Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo TC7210 upnp verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11 22:01
Hallo Tweakers,

Ik heb een Ziggo abbo en hier een Technicolor TC7210 op aangesloten (niet in bridgemodus o.i.d.). Toen ik destijds de router had ontvangen heb ik gelijk ingelogd en alles naar wens aangepast, waaronder upnp uit gevinkt. Nu log ik in op de router en zie ik tot mijn verbazing dat er een aantal upnp mappings in staan terwijl upnp zelf nog steeds uit gevinkt staat.

- Is het mogelijk om de upnp mappings te verwijderen zonder de router te factory resetten?
- Hoe kan het dat er upnp mappings in staan terwijl upnp zelf al die tijd uit gevinkt heeft gestaan?
- Hoe voorkom ik dat er in de toekomst upnp mappings worden aangemaakt zonder mijn medeweten?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- keer extra gezocht in alle opties van de weblogin van de router, maar niks kunnen vinden.
- de "geavanceerde" handleiding van de router op de ziggo website levert weinig op.
- zoeken op google en tweakers op zaken als "technicolor tc7210 upnp" was ook niet echt behulpzaam.

[ Voor 0% gewijzigd door kubuksa op 24-01-2017 20:44 . Reden: link gefixt ]

Beste antwoord (via kubuksa op 24-01-2017 22:43)

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Heb je hem al herstart? Het is best normaal dat UPnP mappings verdwijnen na een herstart.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• RobinF
Heb je hem al herstart? Het is best normaal dat UPnP mappings verdwijnen na een herstart.

• kubuksa
dat ik dat over het hoofd heb gezien zeg |:( mappings zijn inderdaad verwijderd na een reboot, dank voor de tip.
Toevallig een idee waarom deze mappings überhaupt toegelaten worden terwijl upnp toch uit gevinkt staat?

• RobinF
kubuksa schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:38:
dat ik dat over het hoofd heb gezien zeg |:( mappings zijn inderdaad verwijderd na een reboot, dank voor de tip.
Toevallig een idee waarom deze mappings überhaupt toegelaten worden terwijl upnp toch uit gevinkt staat?
Fijn dat een herstart de oplossing was! Ik zou niet weten waarom die mappings er stonden. Volgensmij zouden die dan al voor het uitzetten van UPnP gemaakt moeten zijn. Misschien dat er een apparaat was die ze gemaakt heeft, vlak voordat jij UPnP uitzette? Of misschien het apparaat waarmee je inlogde op de router?

• kubuksa
Lijkt me sterk, toen ik upnp had uit gezet stonden er nog geen mappings in en bijv een ubisoft mapping die er nu in stond had ik destijds niet kunnen hebben (nog geen uplay).
Ik zie dat de mappings afkomstig zijn van mijn desktop dus daar zal ik eens in de firewall duiken, plus de router periodiek controleren en rebooten.
We houden het in de gaten, dank voor het meedenken!