Toon posts:

backlight bleeding ultrasharp u 2413

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een computerscherm gekocht een Dell ultrasharp u 2413.
Ik heb twee vragen over dit scherm.

Het scherm heeft mooi kleur alleen bij zwart is er nogal backlight bleeding in de twee onderste hoeken. Als ik met mijn gezicht recht tegenover die hoek ga zitten zie ik het niet meer. Het is voor mij moeilijk te zeggen of dit normaal is of of er een niet te grote backlight bleeding is. Het is toch wel een duurdere scherm dus verwacht je er toch meer van dan een scherm van 200 euro bijvoorbeeld. Hoe kan ik dit best testen en eventueel aan jullie laten zien de test ?

Ook op het scherm zit een HDMI aansluiting nu vraag ik me af of je deze aansluiting kunt gebruiken om een mediaspeler op aan te sluiten reeds geprobeerd maar geen beeld ?

Alle reacties

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Vwb dat tweede. Dat zou gewoon moeten werken. Waarschijnlijk moet je even de input omschakelen op de monitor zelf.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Is dit echt backlightbleeding of kan het zijn dat je IPS glow ziet?
https://www.monitornerds....w-pixel-dead-stuck-pixel/

Aansluiten van een media speler zou denk ik moeten kunnen indien je de goede input selecteerd. Wellicht moet je ook nog wat dingen aan scaling veranderen indien het niet de native resolutie heeft.

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:58
Als het je stoort zou ik het gewoon terugsturen binnen 14 dagen (wet koop op afstand). Schermen worden over het algemeen geproduceerd door verschillende fabrikanten, waarbij je net het goede moet hebben.

Mijn Dell laptop scherm hebben ze 3x mogen vervangen tot ik een goed scherm te pakken had 😉

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:16:
Is dit echt backlightbleeding of kan het zijn dat je IPS glow ziet?
https://www.monitornerds....w-pixel-dead-stuck-pixel/

Aansluiten van een media speler zou denk ik moeten kunnen indien je de goede input selecteerd. Wellicht moet je ook nog wat dingen aan scaling veranderen indien het niet de native resolutie heeft.
De aansluiting mediaspeler is gelukt.
Ik heb een paar filmpjes gemaakt tijdens een monitor test met verschillende kleuren (maximum 1min 50S) misschien kan er me iemand zeggen of dit backlightbleeding of IPS glow is?
En of dit normaal lijkt er niks met scherm mis is ?

View My Video

View My Video

View My Video

View My Video

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01 22:08

rdejongjr

Gnome

Ziet er anders prima uit?

Zoals je zelf ook al opmerkte is het het minst waarneembaar als je er fatsoenlijk voor zit, zorg daarom ook voor een goede houding en omgeving (dus geen volledig verduisterde rukbunker).

• Grenco
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:26:
[...]

De aansluiting mediaspeler is gelukt.
Ik heb een paar filmpjes gemaakt tijdens een monitor test met verschillende kleuren (maximum 1min 50S) misschien kan er me iemand zeggen of dit backlightbleeding of IPS glow is?
En of dit normaal lijkt er niks met scherm mis is ?

View My Video

View My Video

View My Video

View My Video
Wat ik zo zie is zeer vergelijkbaar wat ik ervaar op mijn Dell Ultrasharp U3014, dit stoort mij overigens helemaal niet.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Verwijderd

Topicstarter
Grenco schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:44:
[...]

Wat ik zo zie is zeer vergelijkbaar wat ik ervaar op mijn Dell Ultrasharp U3014, dit stoort mij overigens helemaal niet.
gebruik je dit scherm ook voor grafische toepassingen?

• Grenco
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:37:
[...]

gebruik je dit scherm ook voor grafische toepassingen?
Ja, maar zeer hobbymatig. Beetje video-editing, Photoshop en Lightroom

[ Voor 3% gewijzigd door Grenco op 27-01-2017 15:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Grenco schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:38:
[...]

Ja, maar zeer hobbymatig. Beetje video-editing, Photoshop en Lightroom
ok, maar als je met Photoshop en Lightroom werkt ondervind je daar problemen mee ?
Bij mij is het ook voor hobbymatig en eventueel later semi pro.

• Grenco
Nee het valt mij eigenlijk nooit op. Alleen als m'n kantoor donker is en ik m'n bureaublad zie. (Want die is helemaal zwart)

Pagina: 1