PC aan tv koppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:51
Hoi,

Ik zou graag mijn computer aan mijn tv koppelen zodat ik gemakkelijk films en af en toe een game kan afspelen vanaf de bank. De afstand ongeveer 7 meter. Hoe kan ik die het makkelijkste doen? Gewoon een HDMI kabel? En daarnaast, als ik een usb in de tv doe voor draadloos toetsenbord en muis, zal de tv dit dan oppakken? (ben bang van niet) Anders moet ik kijken of deze bereik heeft vanaf de pc.

Ik kan dan gewoon de tv als extra scherm draaien en daar het spel op spelen toch? Wil de schermen niet dupliceren want dat vraagt nogal wat van de tv. Resolutie van de tv zal ik nog even opzoeken.

Mijn specs:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 254,95€ 254,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 192,10€ 192,10
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500418AS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define S - Window€ 90,95€ 90,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 30,86€ 30,86
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 64,80€ 64,80
1Seasonic M12II Evo 620W€ 80,95€ 80,95
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 714,61

Ik hoor het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De afstand ongeveer 7 meter. Hoe kan ik die het makkelijkste doen? Gewoon een HDMI kabel?
Als zowel de pc als tv deze aansluiting kennen, dan ja.
En daarnaast, als ik een usb in de tv doe voor draadloos toetsenbord en muis, zal de tv dit dan oppakken? (ben bang van niet)
Hangt van de tv af. Wat zegt de gebruiksaanwijzing? Sommige modelletjes springen prima om met (specifieke) Bluetooth modules. Maar aangezien de pc de bron is, wil je deze aansturen lijkt mij?
Wil je dit via de tv doen, zal deze op zijn beurt de input door moeten sturen naar de pc. Wordt al een stuk lastiger. Zou dus lekker een BT setje voor de pc halen om 7m te overbruggen.
Anders moet ik kijken of deze bereik heeft vanaf de pc.
Sowieso je enige (reëele) optie dus.
Ik kan dan gewoon de tv als extra scherm draaien en daar het spel op spelen toch?
Jeps
Wil de schermen niet dupliceren want dat vraagt nogal wat van de tv.
Hier maak je 2 fouten;
1. Dupliceren is juist niet spannend. Pc hoeft maar 1 scherm te renderen en dit over 2 schermen uitspugen. Het uitsturen zelf is niet zo spannend, het renderen des te meer. Ergo, dupliceren is niet (veel) zwaarder dan een enkel scherm aansturen
2. Dupliceren gaat al sowieso niets extra's van je tv vragen. De computer doet het rekenwerk, de tv hoeft enkel de eentjes en nulletjes om te zetten naar oplichtende pixels (even simpel gezegd)
Of dit jou een gedupliceerd beeld, een Netflix filmpje of Rtl nieuws is, maakt qua "vragen van" de tv niets uit

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-04 22:54

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Over welke tv hebben we het?

Ik zou gewoon een HDMI pakken, en zover ik weet kan je niet je muis en toetsenbord op de tv aansluiten om vervolgens naar de pc te sturen.

Omdat je niet het scherm wil dupliceren ivm de resolutie, je kan de tv instellen als tweede scherm of wat ik zou doen gewoon als main. Waarom, omdat je toch iedere keer de display instellingen gaat aanpassen. Je zult net zien op het moment dat je lekker voor de tv zit, dat Windows het verder op het verkeerde scherm opende. Dat is in iedergeval mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door zekerpixels op 24-01-2017 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Switchie schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:23:
[...]

Als zowel de pc als tv deze aansluiting kennen, dan ja.

[...]

Hangt van de tv af. Wat zegt de gebruiksaanwijzing? Sommige modelletjes springen prima om met (specifieke) Bluetooth modules. Maar aangezien de pc de bron is, wil je deze aansturen lijkt mij?
Wil je dit via de tv doen, zal deze op zijn beurt de input door moeten sturen naar de pc. Wordt al een stuk lastiger. Zou dus lekker een BT setje voor de pc halen om 7m te overbruggen.

[...]

Sowieso je enige (reëele) optie dus.

