Aankoop laptop voor studie met lange batterij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 876653

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een laptop die lang mee kan gaan. Hiermee bedoel ik een laptop die ik een hele schooldag kan gebruiken voor het maken van aantekeningen en studeren van powerpoints etc..
Het liefst een laptop die ook makkelijk is mee te nemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 lijkt me wel het fijnste.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik begin nu aan mijn master, tijdens mn bachelor gebruik gemaakt van een lenovo laptop die heel snel leeg raakte en eigenlijk iets te groot was en daardoor niet handig voor mijn studie.

Ik hoop snel een reactie van jullie te krijgen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Sjors

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s1ck
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 15:11
Heb je hier al gekeken? categorie: Laptops

*gewicht
*prijs
*accucapaciteit (Wh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560174

Wat voor budget heb je? Probeer eens wat meer inzet te tonen bij het aanmaken van een dergelijk topic. Met de huidige informatie wordt het moeilijk om jou te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 876653

Topicstarter
Ik zit vooral te denken aan een 15inch laptop die daarbij niet al te veel weegt. Prijscategorie valt tussen de 600-800 euro. Kwaliteit is natuurlijk wel een vereiste maar wanneer ik de laptop vooral voor basisdingen als word en internet gebruik kan ik wellicht een prijsklasse lager gaan zitten. Verder ben ik een leek op het gebied van hoe lang een batterij meegaat en hoe ik dat het beste kan onderzoeken. Tijdens mijn zoektocht heb ik vooral laptops afgestreept waarbij in reviews op o.a. coolblue werd aangegeven dat ze een slechte batterij hadden.
Ik hoop jullie zodoende een beetje beter te hebben geïnformeerd, mocht ik nog een kernpunt moeten toelichten hoop ik het van jullie te horen. Ook aangezien het pas mijn eerste keer is hier op tweakers.

Alvast bedankt,

Sjors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560174

Dat is beter! Geeft niks, het is echter makkelijker om je te helpen wanneer je meer details geeft.

Bekijk eens de laptops met deze filter, ik heb de batter capaciteit aan de "hoge" kant gezet.

categorie: Laptops

Bijvoorbeeld dit: pricewatch: Asus VivoBook R516UX-DM512T
Bij het review gedeelte lees je dat de batterij redelijk goed is: pricewatch: Asus VivoBook R516UX-DM512T

Ook op Bol.com lees je een review dat de batterijduur goed is: https://www.bol.com/nl/p/...NLTWE002021-AHCX3RDD2G5ME

Mocht je er overigens voor open staan: een 13" laptop biedt soms een langere batterijduur i.c.m. een kleiner scherm en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 18:24

P_Tingen

omdat het KAN

Als je je laptop mee wil nemen naar college is het makkelijk dat hij compact is. Voordeel daarvan is dat hij lichter is, minder ruimte in je tas inneemt en door het kleinere scherm langer met de accu kan. Van mijn werkgever heb ik nu een 14'' lichtgewicht en het is een verademing tov mijn vorige 15,6'' laptop. Die liet ik meestal thuis (werk bij klanten op een desktop) maar de 14'' merk ik haast niet in mijn tas en neem ik dus elke dag mee.

Met wat filtering in de pricewatch lijkt de pricewatch: Asus ZenBook Flip UX360CA-C4153T een aardige kandidaat: 1,3 kg, 10 uur op de accu, full-hd scherm, touchscreen en 360 graden draaibaar (makkelijk om als tablet op schoot te gebruiken).

Als je thuis nog een goede computer hebt, is het misschien een alternatief om met een goedkopere Windows tablet / notebook naar college te gaan en deze voor 'erbij' te gebruiken. Deze zou dan op een Atom CPU of zo kunnen werken. Dat is meer dan voldoende voor Word en OneNote en dat soort spul. Als je dan je notities opslaat op OneDrive heb je meteen een backup voor als er iets met je laptop gebeurt. Check hier voor een aantal laptops.

Ander alternatief is een tablet met toetsenbord. De pricewatch: Medion Akoya P2213T (30019942) Zwart lijkt op papier een heel mooi ding. Let er wel op dat als je voor een goedkope laptop kiest, je eigenlijk minimaal 64GB opslag moet hebben. Minder dan dat levert problemen op met opslag en Windows updates.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 916695

*knip* spam

Ongeacht hoe gestapeld zijn specs zijn, een laptop is nutteloos als het geen last kan houden. Gelukkig zijn er genoeg notebooks die de afstand vergen. Met behulp van theLaptop Mag Battery Test, die voortdurende web surfen over Wi-Fi bij 100 heldere helderheid heeft, hebben ze de langste notitieblokken op de markt geïdentificeerd. We praten meer dan 10 uur uithoudingsvermogen, die meer dan voldoende zou zijn voor die cross-country gevecht, een lange dag van vergaderingen of meerdere, back-to-back lessen.

Als u een echt fantastisch toetsenbord, duurzaam chassis en sterke prestaties wilt, kijk dan niet verder dan de ThinkPad T470. De T470 maakt ruimte voor een optionele, uitgebreide batterij die deze 14-inch laptop meer dan 17 uur uithoudingsvermogen biedt (met zijn non-touch display). U kunt de laptop opladen via een eigen ThinkPad-connector of via de Thunderbolt 3-poort, waarmee u de laptop kunt afzetten en output naar meerdere monitors via een enkele draad. Een duurzaam, MIL-SPEC-getest chassis helpt dit langdurige zakelijke notitieboekje op de hoogte van de dagelijkse zakenreizen.

De prijs is niet meer dan EUR1000,00, u kunt het overwegen.
Anoniem: 876653 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:49:
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een laptop die lang mee kan gaan. Hiermee bedoel ik een laptop die ik een hele schooldag kan gebruiken voor het maken van aantekeningen en studeren van powerpoints etc..
Het liefst een laptop die ook makkelijk is mee te nemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 lijkt me wel het fijnste.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik begin nu aan mijn master, tijdens mn bachelor gebruik gemaakt van een lenovo laptop die heel snel leeg raakte en eigenlijk iets te groot was en daardoor niet handig voor mijn studie.

Ik hoop snel een reactie van jullie te krijgen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Sjors
toon volledige bericht

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 20-05-2017 09:07 ]

Pagina: 1