Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen probelemen met mijn PC. Het begon afgelopen zondagmorgen toen ik hem nadat ik zaterdagavond werkend had afgesloten aan wilde zetten. Hij startte op tot de bios en viel daarna direct uit. Na meerdere keren proberen kwam ik uiteindelijk (door een voor mij onverklaarbare reden) opeens wel weer in Windows.

Hier liep ik echter tegen de volgende problemen op. In eerste instantie werkte met mijn videokaart niet meer herkent en ook mijn onboardnetwerkkaart niet.

Keek bij device manager in control panel dan bleken ze volgens die gegevens echter gewoon prima te werken.
Na een aantal dingen geprobeerd te hebben had ik de videokaart weer aan de praat.

Maar met mijn geen mogelijkheid wilde hij de netwerkkaart weer herkennen. Geprobeerd om als administrator de group toe te voegen in CMD.

Hierna kwam er wel weer een pictogram tevoorschijn rechtsonder in de taakbalk maar met een geel kruis. Vervolgens trouble shoot gedraaid maar die gaf aan dat de Dyagnostic Poliicy Service niet draaide.

Vervolgens geprobeerd om die via services.msc handmatig op te starten maar dan kreeg ik de melding acces denied error 5. Daarna geprobeerd om de sfc /scannow als admin uit te voeren in command prompt.

Omdat de netwerkreset via control panel in win10 ook niet werkte. heb ik geprobeerd met een bootable usb een reset van de pc te doen, persoonlijke bestanden behouden( maar alle aps en windows verwijderd en vervolgens windows opnieuw geinstalleerd.

Nu heb ik wel weer een hallf werkende pc. Hij start op en inmiddels kan ik op internet en werkt mijn videokaart. Echter wanneer ik probeer iets te installeren dan valt hij na een tijdje in het proces weer uit. En vervolgens moet ik zon tien minuten wachten voordat hij weer genoeg energie lijkt te hebben om op te starten tot in windows.

Heeft iemand wellicht een idee wat er mis kan zijn? Is dit een hardware en/of softwareprobleem en hebben jullie tips voor mij om deze problemen op te lossen??

Bij voorbaat dank!!

Mijn pc bestaat op dit moment uit het volgende

Voeding:
Corsair CX500M

Moederbord:
ASUS M5A97 R2.0 sAM3+ ATX

Processor:
AMD FX-8320 sAM3+

Videokaart:
MSI Radeon R9 280 Gaming 3 G

Ram Geheugen:
Corsair Vengeance LP 1600- 8gig (2x4) DDR3 1600mhz CL9 XMP

Harde schijf
1 TB Samsung HDD

Windows 10

Alle reacties

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Heb je een andere voeding die je kan proberen? Het feit dat hij uitvalt bij een beetje belasting en dan wat tijd nodig heeft voor hij weer aan wil doet mij in eerste instantie die kant uit denken. Maar je zal zelf aan de slag moeten om zaken uit te gaan sluiten. Zo kaal mogelijk opstarten, kijken wat er gebeurd als je even draait vanaf een bootable usb stick met iets van linux ofzo. Op dit moment kan het in feite nog van alles en nog wat zijn, het wordt zaak om dingen uit te gaan sluiten.

Desktop | Server | Laptop

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Misschien mogelijk om een backup te maken en een clean install te doen van Windows? Klinkt als een softwarematig probleem als er meerdere apparaten tegelijk niet meer functioneren / drivers weg zijn.

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie Rupie en PerfektOne. Ik dacht zelf ook al dat de voeding wellicht kapot kon zijn, maar aangezien ik nu al een uur in HD tv zit te kijken verwacht ik toch dat dit het misschien toch niet (dit lijkt mij namelijk belastender dan installeren) Ik heb op dit moment helaas geen voeding die ik even kan aansluiten om te testen.

PerfektOne, ik heb dus al wel een soort van clean install gedaan maar nog niet een volledige vanaf nul zoals jij nu adviseert, denk jij dat dat daadwerkelijk een verschil kan maken?

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:32:
Bedankt voor de snelle reactie Rupie en PerfektOne. Ik dacht zelf ook al dat de voeding wellicht kapot kon zijn, maar aangezien ik nu al een uur in HD tv zit te kijken verwacht ik toch dat dit het misschien toch niet (dit lijkt mij namelijk belastender dan installeren) Ik heb op dit moment helaas geen voeding die ik even kan aansluiten om te testen.

