advies voor pc build

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is dit een goeie build

MSI GTX 1070 - Armor OC - 8GB GDDR5
Intel Core i5-6600 - Boxed
Asus Z170 Pro Gaming
Samsung 850 EVO - 500GB
NZXT S340 - Zwart / Rood
Seagate Barracuda 7200.14 - 2TB
Corsair VS650 - 650W
Corsair Vengeance LPX - DDR4-3200 - Zwart - 16GB
Scythe Ninja 4

deze pc is vooral bedoeld voor gaming

mijn budget is ong 1300-1500

als je advies over de grafische kaart hebt ik heb een voorkeur aan nvidia

ik zou liefst games zoals gta V op ultra met hoge fps kunnen spelen

als jullie ook nog wat tips hebben voor een case liefst een grote case

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remcoenden
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 07:31
Ik heb zelf niet zo heel veel ervaring met het bouwen van pc's, maar ik kan je wel een beetje helpen.

De CPU die je hier hebt uitgezocht is een niet overklok versie. Het moederbord is hier wel voor geschrikt. Wil je overklokken, kies dan voor een ix-xxxxk CPU. Wil je niet overklokken, kies dan voor een B150 moederbord.
Recent is er ook een nieuwe generatie CPU's van Intel uitgekomen, de ix-7xxx serie. Ik persoonlijk zou voor deze serie gaan omdat het allemaal net wat nieuwe en daarmee een klein beetje sneller is. Als je voor deze nieuwere generatie gaat is het ook aan te raden om met een B250 moederbord chipset te gaan als je niet wilt overklokken, een Z270 chipset als je wel wilt overklokken.

Voor de rest ziet het er in mijn ogen goed uit, ga hier niet te veel van uit, er zullen door andere vast nog wel wat puntjes uit kunnen worden gehaald.

Kleine tip, probeer voor de volgende keer deze twee linkjes even te bekijken, dit zal voor in de toekomt handig zijn:
DAA beleid
Handleiding Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je die build ergens gezien, of heb je hem zelf samengesteld? En heb je al een beeldscherm, zo ja welke resolutie? En zit deze inbegrepen bij het gegeven budget indien je er nog één nodig hebt? De voeding is voor een build van dit budget in ieder geval een no-go. Vanwege de lage kwaliteit heeft hij een relatief korte levensduur, is hij niet zo efficiënt en hij kan ook niet omgaan met de extra zuinige slaapstand van Intel CPU's.

Zoals remcoenden al zegt kun je beter voor de nieuwste Intel CPU's gaan. Sneller voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere matige overkill voeding ook. Neus eens rond in andere topics met een vergelijkbaar systeem en kijk welke voedingen daar worden geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:16

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

En bedenk ook eens op wat voor resolutie je wilt gaan spelen, een 1070 is bijzonder overkill op FHD, terwijl voor 4K een 1070 weer de mindere is...
En waarom dat hoog geklokte geheugen?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-08 09:38
Wellicht is dit een systeem om vanuit verder te denken. Het is mij niet duidelijk of jij wilt overklokken? Dan zal je wat moeten aanpassen. Verder zoals NLBUURMAN al zegt, meer info aub. Dit zou namelijk volledige overkill kunnen zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 241,95€ 241,95
1ASRock Fatal1ty H270 Performance€ 126,51€ 126,51
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 499,-€ 499,-
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 92,95€ 92,95
1NZXT S340 Elite Zwart/Rood€ 94,90€ 94,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 106,95€ 106,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 163,95€ 163,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.403,71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NLBUURMAN schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:45:
En bedenk ook eens op wat voor resolutie je wilt gaan spelen, een 1070 is bijzonder overkill op FHD, terwijl voor 4K een 1070 weer de mindere is...
En waarom dat hoog geklokte geheugen?
ik wil in 1440p gaan gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil inderdaar mijn cpu overclocken tot 4.4 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:03:
Lekkere matige overkill voeding ook. Neus eens rond in andere topics met een vergelijkbaar systeem en kijk welke voedingen daar worden geadviseerd.
zal ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:34:
Heb je die build ergens gezien, of heb je hem zelf samengesteld? En heb je al een beeldscherm, zo ja welke resolutie? En zit deze inbegrepen bij het gegeven budget indien je er nog één nodig hebt? De voeding is voor een build van dit budget in ieder geval een no-go. Vanwege de lage kwaliteit heeft hij een relatief korte levensduur, is hij niet zo efficiënt en hij kan ook niet omgaan met de extra zuinige slaapstand van Intel CPU's.

Zoals remcoenden al zegt kun je beter voor de nieuwste Intel CPU's gaan. Sneller voor dezelfde prijs.
ik zou het liefst in 1440 p gaan gamen en mijn cpu overclocken tot 4.4 ghz ongen zal kijken voor een andere voeding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je wil overklokken heb je een k cpu pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed en een Z270 moederbord pricewatch: MSI Z270 Tomahawk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lukt dit ook met een MSI Z170A Tomahawk moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:06:
[...]

lukt dit ook met een MSI Z170A Tomahawk moederbord
Ja, als de bios van dat moederbord up to date is. Anders niet. Maar waarom zou je voor een ouder model kiezen? Je moet alleen maar meer regelen voor een tientje extra. Geen slimme besparing.

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 26-01-2017 17:10 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:09:
[...]

Ja, als de bios van dat moederbord up to date is. Anders niet. Maar waarom zou je voor een ouder model kiezen? Je moet alleen maar meer regelen voor een tientje extra. Geen slimme besparing.
ik zal voor dit model gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Je kunt dan beter voor de pricewatch: MSI Z270 Tomahawk gaan. Kan je ook alle nieuwe kaby lake features gebruiken. Kwa voeding is deze veel beter: pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M
Kwa koeler kan je deze nemen: pricewatch: Scythe Mugen 5 voor 5 euro meer betere prestaties.
En harde schijf: pricewatch: Toshiba DT01ACA200, 2TB Goedkoper en betrouwbaarder.
En dan de processor: pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed
Als ik het mag vragen, waarom zoveel uitgeven aan overclocken? Een 7600k loopt al op 4.2 op turbo.
Pagina: 1