Vraag

• Fragmaser
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-10 09:07
Mijn vraag
Ik ben even een pc in elkaar aan het steken en tot zover had ik geen problemen. Toen ik bezig was met de grafische kaart zn driver te installeren viel de pc gewoon uit. Ik kon hem ook niet direct meer opstarten, ik moest even wachten. Nu valt hij telkens uit na een paar minuutjes.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Asrock 870
- Phenom ii 955
- msi gtx 660
- Antec 500watt
- 6gb ram
- 500gb hdd

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Eerst dacht ik dat het de voeding was maar ik heb een apparaat die de stroom kan meten van een voeding en daar viel hij niet uit. Ergens had ik ook gelezen dat het te maken kon hebben met de power switch maar dat denk ik niet aangezien de kast nieuw is. Cpu draait rond de 40 graden en ik heb ondertussen nog wat nieuwe koelpasta aangebracht. Ik heb dus geen flauw idee wat het probleem kan zijn.
Graag jullie gedachten! :)

Alle reacties

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Wat is 'uitvallen' in dit geval? Start hij opnieuw op? Of gaat de PC gewoon 'uit' en niet meer aan?

Heb je de mogelijkheid de temperatuur van je videokaart te controleren?

Probeer ook eens op te starten zonder videokaart erin, met onboard GPU indien mogelijk.

BF1 Stats

• Fragmaser
Hij valt uit. Start niet meer op!
Ja ik ben temperaturen aan het bekijken en ik zie dat mijn cpu zn temperatuur blijft stijgen! :/ ik zit nu al aan 56 graden in idle :/

• Fragmaser
Daarbij zie ik dat de waarden van mijn moederbord ook enorm hoog zijn. Temp1 is 52graden, temp2 is 56 en temp 3 30 graden.

• Fragmaser
Nu staat temp 2 van het moederbord zelf op 82 graden :/

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Domme vraag misschien, maar heb je 'fysiek' gechecked dat de CPU fan draait?

Die temp 1 en temp 2 van het moederbord, kun je achterhalen voor welke onderdelen die staan? Ik neem aan de north- en southbridge maar ik weet het niet zeker.

Het zouden overclock instellingen kunnen zijn die nog in je BIOS aanwezig zijn en dan waarschijnlijk incorrecte voltages of iets dergelijks. Je zou kunnen overwegen je BIOS terug te zetten naar factory settings.

[ Voor 34% gewijzigd door Foodie88 op 24-01-2017 17:38 ]

BF1 Stats

• Fragmaser
Cpu fan draait echt wel. Cmos is al terug gezet. Mss een aftermarket koeler opsteken? Nu zit ik al ongeveer een half uurtje op de pc zonder uitval. Ik heb eens alles opnieuw aangesloten, toch zijn die cpu temperaturen echt hoog.

Verwijderd

Koelpasta gebruikt?

• Fragmaser
Jip! Nieuwe koelpasta op aangebracht. Nu sinds ik alles eens opnieuw heb aangesloten en even de koelpasta tijd gegeven zit ik max aan 50 graden als ik WOW speel. Raar iets toch
Pagina: 1