PerfektOne, ik heb dus al wel een soort van clean install gedaan maar nog niet een volledige vanaf nul zoals jij nu adviseert, denk jij dat dat daadwerkelijk een verschil kan maken?
Heb je de pc middels een backup van een vorige/oude pc geinstalleerd? Dan kan het wel degelijk uitmaken in sommige gevallen! Hele proces vanaf 0 beginnen met zo'n systeem zal niet te lang duren als je al een back up hebt gemaakt. Denk aan 1,5-2,5 uur:)

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, dan ga ik dat toch maar proberen denk ik. Ik had dus wel windows volledig opnieuw geisntalleerd maar dan met behoudht van al mijn bestanden. Behalve programmas die ik zelf had geinstalleerd. Nogmaals bedankt. ik ga er mee aan de slag

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:48:
Oke bedankt, dan ga ik dat toch maar proberen denk ik. Ik had dus wel windows volledig opnieuw geisntalleerd maar dan met behoudht van al mijn bestanden. Behalve programmas die ik zelf had geinstalleerd. Nogmaals bedankt. ik ga er mee aan de slag
Veel succes, mocht je ergens tegenaan lopen dan horen wij het graag! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het hier laten weten als ik er niet uit kom of het opgelost heb!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb denk ik nogal een domme fout gemaakt.. Ik heb de schijf geformatteerd en wil nu Windows opnieuw opstarten met een bootable USB. Maar nu krijg ik de volgende melding: Windows cant be installed to this disk. THE selected disk has an MBR partition table. Om EFI systems, Windows can only be installed in GPT disks.. Help wat nu? Hoor heel graag tips

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:59:
Ik heb denk ik nogal een domme fout gemaakt.. Ik heb de schijf geformatteerd en wil nu Windows opnieuw opstarten met een bootable USB. Maar nu krijg ik de volgende melding: Windows cant be installed to this disk. THE selected disk has an MBR partition table. Om EFI systems, Windows can only be installed in GPT disks.. Help wat nu? Hoor heel graag tips
Upd
ate: ik heb alle partities verwijderd en een nieuwe gemaakt. Hij start de installatie nu wel!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 22:05:
[...]

Upd
ate: ik heb alle partities verwijderd en een nieuwe gemaakt. Hij start de installatie nu wel!
Ah goed dat je het zelf hebt weten op te lossen. Welke versie van Windows installeer je nu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows 10 pro 64 bit versie nu geinstalleerd. Ook de drivers van het moederbord inmiddels, hij is echter helaas nog wel een keer opnieuw uitgevallen. Ik heb toch wel de juiste versie geinstalleerd?
( meen me te herinneren dat ik hiervoor ook al 64bit had)

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:28:
Ik heb windows 10 pro 64 bit versie nu geinstalleerd. Ook de drivers van het moederbord inmiddels, hij is echter helaas nog wel een keer opnieuw uitgevallen. Ik heb toch wel de juiste versie geinstalleerd?
( meen me te herinneren dat ik hiervoor ook al 64bit had)
Hmm, heel vervelend! Je voeding zou sterk genoeg moeten zijn voor je videokaart etc. Kan je eens proberen om bepaalde onderdelen weg te laten. Gebruik maar 1 ram reepje, de interne gpu van de processor en haal je videokaart er helemaal uit. Kijk eens of dat baat heeft?

64-bit is inderdaad de goede versie by the way.

[ Voor 3% gewijzigd door PerfektOne op 25-01-2017 00:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie. Ik heb inmiddels alle drivers geinstalleerd en volgens device manager in control panel werkt alles goed. Nu heb ik origin geinstalleerd en wilde daarna FIFA installeren en downloaden, toen viel hij weer na 2% uit. Ik hier processor gpu en disk gebruik in de gaten en die waren allemaal laag/normaal. Ook de temp die ik checkte in de bios hiervoor zag er prima uit. Dan blijft misschien toch alleen de voeding over? En als ik de videokaart loskoppel, is dan alleen de stroom eraf halen voldoende of moet die ook van het moederbord gekoppeld worden? alvast bedankt weer