[...]

Jeps

[...]

Hier maak je 2 fouten;
1. Dupliceren is juist niet spannend. Pc hoeft maar 1 scherm te renderen en dit over 2 schermen uitspugen. Het uitsturen zelf is niet zo spannend, het renderen des te meer. Ergo, dupliceren is niet (veel) zwaarder dan een enkel scherm aansturen
2. Dupliceren gaat al sowieso niets extra's van je tv vragen. De computer doet het rekenwerk, de tv hoeft enkel de eentjes en nulletjes om te zetten naar oplichtende pixels (even simpel gezegd)
Of dit jou een gedupliceerd beeld, een Netflix filmpje of Rtl nieuws is, maakt qua "vragen van" de tv niets uit
Bedankt voor je snelle reactie! Dan komen we al gauw op je laatste alinea. Het beste voor de pc is dus gewoon dupliceren. Volgens mij pakt de tv trouwens ook de audio meteen over dus dan heb ik geen dubbel geluid.

Even over de TV, op de achterkant staat: Typ No. UEC32c40000PW
Er staat ook dat de tv 50hz is, mocht dit uitmaken. Ik kan als ik op het model nummer google alleen niet zoveel vinden. Ik weet dat de TV 32" is. (vandaar ook het model nummer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
zekerpixels schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:23:
Over welke tv hebben we het?

Ik zou gewoon een HDMI pakken, en zover ik weet kan je niet je muis en toetsenbord op de tv aansluiten om vervolgens naar de pc te sturen.

Omdat je niet het scherm wil dupliceren ivm de resolutie, je kan de tv instellen als tweede scherm of wat ik zou doen gewoon als main. Waarom, omdat je toch iedere keer de display instellingen gaat aanpassen. Je zult net zien op het moment dat je lekker voor de tv zit, dat Windows het verder op het verkeerde scherm opende. Dat is in iedergeval mijn ervaring.
Bedankt voor je reactie!

Oke, dus als ik de tv instel als main scherm en ik zet de tv aan, is dit meteen het hoofd scherm en als ik de tv uitzet wordt de monitor van m'n pc automatisch weer het hoofd scherm? Dat zou ideaal zijn. Mocht dupliceren wel minder werk zijn voor m'n pc kies ik gewoon daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-04 22:54

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Hapkoek schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:59:
[...]
Even over de TV, op de achterkant staat: Typ No. UEC32c40000PW
Er staat ook dat de tv 50hz is, mocht dit uitmaken. Ik kan als ik op het model nummer google alleen niet zoveel vinden. Ik weet dat de TV 32" is. (vandaar ook het model nummer)
De 50hz zou ook wel eens de netfrequentie kunnen zijn. (Met Google en dat nummer kom je niet zover)
Hapkoek schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:01:
[...]
Bedankt voor je reactie!

Oke, dus als ik de tv instel als main scherm en ik zet de tv aan, is dit meteen het hoofd scherm en als ik de tv uitzet wordt de monitor van m'n pc automatisch weer het hoofd scherm? Dat zou ideaal zijn. Mocht dupliceren wel minder werk zijn voor m'n pc kies ik gewoon daarvoor.
Of het automatische kan durf ik niet te zeggen, met displayPorteen en een DP monitor krijg ik dat wel van elkaar, met HDMI niet. (Evt weet een andere Tweaker weet of dat kan)

Dupliceren kan gewoon, de kijkervaring is afhankelijk van de resolutie die je naar de tv stuurt en wat de resolutie van de tv is. Ik moet bijv de resolutie van de tv op 720p of lager instellen, anders is het gewoon slecht te lezen (laten we maar zeggen dat het een oude tv is) gewoon aansluiten, is de tekst niet leesbaar, dan de resolutie lager instellen. (Daarbij zijn we wel weer bij het punt dat je instelling steeds moeten worden aangepast)

[ Voor 18% gewijzigd door zekerpixels op 25-01-2017 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
zekerpixels schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:15:
[...]

De 50hz zou ook wel eens de netfrequentie kunnen zijn. (Met Google en dat nummer kom je niet zover)

[...]

