 01:19)

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
de problemen die jij omschrijft lijken heel erg " voeding "gerelateerd.

Ik zou eerst proberen met een andere voeding te testen. (Niet kopen maar lenen van iemand)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-09 21:42

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Ik snap niet hoe vervangen van de koelpasta eerder wel een oplossing was. Ik denk namelijk niet dat het daaraan gerelateerd is.

Hou voor het gemak even aan dat 80 graden mag, dus jou genoemde temperatuuren prima. Echter hoog ik niet dat de gpu temperatuur klopt na het spelen van een game. Evt kan je het nog controlleren of de temperatuuren juist zijn met een andere software, ik gebruik meestal HWmonitor. (Gewoon om te bevestigen dat de temperatuuren niet enorm afwijken ofzo)

Maak eens een lijstje met alle componenten, dan weten we waar we het over hebben. (Bijv. Welke voeding)

Oke je krijgt dus wel een BSOD, wat geeft deze aan? Bijv de code die er dan staat.

Verder ik heb iets vergelijkbaars gehad, toen was de oorzaak daarvan de gpu drivers. Dus, heb je recent voor je probleem driver updates uitgevoerd?

[ Voor 26% gewijzigd door zekerpixels op 25-01-2017 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk merk en type moederbord en voeding?
Heb je op elke geheugenmodule afzonderlijk al eens memtest86 los gelaten?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• frankym
de problemen die jij omschrijft lijken heel erg " voeding "gerelateerd.

Ik zou eerst proberen met een andere voeding te testen. (Niet kopen maar lenen van iemand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb mijn originele post geupdate met moederboard en voeding.

@zekerpixels, ik heb de temperatuur inderdaad van toen de pc opnieuw opstarten. ik kan straks even kijken wat de temp is na het spelen. [EDIT] gedaan. temperatuur komt niet hoger dan 48 graden van mijn GPU

ik kreeg eerst een BSOD: http://imgur.com/a/w4mCT. echter krijg ik deze niet meer tegenwoordig sinds ik toen de koelpasta heb vervangen.

ik heb gisteravond nog mijn drivers opnieuw erop gezet voor mijn gpu. maar daarna viel hij ook weer uit.

@ACB2401, ik heb memtest ergens eerder voorbij zien komen op een forum. ik heb het gister gedownload. ik moest er 2 naast elkaar laten runnen met allebei 2047 als RAM om te testen. ik heb dit z'n 30 minuten aan laten staan tot hij ongeveer 130% bereikt had. heb ik hiermee dan het geheugen afzonderlijk getest?

@frankym, ik had een voeding geleent van mijn oom maar dat was niet de juiste, ik ga eens opzoek naar een goede.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe voeding erin gedaan, lijkt erop dat het probleem voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Super dat je pc het weer doet! , en top dat je eff laat weten wat het probleem was!
Ik wens je nog heel lang plezier van je pc 😉👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06:11
Welke voeding heb je er in gestopt als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nu in zitten:

een cooler master B500 V2-500W: https://www.paradigit.nl/...att/80036529/product/3119

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Jammer, voor 6 euro meer had je een kwalitatief betere voeding er in kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creeper.r4t
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-11-2023
mijn moederbord heeft het zelfde probleem ik heb, een ander 2e hands (getest) moederbord gekocht en alles aangesloten en heel raar is dat dat moederbord het zelfde probleem vertoond toen dacht ik mischien de voeding inderdaad maar ook een andere voeding werkt niet, ik heb 3 processors gebruikt en 2 verschillende voedingen nu, het kan naar mijn idee niet anders dan dat het moederbord al het zelfde probleem had, of het heeft met de cooling van de CPU (processor) te maken maar dat lijkt me sterk want als ik de cooling er op heb heeft hij het zelfde probleem opstarten en dan na paar seconden weer uit en start automatisch weer op en zo continu ik zoek graag naar een oplossing voor het probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

ok en hiervoor heb je een erg oud topic opnieuw geopend? dat is niet helemaal de bedoeling. (zie de huisregels)
lees eens de troubleshooter door en maak een eigen post aan die in elk geval de volgende dingen bevat.
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Pagina: 1