MacBook Air toetsenbord defect of bevroren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 876811

Topicstarter
Hallo allemaal

Een maandje terug zijn er een paar druppels makeup olie in mijn MacBook air terecht gekomen. Mijn MacBook viel niet uit en in eerste instantie deden alle toetsen het nog. Dezelfde avond werkten een aantal toetsen het niet meer en dus heb ik hem gauw geprobeerd droog te föhnen en ondersteboven te drogen gelegd. Het heeft helaas niet mogen baten en toen ik hem weer aanzette na een aantal dagen deed geen een toets, behalve de aan/uit knop, het meer.

Ik open een nieuw topic omdat ik nergens over een situatie als de mijne heb gelezen: MacBook viel niet direct uit na het contact met de olie, aan/uit knop werkt wel de rest van de toetsen niet, trackpad werkt naar behoren, toetsenbord verlichting werkt nog. En ik heb hem nu al een maand prima kunnen gebruiken met een extern toetsenbord.

Nu is een extern toetsenbord niet echt ideaal omdat ik mijn MacBook overal mee naartoe neem.
Mijn vraag is moet ik mijn toetsenbord laten vervangen of is er een mogelijkheid dat het toetsenbord 'bevroren' is en er dus een makkelijkere oplossing is?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05 15:18
Ik denk dat het toetsenbord gewoon dood is. Electronica hoeft niet meteen stuk te gaan maar door er niks mee te doen heeft het uiteindelijk wel genoeg schade aangericht om ervoor te zorgen dat het toetsenbord niet meer werkt. Je kunt deze wel vervangen en het kost niet veel (vergeleken met een nieuwe kopen / nieuw extern toetsenbord):

YouTube: Macbook Air A1369 A1466 Keyboard Repair & Replacement - how-to s... (voorbeeld video)

Ik weet niet welke macbook air je hebt maar op ebay en andere websites zijn replacements te vinden voor het toetsenbord: klik

Wij Tweakers zouden het eerst zelf proberen voordat we het door andere laten doen :) Keuze is echter aan jou.