Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 876747

Topicstarter
Op het gsm toestel van mijn echtgenote (dus ander telefoonnummer en andere whatsapp inlog en naam)

komen plots alle contacten van mijn toestel. Dit is geen geheim maar het stoort natuurlijk wel dat je plotseling een pak werkcontacten van een ander krijgt.

Via Whatsapp zijn deze toestellen niet gelinkt.

Wel een link via Google (omdat de agenda gelinkt moet zijn aan elkaar). Ik weet natuurlijk niet of dit er iets mee te maken heeft.

De contacten hebben ook allemaal dezelfde naam als diegene die ik gegeven had in mijn toestel.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 21:38
Als je android activeerd moet je inloggen met je google account. Heb je dit op alle twee de telefoons met hetzelfde account gedaan? Dan klopt dit: de contacten worden opgeslagen door google onder het account zodat je altijd overal over je contacten kan beschikken.

Je echtgenote kan beter een eigen account gebruiken. Agenda's kan je delen met een andere accounts dus als het je daar om te doen is, is dit geeb probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
beide telefoons zijn ingelogd met verschillende google accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

Zeker weten? Hoe zouden jouw contacten dan opeens in haar telefoon komen?
Met het delen van een agenda deel je alleen dat, de agenda geen contactgegevens.

Kan je het voor de zekerheid controleren bij de account instellingen op beide mobiele telefoons? Hoe heb je je agenda met haar gedeeld?

[ Voor 34% gewijzigd door job op 24-01-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ook geen tweede google account toegevoegd op 1 van die toestellen om die agenda's te syncen?

Ik neem aan dat je deze contacten niet alleen in WhatsApp ziet, maar ook gewoon bij de contactpersonen / telefoonnummers in Android? Als je daar een contact bewerkt, staat er dan niet bij welk account het hoort?

Wat zie je bij de Android settings > Accounts allemaal?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:06
Een groeps chat. Die deelt telefoonnummers en namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een 2de google account werd toegevoegd om de agenda's te syncen, dus dit klopt wel.

De contacten zijn alleen zichtbaar in whatsapp en niet bij de telefoonnummers en contactpersonen.

Maar het zal wel plotseling het probleem zijn van dit 2de account, niettegenstaande dit al een jaar geleden gebeurde.

Misschien heeft zij een instelling gewijzigd in whatsapp waardoor deze plots zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
En als je bij contacten gaat kijken welke accounts daar op weergeven staan? Waarschijnlijk staat daar maar 1 account op weergeven

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 21:38
Dat is inderdaad ook een mogelijk. Bij contacten - instellingen ( drie puntjes) - zichtbare contacten. Kan je instellen welke contacten er getoond moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dit moet inderdaad vanuit je toestel komen, WhatsApp slaat geen contactinformatie op maar leest je contactenlijst uit...
jeroen3 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:51:
Een groeps chat. Die deelt telefoonnummers en namen.
Neen, een groepschat deelt geen namen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

Anoniem: 876747 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:54:
Een 2de google account werd toegevoegd om de agenda's te syncen, dus dit klopt wel.
agenda's delen kan veel eenvoudiger. Gewoon op een pc inloggen in de agenda en deze dan delen met het Gmail account van je partner.
De contacten zijn alleen zichtbaar in whatsapp en niet bij de telefoonnummers en contactpersonen.

Maar het zal wel plotseling het probleem zijn van dit 2de account, niettegenstaande dit al een jaar geleden gebeurde.

Misschien heeft zij een instelling gewijzigd in whatsapp waardoor deze plots zichtbaar zijn.
Wel gek dat ze inderdaad nu pas verschijnen. Lastig om te achterhalen wat de oorzaak was. In elkgeval heb je nu een mogelijke oplossing.
Pagina: 1