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:33:
Sorry voor de late reactie. Ik heb inmiddels alle drivers geinstalleerd en volgens device manager in control panel werkt alles goed. Nu heb ik origin geinstalleerd en wilde daarna FIFA installeren en downloaden, toen viel hij weer na 2% uit. Ik hier processor gpu en disk gebruik in de gaten en die waren allemaal laag/normaal. Ook de temp die ik checkte in de bios hiervoor zag er prima uit. Dan blijft misschien toch alleen de voeding over? En als ik de videokaart loskoppel, is dan alleen de stroom eraf halen voldoende of moet die ook van het moederbord gekoppeld worden? alvast bedankt weer
Het beste is de videokaart loskoppelen. Het moederbord herkent normaliter alle apparaten die aangesloten zijn op de PCI lanes, ook als je de stroom eraf haalt. Dit komt doordat de videokaart stroom krijgt via het moederbord, weliswaar niet genoeg, maar voor de zekerheid ;)

Verwijderd

Topicstarter
oke top, dan doe ik dat morgen even. Heb nu net met succes de ziggo app geinstalleerd, dus even tv kijken en dan slapen. dat tv kijken gaat nu al meer dan een half uur prima. Bedankt weer! ik zal morgen laten weten of het allemaal opgelost is of niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 01:12 ]

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Top! Slaap lekker:)

Verwijderd

PerfektOne schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 00:03:
Gebruik maar 1 ram reepje, de interne gpu van de processor en haal je videokaart er helemaal uit.
Grappig dat je dat adviseert. Moederbord en cpu zijn namelijk niet voorzien van een videochip. TS gaat dus nooit beeld krijgen.

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 06:53:
[...]

Grappig dat je dat adviseert. Moederbord en cpu zijn namelijk niet voorzien van een videochip. TS gaat dus nooit beeld krijgen.
Je hebt helemaal gelijk, daar had ik overheen gekeken! Dat maakt het al een stuk lastiger. Misschien andere gpu proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een andere (oude werkende) harde schijf geprobeerd en daarop windows opnieuw geinstalleerd. Gaf dezelfde problemen helaas. Heb nu zojuist de pc opgestart met maar 1 geheugenbankje (videokaart wel omdat ik geen APU heb, maar een CPU en GPU en anders dus niks kan zien op beeldscherm). ga nu proberen nogmaals te installeren, Als dit niet werkt ben ik toch bang dat ik het in ieder geval vandaag niet meer kan verhelpen en het aan de voeding of moederbord ligt..

Verwijderd

Topicstarter
Hij viel helaas wel weer uit tijdens de installatie van fifa na 3/4 %. Bij het installeren van windows gebeurde dit alleen de eerste keer (nadat hij klaar was met de daadwerkelijke installatie) drivers en origin zonder problemen. Denk je net als ik dat het dus in principe alleen de voeding kan zijn ik nu nagenoeg alle andere dingen heb uitgesloten? BTW TV kijken via de Ziggo app op de pc of surfen gaat wel zonder problemen.

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Als je kan, zou ik zoveel mogelijk proberen om andere onderdelen testen: lichtere videokaart, zwaardere voeding. Jammer dat het probleem niet meteen geconstateerd kon worden :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd. Ik heb helaas geen lichtere videokaart en/of zwaardere voeding, maar de pc draait nu al iets meer dan 2 jaar op deze setup. Heb er nadat ik hem gebouwd heb verder ook geen problemen mee gehad dus ik ga er eerlijk gezegd ook vanuit dat de voeding iig zwaar genoeg is.

Ik kijk nu overigens al bijna 1,5 uur via de ziggo go app op mijn pc zonder crash. (het grappige is dat ik nu opeens alle foxsports zender kan bekijken maar zitten niet in mijn pakket). maar dat terzijde.

Ik denk dat ik morgen naar de winkel ga en aangeef dat mijn pc net buiten de garantie is en dat ik terplekke een voeding wil inbouwen om te testen of dat het probleem oplost, hopelijk stemmen ze daarmee in.

Weer bedankt voor de update, ik zal het laten weten als ik het opgelost heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken, met name PerfektOne! Het bleek uiteindelijk de combinatie te zijn van een kapotte voeding en processorkoeler. Problemen allemaal opgelos :)

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Goed om te horen dat het probleem gevonden is! Wat waren de kosten, niet te veel hopelijk? Overigens wel apart dat die twee tesamen gelijktijdig de geest hebben gegeven :s

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad vreemd dat ze tegelijkertijd kapot gingnen, ik vermoedt dat het iets met spanning te maken heeft gehad van voeding naar koeling,. Het kostte helaas behoorlijk wat uiteindelijk (mede vanwege het feit dat ze geen goedkopere voeding en koeler op voorraad hadden). Ik wilde echter niet nog een heel weekend zonder pc zitten, dus heb het toch maar gedaan.
Pagina: 1