Of het automatische kan durf ik niet te zeggen, met displayPorteen en een DP monitor krijg ik dat wel van elkaar, met HDMI niet. (Evt weet een andere Tweaker weet of dat kan)

Dupliceren kan gewoon, de kijkervaring is afhankelijk van de resolutie die je naar de tv stuurt en wat de resolutie van de tv is. Ik moet bijv de resolutie van de tv op 720p of lager instellen, anders is het gewoon slecht te lezen (laten we maar zeggen dat het een oude tv is) gewoon aansluiten, is de tekst niet leesbaar, dan de resolutie lager instellen. (Daarbij zijn we wel weer bij het punt dat je instelling steeds moeten worden aangepast)
Vraag me ook af of het de refreshrate is..

Dan zal ik inderdaad wel elke keer de resolutie moeten aanpassen zo gauw ik de tv aan zet. Ik denk dat ik gewoon even de tv naast m'n pc zet en aansluit, kijk wel hoe het eruit ziet. (Onverwachts wilde nachten zo. :+ )

Edit: Heb de tv aangesloten ziet er prima uit. Alleen als ik deze als hoofdscherm instel en uit zet, kan ik op m'n monitor nog steeds naar links (naar de tv) ondanks dat deze uit staat. Dat is niet zo handig.. Denk dat dupliceren dan een beter oplossing is.

Daarnaast zie ik als ik naar het HDMI kanaal ga, 1360x768 60hz staan. Resolutie is dus niet zo hoog dus ik denk dat alles prima leesbaar blijft. De 60hz is wel weer fijn voor bijvoorbeeld gamen. Ga nu even testen hoe dat gaat! Ik meld me zo weer :)

De afstand is trouwens om precies te zijn 8.60m. Wordt dus een kabel van 10m waarschijnlijk. Zal dit verder nog problemen opleveren? Kan dit over zo'n lengte? Op de webshop allekabels staat dat er vanaf 10m een versterker tussen moet en Google zegt dat een categorie 2 HDMI kabel tot 15m gaat..

[ Voor 24% gewijzigd door Hapkoek op 25-01-2017 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Zou een van jullie mij misschien hier nog mee kunnen helpen? Ik weet namelijk niet zeker of 10m een probleem gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Hapkoek schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 12:58:
Zou een van jullie mij misschien hier nog mee kunnen helpen? Ik weet namelijk niet zeker of 10m een probleem gaat worden..
Verwacht zelf van niet. Oke, zou gezien de afstand niet de allergoedkoopste kabel pakken maar in theorie zou zelfs deze moeten kunnen volstaan.
Anders kun je natuurlijk altijd even googlen op reviews. Sites als Coolbue staan er vol mee. Als een 10m kabel niet doet wat het belooft zal het hier zeker benoemd worden.

Qua toetsenbord / muis zou ik inderdaad voor een bluetooth setje gaan. Deze kan de afstand a 8 meter zeker moeten kunnen overbruggen. Ook dit kun je beste even fact-checken dmv reviews. Better safe then sorry.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
Switchie schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:56:
[...]

Verwacht zelf van niet. Oke, zou gezien de afstand niet de allergoedkoopste kabel pakken maar in theorie zou zelfs deze moeten kunnen volstaan.
Anders kun je natuurlijk altijd even googlen op reviews. Sites als Coolbue staan er vol mee. Als een 10m kabel niet doet wat het belooft zal het hier zeker benoemd worden.

Qua toetsenbord / muis zou ik inderdaad voor een bluetooth setje gaan. Deze kan de afstand a 8 meter zeker moeten kunnen overbruggen. Ook dit kun je beste even fact-checken dmv reviews. Better safe then sorry.
Bedankt voor het bericht. Ik heb zelf altijd wel een goede ervaring met allekabels. Zou deze voldoen?

Mijn vriendin heeft toevallig een setje die ik graag zou willen. Deze ga ik testen. :)

Edit: toetsenbord en muis set werkt prima.

[ Voor 7% gewijzigd door Hapkoek op 29-01-2017 01:11 ]

Pagina: 1