Het schaakprogramma Chessbase draaien: schaakstellingen doorrekenen, naast huis tuin en keukengebruik.
Chessbase 14 heeft als aanbeveling: System requirements
Minimum: Pentium-PC, 1 GB RAM, Windows 7, DirectX9 graphics card with 256 MB RAM, DVD-ROM drive, Windows Media Player 9 and Internet access to activate the program, ChessBase Cloud and updates. Recommended: PC Intel Core i7, 2.8 GHz, 8 GB RAM, Windows 10, DirectX10 graphics card (or compatible) with 512 MB RAM or more, Windows Media Player, Adobe Flash Player (Live coverage), DVD ROM drive, Full HD Monitor and Internet access to activate the program, ChessBase Cloud and updates.
Prijs: ieder bedrag onder de €1000 is goed.
Alle componenten mogen dus iets duurder, als dat leidt tot betere prestaties of gebruiksgemak.
Ik heb nog een monitor staan van een jaar of 4 oud, die is nog goed genoeg denk ik.
Zit diep in een kast, merk en model even vergeten.
Onderdelen:
Omdat ik niet ga gamen of video bewerken heb ik geen videokaart erbij gedaan, en ik denk dat 500Gb opslag genoeg is.
Merk maakt me zelf niets uit.
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Wens: volkomen geruisloos werkend.
.Lijkt me haalbaar zonder overklokken.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, lijkt me niet nodig, dus ik heb geen extra fans enzovoort erbij gezocht
Reacties:
Ben ik iets vergeten? Zijn de elementen die ik heb uitgekozen state of the art? Passen ze bij elkaar?
Chessbase 14 heeft als aanbeveling: System requirements
Minimum: Pentium-PC, 1 GB RAM, Windows 7, DirectX9 graphics card with 256 MB RAM, DVD-ROM drive, Windows Media Player 9 and Internet access to activate the program, ChessBase Cloud and updates. Recommended: PC Intel Core i7, 2.8 GHz, 8 GB RAM, Windows 10, DirectX10 graphics card (or compatible) with 512 MB RAM or more, Windows Media Player, Adobe Flash Player (Live coverage), DVD ROM drive, Full HD Monitor and Internet access to activate the program, ChessBase Cloud and updates.
Prijs: ieder bedrag onder de €1000 is goed.
Alle componenten mogen dus iets duurder, als dat leidt tot betere prestaties of gebruiksgemak.
Ik heb nog een monitor staan van een jaar of 4 oud, die is nog goed genoeg denk ik.
Zit diep in een kast, merk en model even vergeten.
Onderdelen:
Omdat ik niet ga gamen of video bewerken heb ik geen videokaart erbij gedaan, en ik denk dat 500Gb opslag genoeg is.
Merk maakt me zelf niets uit.
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Wens: volkomen geruisloos werkend.
.Lijkt me haalbaar zonder overklokken.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken, lijkt me niet nodig, dus ik heb geen extra fans enzovoort erbij gezocht
Reacties:
Ben ik iets vergeten? Zijn de elementen die ik heb uitgekozen state of the art? Passen ze bij elkaar?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,60 | € 191,60 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 91,50 | € 91,50 |
| 1 | Fractal Design Define C Window | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | be quiet! SFX Power 2 300W | € 49,01 | € 49,01 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 500GB | € 147,75 | € 147,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 695,81 | |